shinu
shinu
  14 lutego 2009 (pierwszy post)

Witam:)
wieczorowa pora zawsze wzmagala moje szare komorki i pomyslalem ze zadawam was dwa pytania ktorymi nie powiem, zmagalem sie w szkole na lekcji matematyki:)

1. wyjasnij:

10 - 10 = 5 * (2 - 2)

te strony mozemy sprawdzic: piec razy dwa rowna sie dziesiec i piec razy
minus dwa rowna sie minus dziesiec. Zapiszmy wiec nasze rownanie w
nastepujacej postaci:

(2 2) * (2 - 2) = 5 * (2 - 2)

Prosze o ponowne sprawdzenie: Lewa strona rowna sie zero, Prawa rowniez.
Widac jednoczesnie, ze po Lewej i Prawej stronie wystepuje czynnik: (2 -
2), mozemy wiec obie srony uproscic (podzielić) przez ten czynnik.

(2 2) * (2 - 2) = 5 * (2 - 2) / (2 - 2) upraszczamy przez ten czynnik.

Po uproszczeniu otrzymujemy wiec:

2 2 = 5

:)
2. Na logike

Wyobrazcie sobie ze lezycie w np w basenie w pontonie, a w rekach odwaznik na sztange 50kg (nie pytajcie po co:P), poziom wody w zbiorniku jest rowny zalozmy 1.
Pytanie, jak zmieni sie poziom w momencie kiedy owy odwaznik wrzucimy do wody?:)
zwiekszy sie?
zmniejszy
czy pozostanie bez zmian:)
Dlaczego! (uzasadnij)

pozdrawiam:)

ZimnooMi
ZimnooMi
  14 lutego 2009

kij ci w oko zadania domowe odrabiaj sama .

shinu
shinu
  14 lutego 2009

sam.xD szkole skonczylem:)

waskirk
Posty: 284 (po ~902 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 0
waskirk
  14 lutego 2009

1) Dlatego istnieje coś takiego jak kolejność wykonywania działań, która nie działa w drugą stronę ;P. Przydał by się tobie mały wykład na temat komplikacji gaussowskich ;)
W skrócie twierdzenie jest prawidłowe, gdy weźmiemy wartość (2-2) niepodobną do pozostałych wartości, tzn. nie można ich przemnożyć, tak jak wartości stałych x y jeżeli nie znamy ich wartości rzeczywistej lub takowej nie posiadają.

2) Poziom wody po zanurzeniu w nim odważników podniesie się o całkowitą i rzeczywistą objętość tych odważników, lub jeżeli są lżejsze od wody, to podniesie się o objętość zanurzonej części odważnika w wodzie. Tutaj kłania się Archimedes, podstawy starożytnej fizyki i hydrodynamiki ;) Pozdrawiam.

kaspernikov
Posty: 4 (po ~533 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 0
kaspernikov
  14 lutego 2009

Niekoniecznie waskirk,

mozesz napisac sobie rownanie rownowagi, wtedy siła wyporu równa pV=(M+m)g, gdzie M p to gestosc wody, V to objetosc zanurzenia, M masa pontonu z nami, m masa odwaznika i g przyspieszenie ziemskie, stad masz V1=Mg/p + mg/p

z kolei jak opuscimy ciezarek do wody to calkowita objetosc zanurzenia bedzie rowna V2=Mg/p + Vc, jak widac wskaznik od pontonu i nas sie nie zmienia, natomiast dla samego ciezarka siła wyporu nie moze przekroczyc wartosci granicznej mg, stad objetosc Vc bedzie mniejsza badz rowna mg/p,

zmiana poziomu wody to wlasnie objetosc zanurzenia, V2 jest mniejsza badz rowna od V1

stad jestem przekonany ze poziom wody sie nie zmieni jesli gestosc ciezarkow jest wieksza badz rowna od gestosci wody, a zmniejszy sie jesli jest przeciwnie

shinu
shinu
  14 lutego 2009

co do matematyki zgadza sie jest tak blad ktory pozwala uzyskac taki wynik:)

zadanie z woda. ani jedna odpowiedz nie jest prawidlowa ani druga:)

poziom wody sie obnizy. ale dlaczego?:)

Laralion
Laralion
  15 lutego 2009

Witam:)
wieczorowa pora zawsze wzmagala moje szare komorki i pomyslalem ze zadawam was dwa pytania ktorymi nie powiem, zmagalem sie w szkole na lekcji matematyki:)

1. wyjasnij:

10 - 10 = 5 * (2 - 2)

te strony mozemy sprawdzic: piec razy dwa rowna sie dziesiec i piec razy
minus dwa rowna sie minus dziesiec. Zapiszmy wiec nasze rownanie w
nastepujacej postaci:

(2 2) * (2 - 2) = 5 * (2 - 2)

Prosze o ponowne sprawdzenie: Lewa strona rowna sie zero, Prawa rowniez.
Widac jednoczesnie, ze po Lewej i Prawej stronie wystepuje czynnik: (2 -
2), mozemy wiec obie srony uproscic (podzielić) przez ten czynnik.

(2 2) * (2 - 2) = 5 * (2 - 2) / (2 - 2) upraszczamy przez ten czynnik.

Po uproszczeniu otrzymujemy wiec:

2 2 = 5

:)

najprostsze co moze byc, dlatego w szkole ucza, ze nie wolno dzielic przez 0

5*0= 10*0 ale jesli skrocilbys 0 to by wyszlo , ze 5=10, juz wiele zadan podobnych czytalem i wszystkie polegaja na tym samym

Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.