Niereformowalny
Niereformowalny
  13 sierpnia 2013 (pierwszy post)

Witam;P jako,że moje wymagania dość mocno poszły w górę jeśli o zdjęcia chodzi i komórka (XD_) już mi nie wystarcza rozglądam się za lustrem i mam do wyboru w dobrej cenie canona EOS 1100D albo Nikona 3100D.Pan ze sklepu twierdzi,że ten drugi jest lepszy bowiem ma stabilizator przy standardowym obiektywie(?).Szczerze powiedziawszy jestem zielony w tym temacie póki co,jedyne co mogę powiedzieć to to,że standardowy obiektyw ma od 18 do 55 mm xD. Który z nich wybrać jeśli już? Cena jest identyko bo 1,5k. Słuch mnie jednak doszedł taki,że obiektywy do nikona są droższe jednakże z tego drugiego ponoć byłbym bardziej zadowolony - lepsze kolory mniej szumu przy dość sporym rozmiarze zdjęć i bardziej intuicyjne menu jak dla początkującego itp itd. Help ;-D co lepsze dla laika?

charliethegirl
charliethegirl
  13 sierpnia 2013

Ja tam jestem za Nikonem, ale...
Poczytaj sobie na ich temat. Weź jeden i drugi do ręki - sprawdź, który lepiej się trzyma. To wbrew pozorom ważne.
Nikona obsługuje się zdecydowanie łatwiej, ale to Canona obiektywy nie potrzebują śrubokręta w puszce.

Niereformowalny
Niereformowalny
  13 sierpnia 2013
Konto usunięte
Konto usunięte: śrubokręta w puszce.

Sprecyzuj to:D
charliethegirl
charliethegirl
  13 sierpnia 2013

Amatorskie puszki Nikona nie mają wbudowanego silnika autofokusa, te najtańsze obiektywy także, w związku z czym pozostaje ostrzenie manualnie. Z tego, co mi wiadomo, każdy obiektyw Canona ma ten silnik... Ale mogę się mylić.

GRADEK83
GRADEK83
  14 sierpnia 2013

Sony SLT A77V

FabrykaUranu
Posty: 3089 (po ~102 znaków)
Reputacja: -121 | BluzgometrTM: 31
FabrykaUranu
  14 sierpnia 2013

Conan 1100d i d3100 to praktycznie to samo
sam mam d3100 przesiadlem sie z niego z pentaxa k100d, fakt roznica ogromna ale ten pentax to byl dziadek z 2006r:)
co mnie wkurza w d3100:
-male uzyteczne iso (800)