UneCharogne
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 1
UneCharogne
  15 kwietnia 2010 (pierwszy post)

Witam. :)
Od razu uprzedzę, że kompletnie nie znam się na profesjonalnej przeróbce zdjęć, ale czasem się w jakieś banalne przerabianie bawię - jak prawie każdy. No i z różnym skutkiem, często fatalnym, jak to amatorka. :ninja:
A teraz się ośmieszę i przejdę do rzeczy ;)
Zrobiłam sobie zdjęcie i zachciało mi się dodać w PS'ie efektu świetlnego. W ogóle tej decyzji nie przemyślałam i zapisałam zmiany. Po jakimś czasie stwierdziłam, że foto wygląda z tą przeróbką tragicznie, tak ni w pięć ni w dziewięć i że wcześniej było o niebo lepiej. :ninja:
I teraz zadam wkurzające pytanie typowej amatorki, która spartała zdjęcie - da się to jakąś cofnąć??
Chcę, żeby zdjęcie wyglądało tak, jak przed tym tragicznym retuszem. Żadnych innych efektów oprócz świetlnego nie dodawałam.
Słyszałam, że w PS'ie można jakoś "zdjąć" zapisane wcześniej zmiany, ale ile w tym prawdy, to nie wiem. Ogólnie chcę przywrócić zdjęcie do stanu "pierwotnego", bo byłam głupia :and: i pracowałam na oryginalnym pliku, zamiast na kopii.
Z góry bardzo dziękuję za pomoc. I przepraszam, jeśli już taki temat pojawił się, ale go nie znalazłam.

tralalalamisiu
tralalalamisiu
  15 kwietnia 2010

Zależy na jakiej części zdjęcia jest ten efekt - jeśli na w miare jednolitej, to możesz użyć plasterka - w CS3 nazywa się to pedzel korygujący :) wtedy klikając lewy alt pobierasz sobie probkę z jakiejś części obok i jedziesz pedzelkiem :)))) swoja drogą kto robi przeróbki zdjęć to po 1, kto robi to na oryginałach to po 2, a po 3 kto nie zapisuje plików PSD :)))))))

joker4444
Reputacja: -1 | BluzgometrTM: 446
joker4444
  15 kwietnia 2010

jak zapisałaś jako jpg a nie np PSD to nic nie cofniesz możesz spróbować odzyskać np z karty pamieci orginał jak nic nie pstrykalas na niej potem a tylko przeniosłaś zawartość na dysk

omgNAT
omgNAT
  15 kwietnia 2010
UneCharogne