Photoshop - Electric Water
Na początek tworzymy nowy dokument np. 600x 600 i wypałniamy czarnym kolorem. Przechodzimy do Filtr/Rendering/Flara obiektywu Filter/Render/Lens flare (Jasność Brightness na 100%) i umieszczamy w jednym z rogów tak jak na obrazku:
Wybieramy Filtr/Szkic/Chrom Filter/Sketch/Chrome (Szczegóły na 10, Gładkość na 0). Powinniśmy uzyskać coś takiego:
[center]
Powielamy warstwę (Ctrl+J), nadając jej nazwę "1", po czym w palecie Warstwy Layers zmieniamy tryb mieszania Zwykły Normal na Jaśniej Lighten. Po tej czynności powielamy warstwę "1" jeszcze pięć razy. Razem powinno być 7 warstw, łącznie z tłem.
Teraz, idąc od warstwy, którą nazwaliśmy "1", stosujemy Filtr/Zniekształcanie/Fala Filter/Distort/Wave, zmieniamy tak 4 (idąc od "1") warstwy pamiętając, że przy każdej warstwie fala musi wyglądać inaczej (będąc w panelu fal ksztalt zmianiamy przyciskiem Rozmieść losowo).
Zostały nam już 2 ostatnie nietknięte jeszcze warstwy. Jedną z nich ustawiamy: Filtr/Zniekształcenie/Wirówka Filter/Distort/Twirl (kąt 150 stopni), a drugą - ostatnią już warstwę - też przekształcamy w wirówce, tylko z kątem na -150 stopni. Następnie w panelu Warstwa Layer wybieramy Złącz widoczne Merge Visible (Shift+Ctrl+E). Powinno to wyglądać mniej więcej tak:
[center]
Powielamy warstwę (Ctrl+J), nadając jej nazwę "1", po czym w palecie Warstwy Layers zmieniamy tryb mieszania Zwykły Normal na Jaśniej Lighten. Po tej czynności powielamy warstwę "1" jeszcze pięć razy. Razem powinno być 7 warstw, łącznie z tłem.
Teraz, idąc od warstwy, którą nazwaliśmy "1", stosujemy Filtr/Zniekształcanie/Fala Filter/Distort/Wave, zmieniamy tak 4 (idąc od "1") warstwy pamiętając, że przy każdej warstwie fala musi wyglądać inaczej (będąc w panelu fal ksztalt zmianiamy przyciskiem Rozmieść losowo).
Zostały nam już 2 ostatnie nietknięte jeszcze warstwy. Jedną z nich ustawiamy: Filtr/Zniekształcenie/Wirówka Filter/Distort/Twirl (kąt 150 stopni), a drugą - ostatnią już warstwę - też przekształcamy w wirówce, tylko z kątem na -150 stopni. Następnie w panelu Warstwa Layer wybieramy Złącz widoczne Merge Visible (Shift+Ctrl+E). Powinno to wyglądać mniej więcej tak:
[center]
Dobieramy kolor wody: Obraz/Dopasowanie/Barwa/Nasycenie Image/Adjustments/Hue/Saturation (z uwzględnieniem Koloruj Colorize) Nasycenie Saturation na 100.
Aby podrasować trochę naszą pracę, można użyć: Filtr/Rozmycie/Rozmycie gaussowskie Filter/Blur/Gaussian blur 3,4. Na koniec Edycja/Sortuj rozmycie gaussowskie (Tryb Mode: Nakładka Overlay 50%-60%).
Efekt końcowy:
A oto co można z tego wyczarowac: