Mam pytanie chodzi mi o alternator, który ładuje akumulator. Czy gdy mam włączony samochód i stoję na luzie i na ręcznym to czy alternator ładuje wtedy akumulator?
Ładowanie strona 1 z 2
Jeżeli masz włączony samochód i silnik to alternator ładuje akumulator. Ale na luzie i na włączonych światłach to raczej nie naładuje bo światła dużo pobierają. Najwięcej naładujesz podczas jazdy pozamiejskiej na dłuższym dystansie lub prostownikiem.
Inne sposoby podratowania akumulatora niezbyt są legalne jak jazda bez świateł czy wkręcanie silnika na większe obroty bo możesz stać z włączonym silnikiem tylko minutę.
alternator reguluje prąd ładowania wiec nie ma znaczenia czy masz włączone światła jedziesz czy stoisz powinien dawać sobie rade i tak i tak. możesz zmierzyć napięcie ładowania powinno być między 13,5V do 14,3V na postoju nie zależnie czy światła włączone czy nie, jeśli na zapalonych światłach masz mniej to trzeba by się zastanowić nad regeneracją bądź wymianą.
Nie ma znaczenia czy benzyna czy baza czy też diesel lądowanie powinno się mieścić w tych granicach wiadomo na wyższych obrotach może być trochę większe ale i tak powinno być w tych granicach
Czyli przyznajesz mi rację że wystarczy wyjechać za miasto by się akumulator lepiej doładował przy większej prędkości jazdy.
Jak ja jeżdżę po mieście na dystansach 2 km, gdzie co drugie skrzyżowanie ma sygnalizację świetlną + przejścia dla pieszych nie chronione światłami i trzeba zatrzymywać się, do tego obowiązek jazdy na światłach, kierunkowskazy, radio, klima, wycieraczki czasem. Oczywiste że się akumulator nie doładuje w takich warunkach. Nie zdąży bo za krótki odcinek i nie ma co przy alternatorze grzebać.
Ale kolega pytał czy alternator ładuje na postoju więc odpowiadam że tak i napisałem jakie mniej więcej powinno wyć lądowanie
To napisz jak to sprawdzić bo w warsztacie go skasują.
Ale w sumie to nawet nie wiadomo czemu o to pyta, czy ma problemy czy założył się z kumplami i nie wie czy wygra.
Sprawdzić jest łatwo na włączonym silniku przyłożyć końcówki voltomierza do klem na akumulatorze i sprawdzić czy wskazane wartości są odpowiednie potem można włączyć światła i sprawdzić ponownie
Był problem z uruchomieniem silnika. Za pierwszym i drugim razem kręciłem na drugim położeniu kluczyka chyba z 7 sekund. Za drugim razem to samo było 7 sekund trzymam kluczyk, słyszę rozrusznik pracuje i niby chce się silnik zapalić ale nie zapala. Jakby z sekundę działał i się wyłączył. I za trzecim podejściem udało się uruchomić pojazd
Biorąc pod uwagę obie wypowiedzi to alternator nie ładuje bez silnika na chodzie.