Z00000000000000000
Z00000000000000000
  17 Ianuarie 2016 (pierwszy post)
Mam pytanie chodzi mi o alternator, który ładuje akumulator. Czy gdy mam włączony samochód i stoję na luzie i na ręcznym to czy alternator ładuje wtedy akumulator?
CichyBob18
Posty: 134 (po ~131 znaków)
Reputacja: 4 | BluzgometrTM: 42
CichyBob18
  17 Ianuarie 2016
Jak sinik pracuje to alternator ładuje nie ważne czy stoisz czy jedziesz
DyktatorMody
Posty: 4141 (po ~166 znaków)
Reputacja: -231 | BluzgometrTM: 0
DyktatorMody
  18 Ianuarie 2016
Jeżeli masz włączony samochód i silnik to alternator ładuje akumulator. Ale na luzie i na włączonych światłach to raczej nie naładuje bo światła dużo pobierają. Najwięcej naładujesz podczas jazdy pozamiejskiej na dłuższym dystansie lub prostownikiem.

Inne sposoby podratowania akumulatora niezbyt są legalne jak jazda bez świateł czy wkręcanie silnika na większe obroty bo możesz stać z włączonym silnikiem tylko minutę.
Wrzucam bomby na forum. Kryć się!
CichyBob18
Posty: 134 (po ~131 znaków)
Reputacja: 4 | BluzgometrTM: 42
CichyBob18
  18 Ianuarie 2016
alternator reguluje prąd ładowania wiec nie ma znaczenia czy masz włączone światła jedziesz czy stoisz powinien dawać sobie rade i tak i tak. możesz zmierzyć napięcie ładowania powinno być między 13,5V do 14,3V na postoju nie zależnie czy światła włączone czy nie, jeśli na zapalonych światłach masz mniej to trzeba by się zastanowić nad regeneracją bądź wymianą.
Z00000000000000000
Z00000000000000000
  19 Ianuarie 2016
Ja zawsze wkręcam go na obroty. Mam ciężką nogę poza tym to benzyna a nie gaz czy disel.
CichyBob18
Posty: 134 (po ~131 znaków)
Reputacja: 4 | BluzgometrTM: 42
CichyBob18
  19 Ianuarie 2016
Nie ma znaczenia czy benzyna czy baza czy też diesel lądowanie powinno się mieścić w tych granicach wiadomo na wyższych obrotach może być trochę większe ale i tak powinno być w tych granicach
DyktatorMody
Posty: 4141 (po ~166 znaków)
Reputacja: -231 | BluzgometrTM: 0
DyktatorMody
  19 Ianuarie 2016
CichyBob18
CichyBob18: wiadomo na wyższych obrotach może być trochę większe

Czyli przyznajesz mi rację że wystarczy wyjechać za miasto by się akumulator lepiej doładował przy większej prędkości jazdy.

CichyBob18
CichyBob18: regeneracją bądź wymianą


Jak ja jeżdżę po mieście na dystansach 2 km, gdzie co drugie skrzyżowanie ma sygnalizację świetlną + przejścia dla pieszych nie chronione światłami i trzeba zatrzymywać się, do tego obowiązek jazdy na światłach, kierunkowskazy, radio, klima, wycieraczki czasem. Oczywiste że się akumulator nie doładuje w takich warunkach. Nie zdąży bo za krótki odcinek i nie ma co przy alternatorze grzebać.
Wrzucam bomby na forum. Kryć się!
CichyBob18
Posty: 134 (po ~131 znaków)
Reputacja: 4 | BluzgometrTM: 42
CichyBob18
  19 Ianuarie 2016
Tak masz rację na krótkich trasach nie da rady dużo prądu idzie na sam rozruch masz rację :)
CichyBob18
Posty: 134 (po ~131 znaków)
Reputacja: 4 | BluzgometrTM: 42
CichyBob18
  19 Ianuarie 2016
Ale kolega pytał czy alternator ładuje na postoju więc odpowiadam że tak i napisałem jakie mniej więcej powinno wyć lądowanie
DyktatorMody
Posty: 4141 (po ~166 znaków)
Reputacja: -231 | BluzgometrTM: 0
DyktatorMody
  19 Ianuarie 2016
CichyBob18
CichyBob18: Ale kolega pytał czy alternator ładuje na postoju więc odpowiadam że tak i napisałem jakie mniej więcej powinno wyć lądowanie


To napisz jak to sprawdzić bo w warsztacie go skasują.

Ale w sumie to nawet nie wiadomo czemu o to pyta, czy ma problemy czy założył się z kumplami i nie wie czy wygra.
Wrzucam bomby na forum. Kryć się!
CichyBob18
Posty: 134 (po ~131 znaków)
Reputacja: 4 | BluzgometrTM: 42
CichyBob18
  19 Ianuarie 2016
Sprawdzić jest łatwo na włączonym silniku przyłożyć końcówki voltomierza do klem na akumulatorze i sprawdzić czy wskazane wartości są odpowiednie potem można włączyć światła i sprawdzić ponownie
Z00000000000000000
Z00000000000000000
  20 Ianuarie 2016
Był problem z uruchomieniem silnika. Za pierwszym i drugim razem kręciłem na drugim położeniu kluczyka chyba z 7 sekund. Za drugim razem to samo było 7 sekund trzymam kluczyk, słyszę rozrusznik pracuje i niby chce się silnik zapalić ale nie zapala. Jakby z sekundę działał i się wyłączył. I za trzecim podejściem udało się uruchomić pojazd
DyktatorMody
Posty: 4141 (po ~166 znaków)
Reputacja: -231 | BluzgometrTM: 0
DyktatorMody
  20 Ianuarie 2016
Konto usunięte
Konto usunięte: Mam pytanie chodzi mi o alternator, który ładuje akumulator. Czy gdy mam włączony samochód i stoję na luzie i na ręcznym to czy alternator ładuje wtedy akumulator?


Konto usunięte
Konto usunięte: Był problem z uruchomieniem silnika. Za pierwszym i drugim razem kręciłem na drugim położeniu kluczyka chyba z 7 sekund. Za drugim razem to samo było 7 sekund trzymam kluczyk, słyszę rozrusznik pracuje i niby chce się silnik zapalić ale nie zapala. Jakby z sekundę działał i się wyłączył. I za trzecim podejściem udało się uruchomić pojazd


Biorąc pod uwagę obie wypowiedzi to alternator nie ładuje bez silnika na chodzie.
Wrzucam bomby na forum. Kryć się!
CichyBob18
Posty: 134 (po ~131 znaków)
Reputacja: 4 | BluzgometrTM: 42
CichyBob18
  20 Ianuarie 2016
Jak masz problemy z odpalenie a rozrusznik kręci normalnie to sprawdź zapłon w jakim stanie są świece przewody ewentualnie kopulke i palec rozdzielacze jeśli twoje auto posiada tę dwa ostatnie ewentualnie zobaczy czy paliwo dochodzi czy Ci się nie cofa
Z00000000000000000
Z00000000000000000
  22 Ianuarie 2016
podladowalem akumulator i odpala za pierwszym. chociaz dziwne bo akumulator niby nowy ma tylko 7 miesięcy
Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.