Fieska
Fieska
  25 kwietnia 2012 (pierwszy post)

Problem polega przy ruszaniu i przy pierwszych kilometrach. Obroty nie schodzą poniżej 1100, dopiero po czasie na ok. 900. W czym może tkwić problem?

Pozdrawiam, Kamila. :)

Lexuss
Posty: 74 (po ~320 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 2
Lexuss
  25 kwietnia 2012

może chodzi na ,,ssaniu'' zanim silnik się lekko nie nagrzeje. Wcześniej też tak sie zachowywał?

Fieska
Fieska
  25 kwietnia 2012
Lexuss
Lexuss: Wcześniej też tak sie zachowywał?


Samochód kupiła moja mama ok. miesiąc temu, więc nie wiadomo jak było wcześniej.
vinroc
vinroc
  25 kwietnia 2012

wieksza dawka bo silnik zimny
po chwili samo spada
tak ma byc ; )

chyba ze obroty falują itp ?

Fieska
Fieska
  25 kwietnia 2012

A przy jakich obrotach zmieniać biegi? Moja mama ciągnie go do 3000. Ok silnik jest sportowy i możliwe, że mi się to tak tylko dziwnie wydaje, bo nie jestem przyzwyczajona do tak głośnego silnika, ale według mnie powinna je zmieniać trochę szybciej to wtedy też będzie jej mniej palił. :ninja:

whitestok
whitestok
  26 kwietnia 2012
Konto usunięte
Konto usunięte:

hehe czy 3 tys obrotów to dużo? :D mysle ze jestes przewrażliwiona jeśli chodzi o obroty :D chyba, że z autem na prawdę jest coś nie tak skoro przy 3 tys głośno pracuje :D
MuyBueno
MuyBueno
  26 kwietnia 2012
Konto usunięte
Konto usunięte: A przy jakich obrotach zmieniać biegi?

:rotfl: :rotfl: :rotfl:
Lexuss
Posty: 74 (po ~320 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 2
Lexuss
  26 kwietnia 2012

silnik benzynowy spokojnie się kręcić można do 6 tyś obr jeśli dynamicznie przyspieszasz. Jeśli normalnie w miare spokojnie przyspieszasz to można przy 3.5 zmieniać.
Benzyniak to nie diesel to silnik który trzeba wkręcić żeby jechał bo dopiero przy wysokich obrotach ma wysoki moment obrotowy (pomijając konstrukcje 8V np oplowskie).
Wciśnij pedał gazu maksymalnie w podłogę np na 2 biegu na niskich obrotach i niech się wkręca do 5.5-6 tyś obr i zobacz przy jakich obrotach zaczyna dobrze ciagnąć (pewnie będzie to minimum 2.5 tyś obr).
Intensywne przyspieszanie benzyniakiem na dłuższą metę na niskich obrotach nie tylko jest nieekonomicznie, nieefektowne ale i obciąża bardzo mocno panewki i korby.

piesleszek1
piesleszek1
  26 kwietnia 2012
Lexuss
Lexuss: Benzyniak to nie diesel to silnik który trzeba wkręcić


To właśnie dieslom należy trzymać wyższe obroty
vinroc
vinroc
  27 kwietnia 2012
Konto usunięte
Konto usunięte:

moment mają z dołu
jedynie moc mają wyzej
krecenie diesla do 4,5tys to debilizm
Lexuss
Posty: 74 (po ~320 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 2
Lexuss
  27 kwietnia 2012
Konto usunięte
Konto usunięte: To właśnie dieslom należy trzymać wyższe obroty

oooo jakaś nowa generacja diesli czy co? :D
Wariacinaa
Posty: 60 (po ~182 znaków)
Reputacja: -1 | BluzgometrTM: 2
Wariacinaa
  30 kwietnia 2012

widzę że temat postu zszedł na dalszy plan .. :P
więc obroty to jak już ktoś napisał automatyczne ssanie .. Tak ma być.

zmiana biegów .. jeżeli ktoś nie wie kiedy zmieniać biegi, nie powinien poruszać się po drogach .

Jeżeli ktoś twierdzi że diesla trzeba kręcić do oporu, powinien jeździć rowerem .

Jeżeli ktoś twierdzi ze każdego benzyniaka można kręcić do 6000rmp niech wsiądzie w 126p ; )

vinroc
vinroc
  30 kwietnia 2012

niewiem skad bierzecie takie wymysły

krecenie silnika do oporu to i tak debilizm
chyba ze masz wyczynówke na turbo to wiecej Ci tylko nadmucha

mało który silnik przy maksymalnych obrotach uzyskuje swoją moc czy moment
to ze sie kreci do 7tys nie znaczy ze trzeba go tak trzymac

PawciuWLKP
Posty: 154 (po ~192 znaków)
Reputacja: 1 | BluzgometrTM: 0
PawciuWLKP
  30 kwietnia 2012

Dokładnie masz rację.Silniki benzynowe mają maksymalny moment przy ok 4,5 tyś obr,a diesle ok 2 tyś.Wiadomo że maksymalna moc jest przy wyższych obrotach niż moment,ale to moment ma większe znaczenie dla kierowcy,żeby sprawnie przejechać przez miasto,albo szybko wyprzedzić inny pojazd.Dlatego zgadzam się że kręcenie silników do "przerywacza" jest bezsensowne i skończy się remontem,albo wymiana zniszczonego silnika.

Lexuss
Posty: 74 (po ~320 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 2
Lexuss
  1 maja 2012

najkrócej mówiąc jeśli ktoś nie czuje w jakim zakresie obrotów najlepiej przyspiesza niech zerknie sobie na mapę przebiegu momentu obrotowego

Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.