merwa
merwa
  27 września 2010 (pierwszy post)

wlasnie ostatnio rozmawialem z kolega i twierdzi ze w jego audi 80 b4 rok 92 jest taki silnik ze jak trzasnie mu rozrzad to silnik ani troche na tym nie ucierpi. czy to prawda?

DylaraComesBack
DylaraComesBack
  27 września 2010
merwa
merwa: wlasnie ostatnio rozmawialem z kolega i twierdzi ze w jego audi 80 b4 rok 92 jest taki silnik ze jak trzasnie mu rozrzad to silnik ani troche na tym nie ucierpi. czy to prawda?

audi 80, jest na tyle dobrym samochodem że tam nawet rozrząd nie może "trzasnąć" :ssh:
luk0712
luk0712
  27 września 2010

no są takie silniki
tez niewiedziałem o tym kiedyś

transit tak ma np ze są silniki bezkolizyjne
pasek strzeli a nic sie niestanie

co do audi niemam pojecia :)

lutek
lutek
  27 września 2010
merwa
merwa: wlasnie ostatnio rozmawialem z kolega i twierdzi ze w jego audi 80 b4 rok 92 jest taki silnik ze jak trzasnie mu rozrzad to silnik ani troche na tym nie ucierpi. czy to prawda?

W audi 80 jest kilka różnych silników i nie wszystkie z nich są bezkolizyjne a sama bezkolizyjność czasami jest teoretyczna i nie można święcie wierzyć że jak strzeli pasek to nic się nie stanie
merwa
merwa
  27 września 2010

a teraz pytanie czy moj seat toledo 1.6 z 1996 roku moze tez miec taki bezkolizyjny silnik? jak to sprawdzic?

Avatar użytkownika kanterxkanterx
Posty: 8524 (po ~52 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 16
kanterx
  28 września 2010

masz łancuszek rozrządu ?

Duszę mam motocyklisty
Autami nie gardzę
Mercedes w123 2.4D :)

whitestok
whitestok
  28 września 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: np ze są silniki bezkolizyjne pasek strzeli a nic sie niestanie

na jakiej zasadzie to działa?
luk0712
luk0712
  28 września 2010
Konto usunięte
Konto usunięte:

szczerze to Ci niepowiem bo i sam niewiem
wiem ze są takie silniki
tzn gdy pasek Ci strzeli - niepowinno sie nic stac (czyli zawory z tłokami sie niepykną)
acz niemiałem takiego auta osobiscie
i niemam pojecia jaka jest zasada tego

pewnie gdy pasek strzela silnik sie poprost zatrzymuje i tyle
whitestok
whitestok
  28 września 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: pewnie gdy pasek strzela silnik sie poprost zatrzymuje i tyle

czyli wygląda to tak, jakby czujniki wykrywały nieprawidłowy obrót wałków rozrządu więc na ludzki rozum to nawet złe założenie paska jest nie możliwe bo wtedy silnik się pewnie nie uruchomi nawet :D
misza1
Posty: 348 (po ~154 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 0
misza1
  28 września 2010

hehe fajnie sie to czyta...

po prostu silnik bezkolizyjny to taki w ktorym tlok w Gornym punkcie nie dotknie przy zerwanym pasku/lancuchu otwartego maxymalnie zaworu ;)

z skrocie: jest na tyle duzo miejsca ze sie tlok z zaworem zmiesci :mrgreen:

luk0712
luk0712
  28 września 2010
misza1
misza1:

no ale skoro jest na tyle miejsca to jak ze sprezaniem ?

tłok idąc do góry spreza jak wiadomo mieszanke

a skoro tam bedzie wiecej miejsca

to jak z tym ?
sasiek5
sasiek5
  28 września 2010

w tloku sa takie dziury w srodku dzieki nim miesci sie wiencej mieszanki i to jest odpowiednia ilosc do zaplonu jej

whitestok
whitestok
  28 września 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: w tloku sa takie dziury w srodku dzieki nim miesci sie wiencej mieszanki

=większe spalanie...
KORARM
KORARM
  28 września 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: sasiek5: w tloku sa takie dziury w srodku dzieki nim miesci sie wiencej mieszanki =większe spalanie...

To nie tak
Prawie w każdym silniku tłok jest zbudowany z dziurami z różnych powodów np:
lepiej się miesza paliwo z powietrzem, świece czy zawory się zmieszczą.
Kolega misza1 dobrze wytłumaczył na czym polega bezkolizyjność.
Dodam jeszcze, ze silnik który oryginalnie wychodzi bezkolizyjny nie koniecznie po latach będzie dalej bezkolizyjny.
A to może się stać z różnych powodów:
Jeśli silnik jest bezkolizyjny to jeśli tłok znajdzie się w górnym położeniu a tłok w dolnym ( co w normalnej pracy silnika nie ma miejsca ) to milimetry dzielą od uderzenia a nawet mniej.
Po latach zbierze się nagar na tłokach, dojdzie do tego zmęczenie materiału
(korbowody mogą nieznacznie się wydłużyć jak i zawory też.)
być może jeszcze po drodze był jakiś remont i głowica zeszlifowana.
nieoryginalna uszczelka pod głowicą troszkę cieńsza.
Sumując różne okoliczności z silnika bezkolizyjnego zrobi się silnik kolizyjny.
Erykos1990
Posty: 95 (po ~113 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 1
Erykos1990
  1 października 2010

silniki z rozrzadem bezkolizyjnym wystepuja w niskolitrazowych silnikach benzynowych np. Fiat Punto 1.2ccm, w silnikach diesla takie rozrzady nie wystepuja bo diesle nie maja komory spalania.
Jak zerwie sie pasek rozrzadu to szykowac sie trzeba na duzy wydatek w zaleznosci od uszkodzen, przewaznie uszkodzeniu ulegaja zawory, prowadnice zaworow, nieraz peka glowica, widzialem przypadki gdzie urwal sie zawor blokujac tlok powodujac przedziurawienie bloku silnika.... Pozdrawiam ;)

Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.