witam mam problem z polo podczas jazdy po nierownosciach stuka okropnie podczas hamowania szarpie i stuka a czasami podczas jazdy na rownej nawierzchni trzesie kierownica mechanik stwierdzil wymiane kolumkny kierowniczej jesli macie pomysl lub inne zdanie z doswiadczenia czekam na podpowiedzi i dzieki z gory
POMOCY Z POLO strona 1 z 2
najlepiej zgłoś się do ASO VW fakt zapłacisz za diagnozę ale będziesz miał pewność co i jak ... a jeśli to nie kolumna kierownicza a wymienisz to co ?? a raczej to nie kolumna bo jeśli coś się dzieje podczas jazdy to musi to być element który porusza się podczas jazdy a kolumna jest nieobrotowym elementem jest przykręcona na stałe i nie ma zanaczenia czy auto jedzie czy stoi a co do szarpania podczas jazdy to może być bardzo dużo powodów .... świece, przewody wysokiego napięcia, cewka zapłonowa. Myślę że szarpanie i nierówna praca silnika to jedno a wibracje auta to druga sprawa i pewnie jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Wibracje mogą być do hamulców, półosi, felgi ... powodów może być dużo a efekt jeden ;)
propo aso z polowka z 91 roku jak tam zajade to ludzi z emerytow beda sciagali zeby stwierdzili diagnoze:)
przecinki byś powstawiał, bo nie wiedomo o co chodzi, ale postaram się
np zużyte łączniki stabilozatora
krzywe tarcze?
niewyważone koła lub kiepskiej jakości opony
ale ja się nie znam, jedź do ASO i zrób coś z tym bo jeździsz trumną
jedź na stację diagnostyczną gdzie robisz przegląd rejestracyjny, daj chłopakom parę złotych niech ci sprawdzą na szarpakach sworznie wahaczy, tuleje wahaczy i końcówki drążków kierowniczych.
albo nieszczelny układ hamulcowy,
albo zła geometria,
albo zużyte sworznie wahaczy,
albo źle założone opony,
albo nierówne ciśnienie w oponach,
albo zapieczony tłoczek hamulcowy
albo jeszcze coś innego, musisz się jeszcze trochę poduczyć.
Możliwe, ze ma racje
Chociaż z twoich objawów wynika, ze masz kilka przyczyn.
a zaczą bym od wyważenia kół
co szarpie?
jesteś pewien?
zciąga raz w prawo a raz e lewo tak, ze jazda na wprost wymaga napracowania sie troche kierownicą.
albo spękana osłona łożyska koła z której czyta czujnik absu (nie dot. polo 91 r.)
albo siedzi dwóch spaślaków po jednej stronie auta.
nic nie sciaga na boki jak hamuje to prosto jedzie onjawa jest jak bym mial tarcze krzywe choc niedawno byly przetoczone i wymienione kjlocki wymienione prawe lozysko wraz kompletnymi wahaczami mi sie wydaje ze moze to i ta kolumna tylko czy to by tak przy chamowaniu kierownica szarpalo ewentualnie stawiam na koncowki drazka lub lacznik stabilizatora bo na nierownosciaj jebitnie slychac ze cos jest do wymiany