Mam Nikona d90.. dotychczas zdjęcia wykonywałam jedynie obiektywem 105mm, czyli tym standardowym.. chciałabym kupić obiektyw portretowy. Cenowo nie przekraczając 700zł, nie znam się, zatem: jaki obiektyw polecacie, w co warto zainwestować?
pzdr:)
lista tematów
obiektyw portretowy.
Konto usunięte: Mam Nikona d90.. dotychczas zdjęcia wykonywałam jedynie obiektywem 105mm, czyli tym standardowym.. chciałabym kupić obiektyw portretowy. Cenowo nie przekraczając 700zł, nie znam się, zatem: jaki obiektyw polecacie, w co warto zainwestować?
pzdr:)
W tej cenie to tylko 50mm/1.8D, na formacie DX masz ekwiwalent 75mm więc to już się w miare nadaje do portretu, a samo szkiełko jak za tą cenę jest rewelacyjne. Tylko AF głośny i niezbyt szybki, coś za coś.
DO 700zł tylko to 50/1.8
Był jakiś szerszy z nikona za około 700zł(przypomnieć sobie nie mogę) ale 50/1.8 jest bardzo dobrym szkłem. Chociaż trzeba na niego uważać, bo wykonanie za tą kasę nie jest najlepsze. :)
Konto usunięte: W tej cenie to tylko 50mm/1.8D, na formacie DX masz ekwiwalent 75mm więc to już się w miare nadaje do portretu,
to raczej taki spiew sprzedawcow bo optycznie to nadal 50mm wraz z znieksztalceniami wiec do ciasnego portretu malo sie to bedzie nadawalo ...chyba ze ktos lubi duze nosy ;)
w tej cenie 85 nikona nie kupisz a nie wiem czy manualem koreanskim dasz rade ostrzyć bo jedyny wybor to albo ta 50 1.8 albo ciamciang 85 1.4 :)
tak bo ogniskowa i przerysowania typu dystorsja charakterystyczne dla tej ogniskowej nadal beda a ze bedzie uzywalany na crop'ie nic nie zmieni
do ciasnego portretu 50mm sie nie nadaje i to nie tylko moja opinia jak masz taka ogniskowa to zrob nim takowy i zauwaz przerysowanie w centrum kadru (w portrecie takim najczesciej bedzie wypadal tam nos a czasem policzek)
Konto usunięte: czyli wychodzi na to, że lepiej się wstrzymać, uzbierać trochę więcej i kupić coś lepszego. ;]
ja bym dozbieral do 85 1.8D ostatnio jakis czas temu widzialem za 900pln uzywana