No właśnie...
Macie jakieś techniki przy robieniu zdjęć błyskawic? Jakie parametry ustawiacie w swoim sprzęcie? Może jakieś wskazówki dla mnie i nie tylko ?
Ja po 1,5 roku celowania i czekania na większą burzę (większość omija Włocławek) w końcu się doczekałem
Od razu zaznaczam, że mieszkam na osiedlu, gdzie wieczorem pełno światła sodowego (pomarańczowego), a to też pogarsza efekt na fotce
Wystawiłem szybko sprzęt na statywie na balkon, dobrałem jakieś tam parametry na oko (nigdy takich fotek nie robiłem, więc nie mam doświadczenia) i siedząc na krzesełku, pstrykałem sobie i oto rezultat.
Może też macie jakiejś własnej produkcji?
Zaczynam od najgorszych:
- narodziny błyskawicy
- to mi się najbardziej podoba
Fotografia burzy - błyskawic strona 1 z 2
ostatnie ciekawe.
wskazówki.? dłuuugi czas naświetlania.
no wczoraj taka lampa na bloku przeszkadzała mi:/
No ogólnie to co się przyda do takich fotek to:
-statyw
-wężyk
-szkło (obiektyw) w zależności od tego czy burza jest blisko to wtedy szerokokątny sie przyda czy daleko wtedy juz coś z większą ogniskową :)
No i oczywiście jest kilka sposobów:D
Jeden to ustawić przesłonę na najmniejszą wykadrować dany interesujący nas obszar na niebie ustawić czułość ISO tak od 200 do 400 i trzymając w ręku wężyk polować na błysk i jak uda nam się złapać sprawdzamy czy czasem ISO nie jest za duże jak wszystko jest oki to zostawiamy lecz czasem takie zdjęcia mogą wychodzić za pomarańczowo wtedy balans bieli ustawiamy na około 2500K