Jacek80
Jacek80
  23 lipca 2009 (pierwszy post)

No właśnie...
Macie jakieś techniki przy robieniu zdjęć błyskawic? Jakie parametry ustawiacie w swoim sprzęcie? Może jakieś wskazówki dla mnie i nie tylko ?
Ja po 1,5 roku celowania i czekania na większą burzę (większość omija Włocławek) w końcu się doczekałem :zakrecony:

Od razu zaznaczam, że mieszkam na osiedlu, gdzie wieczorem pełno światła sodowego (pomarańczowego), a to też pogarsza efekt na fotce

Wystawiłem szybko sprzęt na statywie na balkon, dobrałem jakieś tam parametry na oko (nigdy takich fotek nie robiłem, więc nie mam doświadczenia) i siedząc na krzesełku, pstrykałem sobie i oto rezultat.
Może też macie jakiejś własnej produkcji?

Zaczynam od najgorszych:

- narodziny błyskawicy








- to mi się najbardziej podoba

fenacious
fenacious
  24 lipca 2009
Jacek80
Jacek80: Macie jakieś techniki przy robieniu zdjęć błyskawic? Jakie parametry ustawiacie w swoim sprzęcie? Może jakieś wskazówki dla mnie i nie tylko ? Ja po 1,5 roku celowania i czekania na większą burzę (większość omija Włocławek) w końcu się doczekałem

ostatnie ciekawe.
wskazówki.? dłuuugi czas naświetlania.
GRADEK83
GRADEK83
  24 lipca 2009
Jacek80
Jacek80: Od razu zaznaczam, że mieszkam na osiedlu, gdzie wieczorem pełno światła sodowego (pomarańczowego), a to też pogarsza efekt na fotce

no wczoraj taka lampa na bloku przeszkadzała mi:/

No ogólnie to co się przyda do takich fotek to:
-statyw
-wężyk
-szkło (obiektyw) w zależności od tego czy burza jest blisko to wtedy szerokokątny sie przyda czy daleko wtedy juz coś z większą ogniskową :)

No i oczywiście jest kilka sposobów:D