Jacek80
Jacek80
  11 maja 2009 (pierwszy post)
aberracja - w optyce nieprawidłowość odwzorowania przez soczewkę lub układ optycznych przedmiotów: obraz ich jest nieostry, zniekształcony lub zabarwiony. Odróżnia się abberację geometryczną i chromatyczną (barwną).


APS-C Od angielskiego Advanced Photo System type-C (APS-C). Jest to typ matrycy używanej w cyfrowych lustrzankach jednoobiektywowych. Detektor w tym przypadku ma rozmiar 22 mm x 15 mm, czyli jest 1.5-1.6 raza mniejszy od klatki małoobrazkowego negatywu (36 mm x 24 mm).

Bracketing - Technika polegająca na kilkukrotnym fotografowaniu jednej i tej samej sceny przy użyciu różnych parametrów. Najczęściej dotyczy ona bracketingu ekspozycji czyli wykonaniu jednego zdjęcia z czasem ekspozycji zmierzonym przez światłomierz aparatu i kilkoma dodatkowymi zdjęciami z krótszym oraz dłuższym czasem. W praktyce daje to zdjęcia: niedoświetlone, normalne i prześwietlone


czas naświetlania - okres czasowy, podczas którego trwa działanie światła na element światłoczuły (matryca), zwany też ekspozycją lub czasem migawki w odniesieniu do zdjęć. Zależy od kilku podstawowych czynników: wielkości przysłony, warunków świetlnych, stopnia światłoczułości materiały fotograficznego, wartości tonalnej i barwy fotografowanego przedmiotu, stosowanego wywoływacza i sposobu wywołania, zamierzonego efektu końcowego

dyfuzor - element optyczny rozpraszający światło,

dystorsja - jedna z wad (aberracji) soczewki lub prostych układów optycznych; polega na niejednakowym stopniu powiększenia lub zmniejszenia różnych części obrazu: inny stopień powiększenia dla środka obrazu, inny dla jego brzegów. Obraz kwadratu np. wskutek dystorsji przybiera kształt beczkowaty

EXIF - informacje zawierające nazwę sprzętu oraz nastawy z jakimi dane zdjęcie zostało wykonane. Takie informacje są zawarte w zdjęciu i mogą zawierać: model aparatu, rozdzielczość zdjęcia, wartość ISO, wartośc przysłony, datę, użycie lampy błyskowej itp


f - symbol ogniskowej (łac. focus) - ognisko soczewki lub układu optycznego (np. obiektywu), często uwidoczniony na obiektywach (np. f=75 mm). Stanowi jedną z cech obiektywu

ISO - jest to czułość kliszy i matrycy. Im wieksza wartość ISO tym aparat zarejestruje więcej światła, jednak pogarsza to jakość zdjęcia


Głębia ostrości to zakres odległości, w których fotografowane obiekty wydają się być ostre, czyli ich obrazy znajdują się w ognisku. Głębia ostrości zależy od przysłony oraz odległości do fotografowanego obiektu. Zwykle uważa się, że głębia ostrości zależy też od ogniskowej obiektywu, w tym sensie, że jest ona większa dla krótszych ogniskowych.


HDR - Skrót od angielskiego High Dynamic Range. Jest to technika polegająca na zwiększaniu zakresu tonalnego zdjęć w fotografii cyfrowej. Dzięki niej, na wynikowym zdjęciu możemy odwzorować obiekty nawet znacznie różniące się jasnością, unikając tym samym przepaleń w jasnych częściach obrazu i niedoświetleń w ciemnych.Technika ta polega na wykonaniu kilku lub kilkunastu ekspozycji (co najmniej niż trzech) przy takich samych parametrach wartości przesłony i czułości ISO, ale przy różnych czasach ekspozycji. Program komputerowy składa te ekspozycje w jedno zdjęcie


Kompresja - polega, na zmniejszeniu objętości pliku z danymi, za pomocą dostępnych środków, czyli zazwyczaj mniej lub bardziej zaawansowanych algorytmów. Część aparatów umożliwia wybór kompresji. Im jest wyższa tym jakość zdjęcia jest gorsza, a jego waga mniejsza

Liczba przewodnia, zwana także liczbą szacunkową, to iloczyn odległości lampy błyskowej od oświetlanego przedmiotu i wartości przesłony, takiej aby zdjęcie było poprawnie naświetlone przy założeniu czułości 100 ISO. Podana przez producenta lampy liczba przewodnia pozwala obliczyć poprawną wartość zastosowanej przesłony przy znanej odległości do fotografowanego przedmiotu

Matryca - element światłoczuły rejestrujący obraz, znajdujący się się wewnątrz aparatu w osi obiektywu (zaraz za nim)
Porównanie matryc



Migawka to urządzenie mechaniczne lub mechaniczno-elektroniczne służące do otwierania i zamykania drogi światłu padającemu przez obiektyw na detektor (matrycę).

Paralaksa to zjawisko polegające na niezgodności w polu widzenia obiektywu aparatu fotograficznego z polem wskazywanym przez wizjer lub obiektyw celowniczy. Paralaksa zwiększa się wraz ze zmniejszającą się odległością do fotografowanego obiektu oraz ze zwiększającą się odległością pomiędzy obiektywem podstawowym a celowniczym. Zjawisko paralaksy wynika z różnego położenia osi optycznych układu celowniczego i zdjęciowego.

RAW (plik)- w skrócie mówiąc to format pliku z bezstratnym zapisem zdjęcia, takim jak widzi go matryca. W pliku JPG obraz taki przetwarzany jest jeszcze przez oprogramowanie wewnętrzne aparatu.

Rybie oko - Rodzaj obiektywu o małej ogniskowej i polu widzenia wynoszącym 180 stopni lub więcej, charakteryzujący się dużymi zniekształceniami na brzegach kadru (patrz poniższe zdjęcie).


Szumy w fotografii cyfrowej wytwarzane są na matrycy, a na zdjęciu widoczne są jako różnokolorowe ziarniste obszary lub przybierają kształt podobny do delikatnie pofałdowanej powierzchni wody. Główną przyczyną występowania szumów może być nastawiona wysoka wartość ISO

Wartość przysłony - Wielkość mówiąca nam o zastosowanym, w momencie wykonania zdjęcia, stosunku ogniskowej obiektywu do średnicy układu zbierającego światło. Wartość przysłony nazywa się także czasami otworem czynnym obiektywu. W obiektywach ilość światła jest regulowana przez mechaniczną przysłonę dającą skokowe wartości światłosiły np. f/1.0, f/1.4, f/2.0, f/2.8, f/4.0, f/5.6, f/8.0, f/11, f/16, f/22, f/32 itd.



Winietowanie Zjawisko polegające na stratach światła na elementach optycznych lub konstrukcyjnych obiektywu. Efekt ten jest tym większy im większy jest kąt padania promieni świetlnych wchodzących do obiektywu. Jego wynikiem jest pociemnienie zdjęcia w rogach kadru


Polaryzator - rodzaj filtra nakręcanego na koniec obiektywu. Stosuje się go w dwóch przypadkach: dla przyciemnienia błękitnego nieba, bądź do usunięcia refleksów z błyszczących powierzchni typu szkło bądź lakier. Żądany efekt uzyskuje się poprzez obrót filtra.

GND -
filtr połówkowy szary - filtr przyciemnia górną część kadru, a dolną pozostawia niezmienioną. Przydaje się przy fotografowaniu ujęć, w których występuje zachmurzone, blade niebo.
Jacek80
Jacek80
  15 maja 2009
Oznaczenia obiektywów

Na obiektywach można spotkać wiele symboli, ale co właściwie one oznaczają?
Oto wyjaśnienia

CANON
EF (z ang. Electro Focus) - oznaczenie mocowania dla canonowskiego standardu EOS (z ang. Electro Optical System) powstałego w 1987 roku.

EF-S, - to najnowszy standard obiektywów, kompatybilny z EF, ale przeznaczony dla lustrzanek z matrycami APS-C. Wartości ogniskowych tych obiektywów należy przemnożyć przez 1.6 aby uzyskać odpowiednik dla formatu 35 mm.

L - czyli Luxury, to oznaczenie najlepszej optyki Canona, przeznaczonej dla zawodowych fotografów.

USM - (z ang. Ultra Sonic Motor), jest to opracowana przez Canona metoda sterowania ogniskowaniem za pomocą fal ultradźwiękowych. Działający na tej zasadzie silnik, powoduje, że autofokus jest szybki i cichy.

IS, - to akronim od Image Stabilizer, czyli optycznej stabilizacji obrazu zastosowanej w obiektywie. Konstrukcje optyczne z wykorzystaniem żyroskopów pozwalają stosować dłuższe czasy naświetlania przy fotografowaniu z ręki.

DO - (z ang. Difractive Optics), to konstrukcja składająca się z siatek dyfrakcyjnych i soczewek zastosowana np. w obiektywach EF 400 mm f/4 DO IS USM czy EF 70-300 mm f/4-5.6 DO IS USM. Wykorzystanie zjawiska dyfrakcji pozwoliło na zniwelowanie aberracji chromatycznej, przy jednoczesnym zmniejszeniu gabarytów obiektywu. Jest to nowa metoda walki z tą wada optyczną.

SONY / KONICA-MINOLTA
AF - seria obiektywów z automatycznym ustawianiem ostrości

DT (z ang. Digital Technology) - seria obiektywów przeznaczonych dla aparatów z matrycami cyfrowymi o rozmiarach 23.5 x 15.7 mm.

G (z ang. Gold) - seria obiektywów najlepszej jakości dla wymagających użytkowników. Oznaczana jest złotą obwódką.

ASP, - to skrót mówiący o tym, że obiektywie znajdują się soczewki asferyczne zmniejszające aberrację sferyczną.

APO, - to oznaczenie szkła niskodyspersyjnego, które niweluje aberrację chromatyczną.

AD (z ang. Anomalous Dispersion) - to obiektywy z soczewkami minimalizującymi aberrację chromatyczną. Stosowane najczęściej przy konstrukcjach o dużych ogniskowych.

HS (z ang. High Speed) - to obiektywy z bardzo szybkim ustawianiem ostrości.

SSM - czyli Supersonic-wave Motor - obiektywy z SSM charakteryzują się cichym i szybkim ogniskowaniem opartym o silnik ultradźwiękowy.

CIR - w obiektywach Minolty oznacza, że listki przysłony tworzą idealnie okrągły otwór.

D - od Distance - obiektyw przekazuje informację do aparatu o odległości fotografowanego przedmiotu.

NIKON
AF-S - tym symbolem w 1996 roku oznaczono obiektywy z cichym silnikiem autofocusa (z ang. AutoFocus-Silent wave).

DX - obiektywy z takim symbolem mają za zadanie współpracować z aparatami o matrycy APS-C/DX, a więc 1.5x mniejszymi niż rozmiary błony fotograficznej.

SIC, N, - oznaczają zastosowanie powłok na soczewkach. SIC to z ang. Super Integrated Coating. Nikon stosuje je zazwyczaj do obiektywów z dużą ilością elementów czyli w zoomach. N oznacza Nano Crystal Coat. Ten rodzaj powłok stosuje się głównie przy produkcji obiektywów o dużym polu widzenia.

IF - to skrót od angielskiego wyrażenia Internal Focusing, które oznacza że ogniskowanie obiektywu odbywa się w jego wnętrzu, bez obracania się obudowy. Takie rozwiązania zmniejszają rozmiar obiektywu i przyspieszają jego ogniskowanie.

DC, - to określenie dla obiektywów, które mają możliwość sterowania stopniem aberracji sferycznej tła i pierwszego planu poprzez obracanie soczewki DC (z ang. Defocus-image Control). Technikę taka stosuje się przy fotografii portretowej.

SWM, - czyli Silent Wave Motor, to odmiana AF-S zapewniająca szybką i cichą pracę autofocusa.

ASP - oznacza, że przy konstrukcji obiektywu użyto soczewek asferycznych, które redukują aberracje sferyczną. Elementy asferyczne są oznaczane również w ten sam sposób np. w obiektywach Sigmy.

ED - oznacza szkło o niskiej dyspersji (z ang. Extra-Low Dispersion), z którego wykonane są soczewki, oczywiście nie wszystkie. Szkło niskodyspersyjne niweluje aberrację chromatyczną.

D - oznacza obiektywy, które przekazują informację aparatowi o odległości do przedmiotu.

G - oznacza brak w obiektywie pierścienia do zmiany przysłony. Ustawiana jest ona jedynie z poziomu aparatu.

VR - to oznaczenie na nikonowską stabilizację obrazu (z ang. Vibration Reduction).
Jacek80
Jacek80
  15 maja 2009
SIGMA
EX - (od ang. Excellence) jest oznaczeniem wyróżniającym obiektywy z najlepszej serii Sigmy. Mają one reprezentować solidne wykonanie, trwałość i najlepszą optykę tej firmy.

DG - to seria obiektywów o dużej aperturze, szerokim kącie widzenia i małą minimalną odległością ostrzenia. Docelowo przeznaczone są dla aparatów SLR o formacie 35 mm. Co nie przeszkadza w stosowaniu ich z aparatami z matrycą APS-C, tym bardziej, że ich powłoki antyodbiciowe zostały zoptymalizowane do współpracy z cyfrą.

DC - oznacza obiektywy przeznaczone dla aparatów z matrycą APS-C/DX. Stosowanie ich z aparatami pełnoklatkowymi, zaowocuje bardzo dużym winietowaniem. Są one stosunkowo lekkie i kompaktowe.

ASP - (z ang. Aspherical) oznacza, że w układzie optycznym obiektywu znajduje się co najmniej jedna soczewka asferyczna. Powierzchnia takiej soczewki nie jest wycinkiem sfery, a jej kształt dobrano tak, aby minimalizował aberrację sferyczną, czyli żeby światło przechodzące przez soczewkę w różnych odległościach od jej centrum, skupiało się w jednym punkcie. Aby zmniejszyć aberrację sferyczną w konwencjonalny sposób, należałoby zestawić dwie lub trzy soczewki z różnego rodzaju szkła. Konstruując obiektyw, możemy zamiast trzech zwykłych soczewek wstawić jednen element asferyczny, co prowadzi, siłą rzeczy, do zmniejszenia rozmiarów i wagi obiektywu.

APO - czyli apochromat - obiektyw, którego soczewki zrobione są z różnego rodzaju szkła, tak aby niwelować aberrację chromatyczną. Tego typu soczewki Sigma wykonuje z dwóch rodzajów szkła niskodyspersyjnego: Special Low-Dispersion (SLD) i Extraordinary Low Dispersion (ELD).

OS - (z ang. Optical Stabilizer) - obiektywy z takim oznaczeniem posiadają optyczną stabilizację obrazu. W zależności od warunków fotografowania, system OS działa na dwa sposoby. Czujniki wychwytują ruchy obiektywu w pionie i poziomie, które są wynikiem na przykład drżenia rąk przy fotografowaniu krajobrazów czy innych statycznych sytuacji. Możemy wtedy wydłużyć ekspozycję nie martwiąc się, że nasze zdjęcie będzie poruszone. Drugim trybem jest korekcja ruchu w poziomie, która ma przeciwdziałać tzw. efektowi blurringu, czyli rozmycia obrazu. Efekt taki powstaje na przykład, przy przesuwaniu aparatu za obiektem poruszającym się.

HSM - (z ang. Hyper-Sonic Motor), to sterowanie ogniskowaniem obiektywu za pomocą ultradźwięków. Dzięki takiemu mechanizmowi autofocus (AF) działa szybko i cicho.

IF - (z ang. Inner Focus) oznacza, że w obiektywie podczas ogniskowania uczestniczą tylko wewnętrzne układy soczewek. Pierwsza i ostatnia soczewka jest nieruchoma. Dzięki temu nie zmienia się fizyczna długość obiektywu, oraz nie obraca się zewnętrzna soczewka, co jest korzystne przy stosowaniu na przykład filtrów polaryzacyjnych.

RF - (z ang. Rear Focus) jest ograniczoną wersją IF. W tym wypadku ruchome są ostatnie elementy obiektywu. Zapewnia to szybsze i cichsze działanie autofocusa.

OLYMPUS
Obiektywy Zuiko Digital firma Olympus podzieliła na trzy klasy: Standardowe, Pro - pośrednie, oraz Top Pro, czyli najwyższa półka. Firma stosuje duży minimalizm jeśli chodzi o nazywanie obiektywów. W nazwie pojawia się tylko ogniskowa i maksymalne światło obiektywu. Jedynie, jeśli obiektyw ma elementy niskodyspersyjne, w nazwie pojawia się oznaczenie ED

PENTAX
P-FA - to seria obiektywów z autofokusem.

P-A - seria z manualnym ustawianiem ostrości. Przysłona w tych obiektywach może być zmieniana automatycznie z poziomu korpusu aparatu.

P-DA - obiektywy przeznaczone tylko dla lustrzanek cyfrowych z formatem matryc APS-C.

P-FA J - są to obiektywy z autofokusem nie posiadające pierścienia do zmiany apertury.

P-K, to pierwsza seria obiektywów z bagnetem K z manualnym ustawianiem ostrości.

P-D FA - seria przeznaczona dla lustrzanek cyfrowych ale jednocześnie kompatybilna z formatem 35 mm. Zastosowano w niej takie konstrukcje optyczne, aby niwelować pojawianie się flar czy duszków.

smc (z ang. Super Multi Coated) oznacza pokrycie elementów optycznych obiektywu warstwami antyodbiciowymi, które przeciwdziałają pojawianiu się artefaktów wywołanych odbiciem światła oraz poprawiających transmisję światła.

AL (z ang. Aspherical Lens) - akronim oznaczający soczewki asferyczne. Elementy asferyczne odpowiedzialne są za zmniejszanie aberracji sferycznych.

ED - takie oznaczenie mówi o zastosowaniu w obiektywie szkła niskiej dyspersji, które zmniejsza aberrację chromatyczną.

IF (z ang. Internal Focusing) - obiektywy z takim symbolem podczas ogniskowania nie zmieniają fizycznej wielkości. Tu także nie obraca się przednia soczewka, dzięki czemu można na przykład swobodnie korzystać z filtrów polaryzacyjnych.

TAMRON
SP - (z ang. Super Performance) - jest to oznaczenie profesjonalnej serii obiektywów Tamrona

Di - (z ang. Digitally Integrated Design) to obiektywy do cyfrowych lustrzanek nawet tych z pełną klatką. Są konstruowane tak, aby minimalizować winietowanie, aberrację chromatyczną, czy odblaski przy zachowaniu jak najlepszej rozdzielczości.

Di-II - tym symbolem oznaczone są obiektywy przeznaczone dla aparatów z matrycami 24 x 16 mm czyli APS-C/DX lub mniejszymi.

IF - (z ang. Internal Focusing) jest to wewnętrzny system ustawiania ostrości, dzięki któremu nie zmienia się długość obiektywu w trakcie ogniskowania.

ASL - (z ang. Aspherical) - oznacza, że w obiektywie znajdują się soczewki asferyczne, korygujące aberrację sferyczną. LD (z ang. Low Dispersion) - w obiektywie znajdują się szkła o niskiej dyspersji korygujące aberrację chromatyczną.

AD - (z ang. Anomalous Dispersion) - szkła AD również korygują aberrację chromatyczną. W połączeniu z warstwą zwykłego szkła, aberracja może być niwelowana w różnych zakresach długości fali.

XR - (z ang. Extra Refractive Index Glass) - takim symbolem Tamron oznacza obiektywy z soczewkami ze szkła o współczynniku załamania większym niż 1.69. Im większy współczynnik załamania, tym soczewka użyta w konstrukcji może być cieńsza, a promieniowanie skupiane w ognisku bliżej niej. Dzięki temu można budować obiektywy krótsze i lżejsze

TOKINA
AT-X - (z ang. Advanced Technology-Extra), to seria obiektywów Tokiny z autofokusem mająca najlepszą optykę, małą wagę i kompaktowe rozmiary w porównaniu z pozostałymi obiektywami.

DX - to oznaczenia obiektywów przeznaczonych tylko do lustrzanek z matrycami APS-C/DX.

AS - (a ang. Aspherical) - jest to informacja, że w obiektywie znajdują się elementy korygujące aberracje sferyczną.

F&R - Aspherical, to również metoda radzenia sobie z aberracja sferyczną. Polega ona na umieszczaniu dwóch sferycznych elementów, jednego o średnicy większej niż 50 mm z przodu układu optycznego, oraz mniejszego 20 milimetrowego w tylnej części.

SD - czyli Super Low Dispersion odnosi się do elementów niskodyspersyjnych niwelujących aberrację chromatyczną.

HLD - (z ang. High-refraction, Low Dispersion) - to połączenie dużego współczynnika załamania z niską wartością dyspersji. Stosowanie elementów o takich własnościach w obiektywach szerokokątnych ma korygować w nich aberrację chromatyczną.

MC - czyli Multi-Coating - w obiektywie z takim oznaczeniem powierzchnie elementów pokryte są warstwami antyodbiciowymi polepszającymi transmisję światła i redukującymi efekty odblasków, duszków i flar.

FE - (z ang. Floating Element System), to układ odpowiedzialny za korygowanie astygmatuzmu w obiektywie zmiennoogniskowym.

IF - (z ang. Internal Focus System) - wewnętrzne ogniskowanie obiektywu bez zmiany jego długości. Tu także nie występuje obracanie się przedniej soczewki.

IRF - (z ang. Internal Rear Focus System) ogniskowanie za pomocą tylnych elementów układu optycznego
LadyBlondi007
LadyBlondi007
  16 maja 2009

mmmm to cos dla mnie....

foruminternetowe
wpis jest ukryty
Pvccia
Pvccia
  27 maja 2009

Hehe super to jest xD :twisted::twisted::twisted::twisted:

elo758
wpis jest ukryty
Alucard
Alucard
  2 czerwca 2009
Własne flash portfolio
Po punktach:
1. Kupujemy lub zakładamy darmowy serwer. Osobiście z darmowych polecam : www.ugu.pl
2. Ściągamy z strony : http://www.darmowe-skrypty.pl/szablony/szablony_flash/ : podobający nam się szablon ( Osoby bardziej doświadczone mogą wykonać same )
3. w folderach images/photo. Usuwamy będące tam zdjęcia i miniaturki ( wcześniej zapoznać się z wymiarami)
4. Edytujemy nasze dane od potrzeb.
5. Wrzucamy na serwer za pomocą total commander'a.
ftp-> nowe połaczenie -> wpisujemy odpowiednie dane - > wybieramy serwer -> połacz.

i wtedy rzucamy na serwer.
Zależy czy jest potrzebna instalacja czy nie możemy już Cieszyć się własnym portfolio :)

Reklama:
Bardzo prosta :
http://www.google.com/addurl/
i dodawanie do jakiś katalogów związanych z fotografia lub popularnych wyszukiwarek :)
Myślę że komuś się przyda Pozdrawiam:)
popo96
wpis jest ukryty
Q8eSAPe
Posty: 30 (po ~49 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 0
wpis jest ukryty
kolorove
kolorove
  4 czerwca 2009

hej ;) Mam nadzieję że nie tylko jeden człowiek na tym forum interesuję się fotografią ajć... to je po prostu cudowne [jak ktos umie robić zdjęcia] moim zdaniem najlepsza jest lustrzanka xD nia sie fajnie robi fotki i mozna odrazy sie nimi pobawić w lustrzance... polecam pozdrawiam :lol: :calusek: :zakochanY:

XxAdrianAdamskxX
Posty: 19 (po ~131 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 3
XxAdrianAdamskxX
  6 czerwca 2009

zamykam temat

super kot skejtek z czapkom skejtka>>>

HarryBLN
HarryBLN
  7 czerwca 2009

Bardzo fajne porady... Brawo! Nieraz sie przyda... ;)

Proponuje zamknac i otwierac tylko dla dodania postow przez Jacek80 bo zrobi sie tu smietnik.. Zreszta juz sie robi...:and:

xsardas17
Posty: 3 (po ~236 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 0
xsardas17
  11 czerwca 2009

porady bardzo fajne :) ale jak ktoś chce się tylko bawić aparatem to niech kupi sobie wyższej klasy kompakt za 500-900zł i będzie miał zdjęcia jak lustrzanka tyle że nie będzie musiał kupować dodatkowych obiektywów :D i zaoszczędzi kasę ;) ogólnie to mogę polecić aparaty z rodziny OLYMPUS-a mają bardzo fajne obiektywy a zdjęcia wychodzą cudowne :)
nom to tyle :)
pozdrawiam Xsardas17

kamikadze2682
kamikadze2682
  21 czerwca 2009

jak najbadziej jestem za tym tematem i chwała autorowi dużo sie nauczyłem jeszcze jedno pytanie mam czym sie rożni lustrzanka od kompaktowego aparatu dokladniej parametry prosze i co lepiej kupic jesli lustrzanke to jaka i dlaczego ta :) prosze pisac nawet na pw :) jesli ktos sie zna na fotografii dam adres do moich fot i przyjme cenne uwagi :)

Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.