szymontir
Posty: 178 (po ~316 znaków)
Reputacja: -8 | BluzgometrTM: 9
szymontir
  17 stycznia 2018 (pierwszy post)

Tak jak w temacie. Słyszałem, że liczbę Ah się dobiera indywidualnie do pojemności samochodu. Gdyż alternator musi mieć siłę go doładowywać. Oraz, że diesel potrzebuje mocniejszych do rozruchu. Ja mam jakiś bezobsługowy. Nie pamiętam dokładnie, ale chyba 55 Ah do pojemności 1.6 benz. Lecz prawdopodobnie robię zbyt mało km by go dostatecznie doładowywać. Używam auta powiedzmy sporadycznie. Czy takie mierniki mają sens:

https://www.olx.pl/oferta/tester-akumulatora-ladowania-12v-led-elektroniczny-CID99-IDrnIrD.html#96785eacf5

https://www.olx.pl/oferta/tester-wskaznikowy-do-akumulatora-CID5-IDgoO8R.html#96785eacf5
(tu chyba trzeba zaczerpnąć kwas - elektrolit)

Jest jakiś tuningowy dodatek, który mi będzie na bieżąco pokazywał naładowanie akumulatora? Np. do Car Audio ...

ToTylkoYo
Posty: 803 (po ~251 znaków)
Reputacja: 40 | BluzgometrTM: 2
ToTylkoYo
  19 stycznia 2018

A co tym testerem co podąłeś chcesz co chwile aku rozbierać aby zobaczyć zakwaszenie ??
Ja kiedyś miałem podobne do tego
http://allegro.pl/wskaznik-naladowania-akumulatora-cyfrowy-hit-i7135796282.html
Podpinasz kablem do aku i masz cały czas pokazane ile ci ładuje.
Jeśli dużo jeździsz, to może być o wiele większy aku niż podaje fabryka, bo alternator da radę go doładować, sprawdza sie podczas gdy posiadasz jakieś dobre audio które pobiera dużo V, lub inne elektroniki.
Tak, diesle mają większy aku, potrzeba dużo mocy na start podczas grzania świec.
No i wiadomo, że nowe auta mają mnóstwo elektroniki to też mają większe aku niż starsze modele, najnowsze Audi A8 ma np. 48 V ;)

Born in the RPL.

szymontir
Posty: 178 (po ~316 znaków)
Reputacja: -8 | BluzgometrTM: 9
szymontir
  20 stycznia 2018

A można ten wskaźnik podłączyć do zapalniczki 12v i też będzie pokazywać stan naładowania aku czy trzeba bezpośrednio przy akumulatorze?

ToTylkoYo
Posty: 803 (po ~251 znaków)
Reputacja: 40 | BluzgometrTM: 2
ToTylkoYo
  20 stycznia 2018

Na zapalniczce zawsze masz jeszcze jakieś zakłócenia nieraz napięcie do zapalniczki jest brane "po drodze", więc nie będzie pokazywać 100% prawdy, a przeciągnięcie kabelka bezpośrednio do aku, to kwestia 10 minut z montażem ;)

Born in the RPL.

Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.