Motocykliczny
Motocykliczny
  8 stycznia 2018 (pierwszy post)

Witam. Zacznę od tego że Audi mam jakieś pól roku, i poza incydentem który zdarzył się miesiąc temu (auto nagle straciło moc, zgasiłem odpaliłem i po problemie) to nie miałem większych problemów. Zaś wczoraj, jadąc do siostry, dojeżdżając pod jej dom, na jedynce dałem mocniej gazu, auto nagle zgasło. odpaliło za drugim razem i już nie miało mocy. Kopciło przy tym tak że z tyłu świata nie widać było. Zgasiłem auto, i po chwili odpaliłem przestawiając je tak by nie grodzić podwórka (wiedziałem że już nigdzie więcej nie pojadę :P ) auto znów dym, odpalenie za drugim razem i ciężko już miał kręcić. Zgasiłem zaś auto, i po tym jak ze szwagrem chcieliśmy zobaczyć do auta, już nie miało siły zakręcić silnikiem. Takie wrażenie jak by coś w silniku blokowało. I teraz moje pytanie brzmi, czy to zatarcie auta? Olej w silniku był. Kontrolka ciśnienia nawet nie mrygneła. Dodam że jakieś 6 tys. temu zmieniałem olej ale nie mogłem odkręcić filtra oleju. I miałem a dniach zmienić kompletnie olej z filtrem. Nie zdążyłem. Z góry wielkie dzięki. I przepraszam że tak się rozpisałem, ale chciałem jak najdokładniej :peace: . Auto czeka, w kolejce do mechanika bo na razie czasu nie ma.

ToTylkoYo
Posty: 803 (po ~251 znaków)
Reputacja: 40 | BluzgometrTM: 2
ToTylkoYo
  8 stycznia 2018

Jak na moje to właśnie wymiana oleju zrobiła swoje ;) Silnik pewnie był zalany "super specyfikami" zaklejającymi wżery w tłokach i cylindrach, ty po wymianie oleju "przeczyściłeś" to wszystko i silnik padł. Nie masz co kombinować, remont 1,9 to każdy mechanik zrobi z zamkniętymi oczami i za tanie piniądze. Jeszcze jest możliwość że turbo padło, ale to nie blokowałoby silnika, chyba że wirnik sie rozkruszył i zaciągło do silnika.
Jeśłi sie troche znasz to wyciągnij turbo i zobacz jak wygląda, czy ma luzy na wirniku, o ile jeszcze tam jest :D i spróbuj na sucho go odpalić przy wyciągniętym turbo, jak nadal będzie mało mocy lub będzie blokował, to remont, ale nie panikuj, jak juz zrobisz remont to pojedziesz następne 200k km tym autem ;)

Born in the RPL.

dzisiaj222
Posty: 1 (po ~354 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 9
dzisiaj222
  14 stycznia 2018

Mówisz że auto straciło moc to najpierw podłączyłbym pod komputer i sprawdził czy są jakieś błędy. Jakby nic nie pokazało to dopiero wtedy zacząłbym szukać jakiś uszkodzeń mechanicznych. Tak poza tym wymiana oleju bez filtra niema sensu. Nowy olej jak przejdzie przez ten syf że starego filtra to i tak będzie nadawał się do wymiany.

Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.