szymontir
Posty: 178 (po ~316 znaków)
Reputacja: -8 | BluzgometrTM: 9
szymontir
  12 października 2013 (pierwszy post)

Witam

Otóż jak w temacie mam polo II 98 r. z silnikiem 1.6 benz. Za oszczędny to on i tak moim zdaniem nie jest, a gaz boję się instalować ze względu na jego szybkie zużycie jak i niewiadomą cenę gazu w najbliższej przyszłości.
Natomiast chciałem zaszaleć i kolega niedługo będzie miał na zbyciu silnik 2.3 5 cylindrów jakoś 190 KM ale nie V tylko rzędowo ustawione.
Da się to bez dużych przeróbek wsadzić do tego polo? Już mi mówiono, że będą takowe potrzebne, ale jeszcze nie wiem jakie i jaki by był przybliżony ich koszt. Co mi powie na ten temat ktoś kto może robił coś podobnego, lub się na tym zna???
Z góry dzieki
Pozdro

WujekBeton
WujekBeton
  12 października 2013

Od strony czysto finansowej pod żadnym względem nieopłacalne.

joker4444
Posty: 32031 (po ~88 znaków)
Reputacja: -1 | BluzgometrTM: 446
joker4444
  12 października 2013

na bank łapy półosie i masa innych kombinacji z cięciem pewnie pasa czy grodzi Kupa kasy i pewnie można tylko po co

denaturat
denaturat
  12 października 2013
Ostatnio edytowany: 1 stycznia 1970

moze sie zmiesci pod warunkiem ze bedziesz go wozil na przyczepce. Moim zdaniem to najtansza opcja. Gaz ile by nie kosztowal nie bedzie drozszy od benzyny ale jak jezdzisz raz w tygodniu to pewnie ze Ci sie nie oplaca. Lepszy rower.

PaaatryczekRPK
Posty: 174 (po ~136 znaków)
Reputacja: -1 | BluzgometrTM: 21
PaaatryczekRPK
  13 października 2013

za wymiana silnika jeżeli już go tam umieścisz :) idzie wymiana wszystkich podzespołów ogólnie całego samochodu :) a za te pieniądze co w niego wsadzisz kupisz sobie 5 takich samochodów :D

PiotrLuszcz
PiotrLuszcz
  14 października 2013

jak juz cos po taniosci swapować to albo 1.8t albo vr6 a nie jakaś wydumka z audi. 2.3 to ma akurat cos kolo 140 jak pamietam, jesli to ma wiecej koni to 2.2 turbo xd

PatrykX6
PatrykX6
  14 października 2013

Chcesz zrobic swap bo silnik ktory posiadasz w polo 1.6 75km nie jest oszczędny dlatego chcesz włozyc mu 2.3 190km v5? :D

KoTyy
Posty: 234 (po ~176 znaków)
Reputacja: -10 | BluzgometrTM: 5
KoTyy
  14 października 2013

To już lepiej od 1.8T a3 poszukać nie zżyłowany motor i powinien wejsc na cacy
3 modyfikacje i masz 200 kM bolidzik. Do tego skrzynia 6ótka i OGIEŃ Z RURY !

All i see is jealoussyy... Hey fuck IT.

KoTyy
Posty: 234 (po ~176 znaków)
Reputacja: -10 | BluzgometrTM: 5
KoTyy
  14 października 2013
Ostatnio edytowany: 1 stycznia 1970

+ Przespaw komory silnika = lekka karoseria i możliwość popracowania nad zawieszeniem co by przedniej osi razem z dyferncjalem nie wyrwało xD spore koszta zależnie na jaki silnik trafisz szymontir

All i see is jealoussyy... Hey fuck IT.

szymontir
Posty: 178 (po ~316 znaków)
Reputacja: -8 | BluzgometrTM: 9
szymontir
  14 października 2013
Konto usunięte
Konto usunięte: Chcesz zrobic swap bo silnik ktory posiadasz w polo 1.6 75km nie jest oszczędny dlatego chcesz włozyc mu 2.3 190km v5? :D

Nie... po prostu jak już spadać to z wysokiego konia. Np. mechanicznego :D
KoTyy
KoTyy: To już lepiej od 1.8T a3 poszukać nie zżyłowany motor i powinien wejsc na cacy 3 modyfikacje i masz 200 kM bolidzik. Do tego skrzynia 6ótka i OGIEŃ Z RURY !

KoTyy
KoTyy: + Przespaw komory silnika = lekka karoseria i możliwość popracowania nad zawieszeniem co by przedniej osi razem z dyferncjalem nie wyrwało xD spore koszta zależnie na jaki silnik trafisz szymontir

Brzmi bardzo interesująco ]:-> To jeszcze pogadam z kuzynem co ma warsztat samochodowy i zobaczę co da się zrobić. Dzięki za kilka propozycji ;)
KoTyy
Posty: 234 (po ~176 znaków)
Reputacja: -10 | BluzgometrTM: 5
KoTyy
  14 października 2013

bez poszerzenia blotników i dofabrykowania nowych uchwytów sie nie obedzie nie zapomnijta o elektrodzie cynkowej i sprayu zabezpieczeniowym na łaczeniach komory ! (najlepszy na qvartzu i cynku) a i proponowałbym lekko turbo zmodyfikować na przewodzie przy intercoolerze tzw wastegate ale to w zaleznosci od budzetu i mozliwosci warsztato pozdro

All i see is jealoussyy... Hey fuck IT.

KoTyy
Posty: 234 (po ~176 znaków)
Reputacja: -10 | BluzgometrTM: 5
KoTyy
  14 października 2013

jak blachy cienkie po po lakierze np boom boom o słup lekkie było to migomat ale rolka drutu cynkowego do migomatu nie wspominajac o nabitej butli bedzie kosztowac coś koło 1500 zł także troche drogo :/

All i see is jealoussyy... Hey fuck IT.

PaaatryczekRPK
Posty: 174 (po ~136 znaków)
Reputacja: -1 | BluzgometrTM: 21
PaaatryczekRPK
  16 października 2013

a ja bym Ci proponował w taki samochód wsadzić 1.4 rovera na turbince :)

PawciuWLKP
Posty: 154 (po ~192 znaków)
Reputacja: 1 | BluzgometrTM: 0
PawciuWLKP
  21 października 2013

Audi ma silnik wzdłuż więc trzeba dopasować inną skrzynie,kolejny problem to mała komora silnika,a tamten silnik jest sporo dłuższy i zarazem cięższy,więc trzeba wzmocnić zawieszenie razem z hamulcami.A biorąc pod uwagę cenę auta,to przeróbki będą kosztować 3 takie polówki.Najtaniej chyba będzie kupić jakiegoś anglika z grupy VW i przełożyć cały napęd z elektryką.

KoTyy
Posty: 234 (po ~176 znaków)
Reputacja: -10 | BluzgometrTM: 5
KoTyy
  21 października 2013

Zgodzę ale zależy też od której serii by slinik był, po za tym to taka operacja jest wykonalna. Z silnikiem 1.8T . Czasem można trafić na silnik razem z wszystkimi akcesoriami zawieszenie hamulce itp. VW audi to i tak ta sama grupa vag. Równie dobrze mógłby być volksvagenowski 1.8T

All i see is jealoussyy... Hey fuck IT.

Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.