Czerek5
Czerek5
  10 kwietnia 2012 (pierwszy post)

Zastanawiam się jak działa system zmiennych faz rozrządu w silnikach porsche.
link
Mi się wydaje tak. Zakładamy, że płetwy ślizgacza zmieniają swoją pozycję z punktu
a) kiedy dolna część łańcucha jest równoległa do prostej łączącej osie wałów rozrządu, a górna wypukła.
do pozycji b) kiedy górna część staje się równoległa, a dolna część wypukła.
Podczas ruchu ślizgaczy w duł część łańcucha u góry zaczyna się poluzować, a dolna część napinać, co skutkuje zmianę położenia kątowego wału rozrządu "dolotowego". Nie wiem czy dobrze rozmieniłem.
Jeszcze drugie pytanie. Co z "wydechowym" wałem rozrządu on w tym przypadku nie ma możliwości zmiany fazy??

PawciuWLKP
Posty: 154 (po ~192 znaków)
Reputacja: 1 | BluzgometrTM: 0
PawciuWLKP
  11 kwietnia 2012

Dokładnie tak to działa,przyspieszany jest tylko wałek od ssących zaworów żeby szybciej,a przez to bardziej napełnić cylindry powietrzem,wtedy jest większa moc,a wydechu nie potrzeba przestawiać.Np w V-tec ciśnienie oleju otwiera mocniej i wcześniej wszystkie zawory żeby było lepsze spalanie i moc.

Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.