witam jak to w dieslach czasem ulatnia sie dymek z wydechu. a wiec mam 307 z rocznika 2003 silnik 2.0HDI 90KM ale mam zamontowany chip to ma teraz ponad 120KM. i zauważyłem ze jak na drugim biegu naduszę ostro gaz i zaczyna przyspieszać to widzę z tyłu lekki czarny dymek nie jakiś tam mega chmura jak ze stara ale jest. i moje pytanie takie czego to jest przyczyna i jak to zrobić żeby nie dymił.
lista tematów
dymek
Konto usunięte: witam jak to w dieslach czasem ulatnia sie dymek z wydechu. a wiec mam 307 z rocznika 2003 silnik 2.0HDI 90KM ale mam zamontowany chip to ma teraz ponad 120KM. i zauważyłem ze jak na drugim biegu naduszę ostro gaz i zaczyna przyspieszać to widzę z tyłu lekki czarny dymek nie jakiś tam mega chmura jak ze stara ale jest. i moje pytanie takie czego to jest przyczyna i jak to zrobić żeby nie dymił.
Ot co znalazłem:
Konto usunięte: Czarny dym z rury wydechowej to domena silników wysokoprężnych. Pojawia się najczęściej przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach. Niewielkie dymienie jest dopuszczalne i nie musi świadczyć o zużyciu układu wtryskowego. Jednak jeśli nawet niewielkie dodanie gazu skutkuje kłębami dymu to świadczy o poważnym niedomaganiu układu wtryskowego. Do regulacji lub wymiany mogą kwalifikować się końcówki wtryskiwaczy, pompa wtryskowa lub uszkodzony może być układ recyrkulacji spalin. Koniecznie należy przeprowadzić szczegółową diagnozę, gdyż naprawa układu wtryskowego jest bardzo kosztowna, zwłaszcza, jeśli jest to nowoczesna konstrukcja z pompowtryskiwaczami lub układem common rail.
Czarny dym może pojawić się także w silniku benzynowym, jeśli nastąpi uszkodzenie w układzie sterowania silnika i do cylindrów będzie napływać bardzo bogata mieszanka paliwowa. Dymienie nie będzie duże, ale widoczne nawet na biegu jałowym.
Ewentualnie jeszcze o białym i niebieskim:
Konto usunięte: Niebieski
Jeśli z rury wydechowej silnika benzynowego lub diesla wydobywa się dym o barwie błękitnej to niestety świadczy to o jego zużyciu, ponieważ spalany jest olej silnikowy. Jeśli mamy wątpliwości, czy faktycznie jest to olej powinniśmy sprawdzić poziom oleju w silniku. Jego szybkie ubywanie w połączeniu z niebieskim dymem z rury niestety świadczy o uszkodzeniu silnika. To, w jakich warunkach pracy silnika pojawia się dymienie, może nam podpowiedzieć o rodzaju uszkodzenia. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. W silnikach z turbosprężarką kłęby niebieskiego dymu mogą być spowodowane uszkodzeniem turbiny.
Biały
Biały dym wydostający się rury wydechowej również nie wróży nic dobrego. Jeśli z układu chłodzenia nie ma wycieków, płyn znika a z rury wydechowej wydostaje się biały dym to niestety świadczy to o przedostawaniu się płynu do komory spalania. Powodem tego może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub co gorsze pęknięcie głowicy lub kadłuba silnika. Dym z płynu chłodniczego jest znacznie gęstszy niż para wodna wydostająca się z wydechu, która jest normalnym produktem spalania i widoczna jest wyraźnie w niskich temperaturach.
Ballantines rzeźbi to wspaniałe ciało
Oglądanie meczów to nie tylko rozrywka, ale wręcz terapia. Futbol pozwala oswoić i uwolnić emocje - agresję, frustrację i smutek
primo:
to jest peugeot wiec nie ma sie co spodziewac rewelacjji choc niektore fracncuskie diesle sa calkiem do rzeczy
sprawdz uklad wtryskowy. Nie wiem czy HDI to nie odmiana TDI wiec masz zapewne pompowtryski.