Witam
Mam drobne pytanie dotyczące "Rometa" 747 4T
Szukałem troche po sieci. nie wiem może źle szukałem, potrzebuje pościągać z niego wszelkie blokady gdyż co tu kryć osiągami to on nie powala a ostatnio musiałem przesiąść się na skuter z racji tego że auto mam aktualnie zepsute dość poważnie.
Gdzie są owe magiczne blokady których usunięcie powoduje zamianę żółwia w zająca (może lekko pijanego ale zawsze)
są na sieci informacje, zapewne wypisywane przez małolatow nie znających dobrze tematyki ale w przypadku akurat tego romka zupełnie się nie potwierdzają
nie mam w nim żadnych blokad typu tajemnicze śrubki w gaźniku, zwężenia w filtrze powietrza, zawirowywacza spalin i innych tego typu bzdur.
podejrzewam że blokada tego silnika jest realizowana w sposób elektroniczny i gdy silnik osiągnie przewidziane przez producenta obroty jest dławiony i nie może wejść na wyższe obroty. Wariatora nie rozbierałem może tam coś ma jakaś tulejkę ale wątpię.
Zna sie ktoś na odblokowaniu tego toczydełka? ma ktoś takie? oblokowywał ktoś?
Do ujeżdżających jednoślady made in CHRL
tak jak myslalem. to ja ide rozkręcać wariator to nie powinno być skomplikowane. a mam jeszcze pytanie. na allegro widzialem moduły które rzekomo już są odbkolowane, na pewnym forumie czytałem natomiast że odblokowanie modułu następuje przez przecięcie jakiegoś przewodu (najcześciej był to kolor różowy). Wierzyć tym aukcjom czy nie? moduły mogą być już od nowości odblokowane?
Tzw "różowy kabelek" to jak najbardziej prawda :) a same odblokowane moduły z allegro... hmmm... nie wiem, nie testowałem. Ale przecięcie i zaizolowanie w/w kabla pomogło osiągnąć coś więcej z tego muła :) z drugiej strony - jak będziesz rozbierał wariator może być problem z dokręceniem/ przykręceniem go z powrotem sam wariator razem ze śrubą jest ruchomy więc najpierw najlepiej zaopatrzyć się w odpowiedni klucz ewentualnie skorzystać z pomocy naukowej w postaci różnych sposobów odkręcania tegoż dziadostwa na YouTube :)
u mnie tego slynnego kabelka nie ma wiec z oczywistych powodow przeciac go nie moge. Zablokowac wariator jest bardzo prosto wystarczy zdjac oslone z kola magnetycznego, odkrecic ten wiatrak i nastepnie uzyc blaszki z dwoma otworami o odpowiednim rozstawie przykrecajac jeden koniec do kola magnetycznego w miejsce jednej ze srub wiatraka a drugi do miejsca gdzie przykrecona jest oslona do bloku silnika -patent opracowany przy odrecaniu kola nmagentycznego w celu wymiany iskrownika i ponieważ skutecznie blokuje wał przed obracaniem sie to mozna go tez uzyc do odkrecenia wariatora
na 100% blokowany moduł(różowy kabelek hehe nie kazdy modul jest taki sam!!!) ogolnie polecam te rozblokowane moduly z allegro, tuningowalem troche skuter i nie wkrecal sie do konca, wymienilem modul, od razu lepiej i jest to widoczne w osiagach.
Na pewno blokada na wariatorze, może być podkładka a może być inna tuleja włożona(dodatkowo zalecam wymianę rolek i sprężyny dociskowej), inną ciekawostką jaką odkryłem w skuterze to za duży dzwon do sprzęgła, wiadomo im większy luz tym później sprzęgło załapie i odbija się to także na prędkości. To są pewniaki a teraz co może być dodatkiem, blokada kolanka lub w środku wydechu(jakieś zwężenie,zaślepki itp-raz spotkalem się z 3ma blokadami układu wydechowego na raz), w gaźniku( niedawno widziałem orginalnie zwężony gardziel- fabryczna blokada),filtr powietrza o którym wspominałeś, black box -ale to dodatek, pewnie o paru zapomniałem ;)
Honda CBR600 F3
Yamaha YFM660Le
Mercedes W203 Avantgarde