Jaras19883
Jaras19883
  5 marca 2011 (pierwszy post)

wydmuchalo mi uszczelkę pod głowicą, chciałbym sam to zrobić, zakupilem już klucz dynanometryczny i chcialbym sie za to zabrać. oczywiscie głowica trafi do sprawdzenia i planowania tylko moje pytanie polega na tym jak najlepiej dociągnąć ta głowice... słyszałem ze są 3 etapy dociągania. samochod to cordoba z 1999 roku 1.4 60km

nHHc
nHHc
  5 marca 2011

sila dokrecania
1. 10Nm
2. 40Nm
poczekac 15minut
3. 85Nm
4. 110-115Nm
jesli masz gaznik to powinienes jeszcze powtorzyc krok 4 po 15minutach chodzenia silnika na wolnych obrotach
jesli wtrysk to gorsza sprawa bo trzeba by wszystko skladac a pozniej rozkladac zeby zalozyc pokrywy
kolejnosc dokrecania: najpierw cztery srodkowe na krzyz pozniej dwie tylne i dwie przednie

kolektor ssacy 1-6Nm 2-12Nm 3-20Nm 4-20Nm po 15min chodzenia na wolnych
kolejnosc dokrecania odwrotna, najpierw cztery zewnetrzne na krzyz pozniej srodkowe przed gaznikiem i za gaznikiem
Z kolektorem sa czesto jaja bo raczej nikt nie ma oryginalnej uszczelki, te sily moga sie nie zgadzac i wtedy woda idzie do oleju, trzeba byc bardzo uwaznym

pozdrawiam

KORARM
KORARM
  5 marca 2011

Chciałbym dodać jeszcze, że jeśli jesteś mało doświadczony w takiej robocie To pamiętaj, że:
1. Uszczelki pod głowicą nie powinno dotykać się palcami (szczególnie tłustymi)
jak już to tylko po stronach jej krawędzi, żeby nie dotykać tych stron co dolegają bezpośrednio do bloku i do głowicy.
2. Przed przystąpieniem do pracy spuść płyn chłodzący.
3. Przed włożeniem uszczelki na blok przeczyść blok benzyną w celu jego odtłuszczenia.

KORARM
KORARM
  5 marca 2011

4 krawędzie głowicy te co dotykają uszczelki też dobrze przeczyścić.

Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.