Witam,samochód to seat toledo mk1.
Nie działa mi w ogóle podświetlenie zegarów nawiewów oraz przycisków.
Światła mijania świecą,kręcenie ściemniaczem podswietlenia też nic nie daje.
Zabrać się najpierw za wyciąganie zegarów i wymianę żarówek? czy może jak nic w środku nie świeci to będzie inny problem np.wyłącznik świateł mijania, a nie żaróweczki? Mróz duży a nie chce sobie niepotrzebnej roboty zadawać,od czego zacząć sprawdzanie?
I drugie pytanie,poprzedni właściciel woził w bagażniku nieszczelne karnistry z ropą i cała tapicera bagażnika,oraz pod tylna kanapą nasiąkła olejem,nawet mocowania do pasów tłuste i śmierdzą.
Macie jakieś pomysły czym to odtłuścić a póżniej wyprać żeby zneutralizować zapach oleju napędowego? ::
Wymiana podświetlenia zegarów strona 2 z 2
GÓWNO WIESZ W NOGACH ŚPISZI O KUPIE JEŻA SNISZ
podaje oto link do zdjecia przełącznika wraz ze sciemniaczem i podpisanym jakiego koloru idą kabelki.
http://www.fotoszok.pl/show.php/345793_przelacznik-tyl.jpg.html
3 przewody są we wtyczce za dużo a w przełączniku 1 wolny pin,który z tych 3 podpiąć na krótko żeby sprawdzić czy to ściemniacz?
GÓWNO WIESZ W NOGACH ŚPISZI O KUPIE JEŻA SNISZ
Zrób sobie tak :
1. Kontrolka do prądu 12v (żarówka mała na kabelku) jeden koniec podłącz do masy.
2. sprawdź wszystkie przewody na przełączniku czy mają zasilanie
3. jeśli jakieś mają to zapisz sobie
4. włącz zapłon i zrób to samo
5. zapisz sobie
6. sprawdź które przewody zasilają światła mijania i postoje, czyli kontrolka do odpowiedniego przewodu i włączaj światła.
Jeśli będzie tak, że
1. czerwony + cały czas lub po zapłonie
2. Biały z czarnym paskiem, żółty z czarnym paskiem, szary z białym paskiem,
szary to przewody zasilające światła postojowe + mijania
3. To zostaną 2 przewody ale nie zwieraj ich jeszcze tylko napisz co się na nich pojawia jak badasz kontrolką.
Poza tym to widać, że prawdopodobnie ściemniacz jest uszkodzony bo drucik wystaje z niego ale to trzeba sprawdzić jeszcze na 100%