waldi924
waldi924
  16 listopada 2010 (pierwszy post)

Witam wszytkich, ostatnio na swiatlach stanoł przy mnie saab 9.3 i przy ruszaniu mial taki specyficzny syk tak jak by turbina przepuszczala nadmiar cisnienia przy każdym zmianie biegów nastepowalal ten syk i tu pytanie co to moglo byc??? posiadam bmw e46 320d i strasznie bym chcial mniec takie cos i u siebie piekny dzwiek. z gory wielkie dzieki :piwo::piwo::piwo::piwo::piwo:

luk0712
luk0712
  17 listopada 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: Co do Diesli to czy klekot traktora wam już nie wystarczy i chcecie robić imitację benzyniaka? :D Chcecie mieć blow off to kupcie benzyniaka z turbo. takie moje zdanie.

ja diesle uwielbiam
ale musze przyznać ze bov w dieslu niebardzo

mam teraz v40 t4 i o ile na początku to było fajne tak teraz uciszyłem bov'a bo denerwuje to czasem
whitestok
whitestok
  18 listopada 2010
Chudy992
Chudy992: Oj panowie panowie. Zmiana blow offa nie daje nic na osiągach, kondycja turbo też sie nie zmieni.

Doucz się!!! dla samego "pssst" BOV'a nie wymyślono więc nie pie.rdol głupot. Zanim napiszesz coś jeszcze na ten temat to dowiedz się jaką dokładnie rolę pełni zawór blow off, a jak się dowiesz to przedstaw tutaj definicję. tyle w temacie.
luk0712
luk0712
  18 listopada 2010
Konto usunięte
Konto usunięte:

aa tak zapytam z ciekawosci
miałeś w swojej suprze turbo ?
czy zwykła 3l ?
whitestok
whitestok
  18 listopada 2010

jak sam model silnika mówi (2JZ-GE) była N/A :) o wersji turbo mogłem tylko pomarzyć :)

KORARM
KORARM
  18 listopada 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: a ja myślałem, że to jest do każdego benzyniaka z turbo dla odciążenia turbiny i poprawy osiągów

niestety nie każdego

Konto usunięte
Konto usunięte: poza tym nie wymaga to żadnej ingerencji w ustawienia komputera.

jeśli domontujesz to wymaga jak najbardziej gdyż możesz mieć taką sytuację, że będziesz miał zbyt bogatą mieszankę.
Czujnik przepływu powietrza (przepływomierz) obliczy tobie ile powietrza przepłynęło ale nie obliczy ile blow-of wypuścił z powrotem w atmosferę a ilość paliwa dostosuje do powietrza które przepłynęło przez rurę dolotową ale nie uwzględni Tobie ile poszło z powrotem.
Jak widać garażowe montowanie takich cudów skończy się zalaniem silnika.
(mowa o benzynowym silniku)
luk0712
luk0712
  18 listopada 2010
Konto usunięte
Konto usunięte:

nawet w angli takie ceny ?

aa ze tak zapytam (bo Ty z tego co kojarze tam mieszkasz)
jak skyline stoją
gts, gtr r33, r34 ?
whitestok
whitestok
  19 listopada 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: nawet w angli takie ceny ?

nie chodziło o cenę auta tylko o ubezpieczenie.

Konto usunięte
Konto usunięte: aa ze tak zapytam (bo Ty z tego co kojarze tam mieszkasz) jak skyline stoją gts, gtr r33, r34 ?

ja brałem od nich: http://www.wrc-sales.co.uk/used-cars
a na www.autotrader.co.uk jest na pewno taniej, r32gtr za ok 3-4 tys funtow juz kupisz, r33gtr i zwyklego r34gt/gtt/gts kupisz od 5,5 tys w gore, r34 gtr to cena juz kosmos :D
whitestok
whitestok
  19 listopada 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: jeśli domontujesz to wymaga jak najbardziej gdyż możesz mieć taką sytuację, że będziesz miał zbyt bogatą mieszankę. Czujnik przepływu powietrza (przepływomierz) obliczy tobie ile powietrza przepłynęło ale nie obliczy ile blow-of wypuścił z powrotem w atmosferę a ilość paliwa dostosuje do powietrza które przepłynęło przez rurę dolotową ale nie uwzględni Tobie ile poszło z powrotem. Jak widać garażowe montowanie takich cudów skończy się zalaniem silnika. (mowa o benzynowym silniku)

heh no ale Blow Off nie wypuszcza powietrza caly czas tylko wtedy gdy zdejmiemy nogę z gazu a dzieje się to po to aby zmniejszenie ilości spalin nie hamowało turbiny i aby po przyciśnięciu gazu turbina nie musiała się na nowo rozpędzać...
whitestok
whitestok
  19 listopada 2010
Konto usunięte
Konto usunięte:

może chodzi Ci o zawór westgate?
whitestok
whitestok
  19 listopada 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: a dzieje się to po to aby zmniejszenie ilości spalin nie hamowało turbiny

co ja pie.rdole :D
chodziło mi o to, że po zamknięciu przepustnicy powietrze się zbiera w dolocie i hamuje turbinę, a blow off to powietrze uwalnia i dzięki temu turbina nie musi zwalniać i chwile później znów się rozpędzać.
KORARM
KORARM
  19 listopada 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: heh no ale Blow Off nie wypuszcza powietrza caly czas

to jest nie ważne ale komputer musi cały czas obliczać dawkę paliwa.
Takie mapy do samochodów z takim zaworem muszą to uwzględniać a jeśli nie ma to nie uwzględnia. i jeśli auto ma katalizator i domontujesz takie coś to bardzo szybko go załatwisz wystarczy chwilowa zbyt duża dawka paliwa, żeby silnik zadławić co jest nie zdrowe dla świec i dalszej jazdy przez chwilę możesz nie mieć mocy nawet.

Konto usunięte
Konto usunięte: co ja pie.rdole :D chodziło mi o to, że po zamknięciu przepustnicy powietrze się zbiera w dolocie i hamuje turbinę, a blow off to powietrze uwalnia i dzięki temu turbina nie musi zwalniać i chwile później znów się rozpędzać.

no wiem dobrze to zrozumiałem trochę mam o tym pojęcia.
whitestok
whitestok
  20 listopada 2010
Konto usunięte
Konto usunięte:

no ale w którym dokładnie miejscu siedzi ten przepływomierz? za przepustnicą czy przed? kierując się od strony turba.
KORARM
KORARM
  20 listopada 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: no ale w którym dokładnie miejscu siedzi ten przepływomierz?

Podam przykład supry mk3 silnik 7M-GE

najpierw jest filtr powietrza potem:
Air flow meter - przepływomierz (czujnik przepływu powietrza)
dalej
throttle position sensor - czujnik położenia przepustnicy czyli przepustnica
Rozważmy teraz 7M-GTE
Czyli z turbo

Tak samo filtr powietrza
dalej
Air flow meter
dalej
tubocharger -Turbina
dalej
intrecooler
dalej
przepustnica

Jak widać kolejność się nie zmienia tylko dochodzi kilka elementów.
A zawór jeśli by miał być to za turbiną by musiał być więc zawsze można też (pokombinować) dać w innym miejscu przepływomierz.
Ale jeśli auto oryginalnie nie ma zaworu blow-of to wygląda to przeważnie w ten sposób.
whitestok
whitestok
  21 listopada 2010

więc wystarczy przepływomierz przemontować :)

KORARM
KORARM
  24 listopada 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: więc wystarczy przepływomierz przemontować :)

no masz rację to zdecydowanie najprostsze rozwiązanie lecz nie każdy o tym wie.
Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.