Witam wszytkich, ostatnio na swiatlach stanoł przy mnie saab 9.3 i przy ruszaniu mial taki specyficzny syk tak jak by turbina przepuszczala nadmiar cisnienia przy każdym zmianie biegów nastepowalal ten syk i tu pytanie co to moglo byc??? posiadam bmw e46 320d i strasznie bym chcial mniec takie cos i u siebie piekny dzwiek. z gory wielkie dzieki :piwo::piwo:
lista tematów
sykanie turbiny
Konto usunięte: Co do Diesli to czy klekot traktora wam już nie wystarczy i chcecie robić imitację benzyniaka? :D Chcecie mieć blow off to kupcie benzyniaka z turbo. takie moje zdanie.
ja diesle uwielbiam
ale musze przyznać ze bov w dieslu niebardzo
mam teraz v40 t4 i o ile na początku to było fajne tak teraz uciszyłem bov'a bo denerwuje to czasem
Chudy992: Oj panowie panowie. Zmiana blow offa nie daje nic na osiągach, kondycja turbo też sie nie zmieni.
Doucz się!!! dla samego "pssst" BOV'a nie wymyślono więc nie pie.rdol głupot. Zanim napiszesz coś jeszcze na ten temat to dowiedz się jaką dokładnie rolę pełni zawór blow off, a jak się dowiesz to przedstaw tutaj definicję. tyle w temacie.
Konto usunięte: a ja myślałem, że to jest do każdego benzyniaka z turbo dla odciążenia turbiny i poprawy osiągów
niestety nie każdego
jeśli domontujesz to wymaga jak najbardziej gdyż możesz mieć taką sytuację, że będziesz miał zbyt bogatą mieszankę.
Czujnik przepływu powietrza (przepływomierz) obliczy tobie ile powietrza przepłynęło ale nie obliczy ile blow-of wypuścił z powrotem w atmosferę a ilość paliwa dostosuje do powietrza które przepłynęło przez rurę dolotową ale nie uwzględni Tobie ile poszło z powrotem.
Jak widać garażowe montowanie takich cudów skończy się zalaniem silnika.
(mowa o benzynowym silniku)
nie chodziło o cenę auta tylko o ubezpieczenie.
Konto usunięte: aa ze tak zapytam (bo Ty z tego co kojarze tam mieszkasz)
jak skyline stoją
gts, gtr r33, r34 ?
ja brałem od nich: http://www.wrc-sales.co.uk/used-cars
a na www.autotrader.co.uk jest na pewno taniej, r32gtr za ok 3-4 tys funtow juz kupisz, r33gtr i zwyklego r34gt/gtt/gts kupisz od 5,5 tys w gore, r34 gtr to cena juz kosmos :D
Konto usunięte: jeśli domontujesz to wymaga jak najbardziej gdyż możesz mieć taką sytuację, że będziesz miał zbyt bogatą mieszankę.
Czujnik przepływu powietrza (przepływomierz) obliczy tobie ile powietrza przepłynęło ale nie obliczy ile blow-of wypuścił z powrotem w atmosferę a ilość paliwa dostosuje do powietrza które przepłynęło przez rurę dolotową ale nie uwzględni Tobie ile poszło z powrotem.
Jak widać garażowe montowanie takich cudów skończy się zalaniem silnika.
(mowa o benzynowym silniku)
heh no ale Blow Off nie wypuszcza powietrza caly czas tylko wtedy gdy zdejmiemy nogę z gazu a dzieje się to po to aby zmniejszenie ilości spalin nie hamowało turbiny i aby po przyciśnięciu gazu turbina nie musiała się na nowo rozpędzać...
co ja pie.rdole :D
chodziło mi o to, że po zamknięciu przepustnicy powietrze się zbiera w dolocie i hamuje turbinę, a blow off to powietrze uwalnia i dzięki temu turbina nie musi zwalniać i chwile później znów się rozpędzać.
to jest nie ważne ale komputer musi cały czas obliczać dawkę paliwa.
Takie mapy do samochodów z takim zaworem muszą to uwzględniać a jeśli nie ma to nie uwzględnia. i jeśli auto ma katalizator i domontujesz takie coś to bardzo szybko go załatwisz wystarczy chwilowa zbyt duża dawka paliwa, żeby silnik zadławić co jest nie zdrowe dla świec i dalszej jazdy przez chwilę możesz nie mieć mocy nawet.
Konto usunięte: co ja pie.rdole :D
chodziło mi o to, że po zamknięciu przepustnicy powietrze się zbiera w dolocie i hamuje turbinę, a blow off to powietrze uwalnia i dzięki temu turbina nie musi zwalniać i chwile później znów się rozpędzać.
no wiem dobrze to zrozumiałem trochę mam o tym pojęcia.
Podam przykład supry mk3 silnik 7M-GE
najpierw jest filtr powietrza potem:
Air flow meter - przepływomierz (czujnik przepływu powietrza)
dalej
throttle position sensor - czujnik położenia przepustnicy czyli przepustnica
Rozważmy teraz 7M-GTE
Czyli z turbo
Tak samo filtr powietrza
dalej
Air flow meter
dalej
tubocharger -Turbina
dalej
intrecooler
dalej
przepustnica
Jak widać kolejność się nie zmienia tylko dochodzi kilka elementów.
A zawór jeśli by miał być to za turbiną by musiał być więc zawsze można też (pokombinować) dać w innym miejscu przepływomierz.
Ale jeśli auto oryginalnie nie ma zaworu blow-of to wygląda to przeważnie w ten sposób.