Witam wszytkich, ostatnio na swiatlach stanoł przy mnie saab 9.3 i przy ruszaniu mial taki specyficzny syk tak jak by turbina przepuszczala nadmiar cisnienia przy każdym zmianie biegów nastepowalal ten syk i tu pytanie co to moglo byc??? posiadam bmw e46 320d i strasznie bym chcial mniec takie cos i u siebie piekny dzwiek. z gory wielkie dzieki :piwo::piwo:
sykanie turbiny
Doszłęm co to jest to zawór upustowy Blow Off. ale i tak mi spokoju nie daje jak to zamatowac gdzie w bmw e46 bo tu nie ma przepustnicy i jak sterowac tym zaworem?????
Zawór Blow off montujesz na rurze turbiny tuż przed wlotem do silnika
Nie jest on sterowany niczym po prostu nadmiar ciśnienia przy wciśnietym sprzęgle wylatuje przez ten zawór. Wiadomo że turbina po spadnięciu obrotów nie przestaje chodzić i nadal pompuje i gdyby nie bov to łopatki i łożyska by dostały po dupie. Tak więc poszukaj na necie filmików i będziesz widział gdzie i jak montują
Pozdro
najłatwiej to jak wychodzi Ci wąż z intercoolera na dolot
i w połowie tam to wstaw po prostu (tzn taki łącznik najlepiej z wkreconym bov'em)
na allegro swego czasu były całe kity do montazu w dieslach własnie
ale w dieslach jest to niepotrzebne jak niewskazane
poza tym sykaniem to Ci troche nawet na dynamice moze spaśc
Mylisz sie. Przecież w każdym dieslu jest BOV tylko że nie ma charakterystycznego psss.
po prostu można go podmienić. A jeśli zainstalowanie nie pozwoli na podmianke to tamtą dziure po starym trzeba zaślepić a nowy wstawić przed samym dolotem do silnika
pozatym w dieslu niema przepustnicy tako jakiej
wiec gdzie Ty to zepniesz ?
pod czujnik połozenia pedału być musiał coś kombinować
ee niewidze tego tak zabardzo
Ale bov reaguje na zbyt wysokie ciśnienie i dlatego sie otwiera. On nie jest podłączany pod żaden czujnik. Jeśli turbo pompuje a silnik nie potrzebuje to na bovie pojawia sie za duże ciśnienie i sie otwiera. dodając gazu występuje podciśnienie które go zamyka i turbina znowu normalnie pracuje aż do odjęcia gazu
Dam Tobie dobrą radę. Weź sobie gumowy młotek a jak będzie za słaby no to możesz zastosować metalowy tylko ostrożnie z nim i wybij sobie z głowy ten zawór do twojego BMW, taki zawór jest do tuningowanych czy wysilonych silników dla bezpieczeństwa a żeby zamontować w jakimkolwiek aucie to trzeba uwzględnić jeszcze układ sterowania silnikiem. Pozdrawiam
chcesz powiedzieć, że bmw robi blow job japońskim furom z turbo? :D z tym bym się w sumie zgodził :D
a ja myślałem, że to jest do każdego benzyniaka z turbo dla odciążenia turbiny i poprawy osiągów po zmianie biegu...poza tym nie wymaga to żadnej ingerencji w ustawienia komputera. Co do Diesli to czy klekot traktora wam już nie wystarczy i chcecie robić imitację benzyniaka? :D Chcecie mieć blow off to kupcie benzyniaka z turbo. takie moje zdanie.