goldshaker
goldshaker
  6 listopada 2010 (pierwszy post)

samochód ford focus
problem- zrobiły się z czasem matowe reflektory, może od chemii na myjniach i innych pierdół
macie jakieś propozycję jak zrobić by były "jak nowe"?są może jakieś środki do polerowania plastiku żeby się zrobił gładki?

KORARM
KORARM
  6 listopada 2010

I tu masz problem.
Twój problem rozwiążę jedynie nowy plastik, czyli pewnie nowe reflektory.
Niestety plastik od nowości jest przejrzysty a potem muchy itp. i już nie da się nic zrobić.
Najgorzej jeszcze jak masz ksenon i spryskiwacze Tobie nie działają to wtedy szybko się zrobią matowe itp. Bo xenon to wiadomo wysoka temperatura i muchy i cała ta chemia tam się smaży....

rodzynekchn
Posty: 319 (po ~287 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 16
rodzynekchn
  7 listopada 2010

Pojedź sobie do sklepu albo firmy w której sprzedają Plexi i inne tworzywa i tam sie zapytaj o środek do polerowania przezroczystej Plexi u nas w Łodzi mają jakiś świaks koleszka tak robił taurusie wyszły jak nowe.

Konto usunięte
Konto usunięte: Bo xenon to wiadomo wysoka temperatura i muchy i cała ta chemia tam się smaży....

hmmmm to że niby tak dobrze świecą to wysoka temperatura??To Ci powiem że xenon ma dużo niższą temperature od zwygłej żarówki halogenowej H4,H1,H7 .:zonk:
rodzynekchn
Posty: 319 (po ~287 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 16
rodzynekchn
  7 listopada 2010

zwykłej :-)

KORARM
KORARM
  7 listopada 2010
rodzynekchn
rodzynekchn: To Ci powiem że xenon ma dużo niższą temperature od zwygłej żarówki halogenowej H4,H1,H7 .

To sobie dotknij takiej żarówki jak taki mądry jesteś a się przekonasz, że to palnik!
DylaraComesBack
DylaraComesBack
  7 listopada 2010
rodzynekchn
rodzynekchn: koleszka

koleżka :tak:
rodzynekchn
Posty: 319 (po ~287 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 16
rodzynekchn
  7 listopada 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: To sobie dotknij takiej żarówki jak taki mądry jesteś a się przekonasz, że to palnik!

Słuchaj jak Ty jesteś taki mądry to sobie dotknij takiego "palnika" bo chyba Ci się kojarzy z palnikiem spawalniczym gdzie są duże temperatury i przestań snuć jakieś dziwne historie.Mam xenon założony u siebie w aucie i wiem ze lampy sie nie nagrzewają .
Dla potwierdzenia proszę bardzo

"WARTO WIEDZIEĆ : HALOGEN CZY XENON?
Palnik xenonowy świeci 3x mocniej od standardowej żarówki halogenowej. Aby z żarówki halogenowej otrzymać więcej światła (np.+30%) stosuje się tzw. przewoltowanie, czyli żarnik jest nieco krótszy. Dzięki temu mocniej się rozgrzewa a tym samym emituje więcej światła. Niestety spada żywotność takiej żarówki, która z założenia się przegrzewa. Innym rozwiązaniem to żarówki 100W, ale wytwarzają one tak dużo ciepła, że potrafią stopić gniazdo żarówki i odbłyśnik nad żarówką. Wniosek: nie w każdym reflektorze (szczególnie soczewkach) można stosować żarówki z "+", ponieważ może ona uszkodzić reflektor. Xenony mają inna zasadę działania. Światło powstaje na skutek łuku elektrycznego wywołanego w bańce szklanej w otoczeniu mieszaniny gazów głównie xenonu. Proces ten emituje znacznie mniej ciepła niż porównywalna żarówka halogenowa. Miedzy innymi z tego powodu wymagany jest system oczyszczania reflektora (zimą, ciepło wewnętrzne lampy może sobie nie radzić z roztapianiem śniegu na kloszu lampy)."

Konto usunięte
Konto usunięte: jak taki mądry jesteś

Za mądrego absolutnie się nie uważam , ale nie będzie Mnie ktoś pod górą zaiperniczał.

Konto usunięte
Konto usunięte: rodzynekchn: koleszka koleżka

Za błędy bardzo przepraszam , ale jak nie mam czasu to nie zdążę popoprawiać.
To po pierwsze a po drugie , to jestem od małego popsuty ponieważ mam dysortografie :zonk:
KORARM
KORARM
  7 listopada 2010

Zastanów się co za text wklejasz.. jest to porównanie żarówki halogenowej do xenonowej.
Poszukaj sobie w tym swoim goglu porównanie żarówki zwykłej do xenonowej
i trochę pokory jeśli się mylisz a ktoś mądrzejszy Ciebie poprawi!

Oczywiście nie piszę tutaj po to żeby ciebie obrażać czy coś podobnego.
Nie wiem jakie masz te xenony
ale jeśli z zewnątrz nie jest reflektor ciepły to zapewniam Ciebie, że w środku jest wysoka Temperatura.

rodzynekchn
Posty: 319 (po ~287 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 16
rodzynekchn
  7 listopada 2010

Napisałeś na początku że xenon ma większa temperature od normalnej żarówki reflektorowej rozmowa idzie w kierunku reflektorów w samochodzie w których jest żarówka halogenowa H1 , H4 , H7 .

Konto usunięte
Konto usunięte: Poszukaj sobie w tym swoim goglu porównanie żarówki zwykłej do xenonowej

zwykłej żarówki tzn. jakiej ??

Konto usunięte
Konto usunięte: ale jeśli z zewnątrz nie jest reflektor ciepły to zapewniam Ciebie, że w środku jest wysoka Temperatura.

jak tak twierdzisz po czasie to po co pisać takie rzeczy na początku ??

Konto usunięte
Konto usunięte: Bo xenon to wiadomo wysoka temperatura i muchy i cała ta chemia tam się smaży....


Proponuje wyjąć ten palnik z reflektora i zbliżyć do ręki , dotykać nie proponuje bo długo po takim zabiegu nie pochodzi, i zobaczysz jaka tam jest temperatura :-)
rodzynekchn
Posty: 319 (po ~287 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 16
rodzynekchn
  7 listopada 2010

Jakby temperatura xenonu była większa od żarówki halogenowej 100W to ten reflektor by spłynął po aucie :-)

KORARM
KORARM
  7 listopada 2010
rodzynekchn
rodzynekchn: zwykłej żarówki tzn. jakiej ??

zwykła to zwykła a halogenowa to oczywiście wytwarza więcej ciepła ciągle.
Ale w czym jest myk?
Jak byś się troszeczkę bardziej zainteresował i uczył podstaw elektrotechniki to wiedział byś, że ksenony zanim się rozgrzeją to pobierają więcej prądu od zwykłej żarówki!
Ale potem już mniej i na dobrą sprawę są oszczędniejsze ponieważ później już cały czas pobierają mniej prądu.
Co za tym idzie każde urządzenie elektryczne wytwarza wprost proporcjonalną ilość ciepła do pobieranego prądu.
Więc wystarczy te pół minuty wyższej temperatury.
Jeszcze powiem Tobie, że nie raz widziałem jak te psełdo ksenony wypaliły normalne lampy przystosowane do żarówek halogenowych. A dlaczego? To bardzo proste rozumowanie wyższa temperatura i lampy tego nie wytrzymały.
Czyli źle Tobie wytłumaczyłem o co w tym wszystkim chodzi.
Ale wiesz jak czegoś nie rozumiesz to po prostu pytaj.
rodzynekchn
Posty: 319 (po ~287 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 16
rodzynekchn
  8 listopada 2010

Ok dziękuje za wyczerpującą odpowiedź .
Następny raz będe pytał .

Pose
Posty: 1420 (po ~125 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 8
Pose
  8 listopada 2010

Często poleruję auta i zazwyczaj przejade tez lampy. Tylne zawsze są jak nowe (ryski schodzą zaskakująco latwo) ale z przednimi jest już różnie.
Ostatnio w skodzie Roomster bardzo odżyły i były naprawde ładne ale np. kiedyś w Passacie B5 fl zaczęła schodzić ta powłoczka i już to dziwnie i brzydko wyglądało, także nawet nie wiem od czego to zależy.
Warto zwrócić uwagę też na to, że lampy brudza się od środka.
Jeśli nie da sie ich rozebrać (a pewnie sie nie da) to można kombinować z jakimś drutem, szmatka itp ale efekt może byc mierny także Twoja decyzja ;)

KORARM
KORARM
  9 listopada 2010
Pose
Pose: Tylne zawsze są jak nowe (ryski schodzą zaskakująco latwo) ale z przednimi jest już różnie. Ostatnio w skodzie Roomster bardzo odżyły i były naprawde ładne ale np. kiedyś w Passacie B5 fl zaczęła schodzić ta powłoczka i już to dziwnie i brzydko wyglądało, także nawet nie wiem od czego to zależy.

Nie wiesz to pytaj.
Tylne lampy podczas normalnej eksploatacji nie są narażone na działanie czynników zewnętrznych (muchy kamienie itp) które z rozpędu uderzają w lampę jak auto zap:cenzura:la do przodu!
Dlatego rysy czy raczej brud przyległy schodzi.
A co do przednich to to co schodzi tobie to tylko brud bo rysy to nie może troszkę się zamaskują ale świecenia dobrego to już nie mają bo światło się Tobie rozproszy jeśli spolerujesz za dużo lampę.
Po prostu nie jesteś w stanie zrobić tak idealnej powierzchni jak fabryczna i optyka już tak niestety nie działa jak powinna.
Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.