Witam mam problem . Przy skrecaniu kierownicą zaczyna cos bardzo stukac cos jakby opony nie wiem po czym tarły. Pare razy jak zjezdzalem z malych krawęzników (bo po duzych nie jezdze:P) to szlyszalem czasem takie puk.
Plyn od wspomagania sprawdzalem.
co to moze byc? Krzyżak? czy co?
problem strona 1 z 2
stukanie na nierównościach - np łącznik stabilizatora, pikuś
stukanie przy skręcaniu - np przegub napędowy, nie taki pikuś (choć jakby to było to chyba byś od razu auto zostawił na parkingu, bo to się tłucze i kontruje jak cholera )
ale ja się nie znam, piszę na podstawie tego co sam przerabiałem
Jak narazie to jedyny problem w ktorym mogę Tobie pomóc to napisanie poprawnego tematu na forum. Tzn. O jakim aucie rozmawiamy? Opisz dokładnie problem kiedy występuje. Podczas jazdy? Na postoju? Czuć przeskoki w kierownicy? Od kiedy problem występuje? Jakieś szczegóły?
golf IV , zauwarzylem jak skrecalem na osiedle ze cos inaczej jakby silnik inaczej pracował ale zlalem go poszedlem do domu kolo 20 chcialem pojechac i przy okazji zoabaczyc co sie dzieje , sprawdzilem olej wszystkie płyny ok. Zapalilem chcialem jechac pokrecilem kierownicą i jest takie sprezysty troche metaliczny dzwięk , jest to w jedna jak i w drugą strone. Czuc przeskoki w kierownicy.
Końcówka drążka kierowniczego mogła się wyrobić i bije przy skręcaniu, coś z przekładnią, albo po prostu coś się oderwało i obija się o jakiś element jak skręcasz jak chcesz mogę jeszcze wypisać mnóstwo innych rzeczy bo nawet najdokładniejsze opisanie sprawy nie zastąpi normalnego sprawdzenie. Możesz sprawdzić to na wiele sposobów np: wejdz pod auto jesli masz mozliwośc i połóż rękę na końcówce drążka i poproś kogoś żeby robił szybkie i krótkie ruchy kierownicą na boki jak poczujesz bicie masz odpowiedz. Ale naljepszym sposobem i tak bedzie pojechanie gdzieś gdzie ci to sprawdzą, bo nie sądzę żebyś dał radę sam to naprawić skoro pytasz co to moze byc:D:D
Ponawiam pytanie czy to jest podczas jazdy czy też na postoju przy odpalonym silniku?
a jak jest na zgaszonym?
dokładnie tak.
i sprawdz czy to też stuka jak stoisz w miejscu jeśli kolega ma racjie to będzie na postoju napiedalać.
wiesz jest taka opcja ze woda sie do sworznia wachacza dostała sie woda (gumka tam pekła)
i teraz zardzewiało i przy skrecie/obrocie czuc jakby przeskakiwało a w rzeczywistosci jest zapieczone
miałem to
mozna spróbować odrdzewiaczem
najlepiej wymienic ^^
co do altrernatora ?
niemam pojecia
ale mechanik dosc ciekawy widze