crashoverridee
crashoverridee
  20 czerwca 2010 (pierwszy post)

co myślicie głównie o tym silniczkach za i przeciw :)

malyTM
Posty: 10 (po ~113 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 16
malyTM
  20 czerwca 2010

nikt za ciebie decyzji nie podejmie...zależy do czego ci ten samochód/motor

1.9 TDI to sprawdzona i mało awaryjna jednostka małe spalanie, minus jedynie małe sprzęgło które nie wytrzymuje dużych momentow wiec trzeba uwazać
2.0 TDI maja większy potencjał, jednak w pierwszych seriach 2,0 padały turbinki, albo strzelały głowice

crashoverridee
crashoverridee
  20 czerwca 2010
malyTM
malyTM: .zależy do czego ci ten samochód/motor


głównie miasto i trasa, wożenie towaru :)
malyTM
Posty: 10 (po ~113 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 16
malyTM
  21 czerwca 2010

no to chyba już masz odp na swoje pytanie:)

patryk16mobilny
Posty: 86 (po ~137 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 0
patryk16mobilny
  22 czerwca 2010
malyTM
malyTM: jednak w pierwszych seriach 2,0 padały turbinki

w kazdym turbodoładowanym silniku padaja turbiny jezeli nie umiesz sie obchodzic z silnikami turbo .Polecam bardziej 2.0tdi wieksza moc oraz moment przy podobnym spalaniu no i 2.0tdi ma troszke lepsza kulture pracy niz 1.9
CatchMeIfYouCanNS
CatchMeIfYouCanNS
  24 czerwca 2010

2.0 TDI stanowczo odradzam - może i mają większy potencjał, ale 1.9TDI po chip tuning też fajnie gonią.
A co do 2.0 TDI:
-mało który przekracza 200tyś km, ponieważ awarii ulega napęd pompy oleju (mam nawet taką A6 2006r na warsztacie do roboty)
-awaryjny osprzęt silnika,
-większa podatność na awarię pompowtryskiwaczy niż w 1.9
-większe koszty naprawy niż 1.9

kiaceed
kiaceed
  25 czerwca 2010

Mój ojciec kupił do firmy Passata 2.0 TDI 140 km w manualu. Auto ma obecnie 204 tyś km i wcale nie jest tak awaryjny jak piszą tu "spece". To prawda, że padają pompy oleju. Winnym jest wałeczek napędzający pompe, z wielokąta robi się okrągła rureczka. Następstwem jest zatarcie turbiny z powodu braku smarowania oraz jeżeli ma ktoś mało szczęścia może zatrzeć silnik. W moim przypadku ta awaria nastąpiła przy przebiegu ok. 170 tyś km. Na szczęście nic sie więcej nie stało oprócz turbo i wymiany pompy oraz napędu pompy oleju. Z innych usterek to nie było już nic. Co do pękających głowic to prawda, ale występowały one w silnikach z początku produkcji. Wersja 170km już jest mniej awaryjna (ta sama głowica co w późniejszych wersjach 140km, tylko większa turbina i inny soft). Osobiście polecam 2.0 TDI.
Minusem jest to, że mechanicy nie znają tak dobrze tego silnika jak 1.9 więc koszty serwisowania są większe. W końcu to stosunkowo nowa konstrukcja. 1.9 TDI jest najlepszym silnikiem jaki VAG wypuścił na rynek. Wybór należy do Cb. JA polecam 2.0 TDI jeśli jeździsz na trasie, 1.9 w zupełności wystarczy do jazdy po mieście. No jeszcze to 1.9 w wirusie. Spokojnie wyciągniesz na seryjnym osprzęcie ok 135 km (1.9 tdi w Touranie ma 105 km, BXE) ale z trwałością 2masu oraz sprzęgła jest problem, lubią padać. Zadecyduj jaki silnik chcesz.
Plusy 2.0 TDI:
- duża moc, moment obrotowy
- precyzyjna skrzynia manualna i super automat DSG
- elastyczność
Minusy 2.0 TDI:
- serwisy dopiero poznają ten silnik
- części (cena)
- felerny napęd pompy oleju + ścinający się wałek w pompie (napęd pompy oleju wymieniany jest w ASO w ramach akcji serwisowej, z łańcuszka na zębatki)
- uwaga na głowice w silnikach z początku produkcji

Plusy 1.9:
- części
- duża możliwość tuningu
- niskie spalanie ( ok. 2-3 litrów większe niż w 2.0 )
- duża trwałość

Minusy:
- wtryski
- innych nie znam :)

Zapraszam na forum www.forum.vw-passat.pl
Pozdrawiam :)

CyckiSeUsmaz
CyckiSeUsmaz
  28 czerwca 2010

przeciw.............

Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.