hej kupiłem sobie radio z kostką ISO i chodzi mi o to żeby szło je włączyć z wyciągniętym kluczykiem z stacyjki bo obecnie gdy wyciągnę kluczyk z stacyjki to radio się resetuje, bo nie ma podtrzymania zasilaniem, jak ktoś mi to wytłumaczy? mam instrukcję jak to chyba zrobić ale po angielsku :/ może ktoś ma po polsku ? bo na allegro do radia dawają niby ale to trzeba u nich kupić inaczej nie chcą wysłać, radio to pioneer DEH-1220MP
radio podłaczenie
Hmm resetować się nie powinno. Jeśli już to po ściągnięciu klemy z aku.
Ściągasz klemę z aku i owijasz czymś żeby nie doszło do zwarcia.
Musisz podłączyć po prostu stały prąd do radia, ale tak żeby docierał on bez przekręcania kluczyka na zapłon, chyba że masz dodatkowy tryb w stacyjce.
Można posłużyć się schematem instalacji albo próbnikiem pojechać wszystkie piny na kostce . Potem należy połączyć oraz skręcić i zabezpieczyć kable przed zwarciem.
Jak nie masz odpowiedniej wiedzy i zdolności manualnych. Jedź do elektromechanika i za flaszkę Ci to zrobi w 15 minut.
Pozdro
żółty podłączyć do czerwonego
czerwony do żółtego i na 99,999% masz po kłopocie. Pozdro
Jeśli dostał kość z radiem to raczej mają. To sa 2 bieguny dodatnie jeden stały drugi pojawiający sie po zapłonie. Niby kość isso jest standisdowa lecz różne marki samochodów przewidziały inaczej te dwa przewody (na innych pinach) producenci radi wiedzą o tym i szykują juz piny do szybkiej zamiany.
w tanich radiach trafiaja sie pomylone kostki koledze montowalem radoi podlaczylem kostka do kostki i bum bezpiecznik musialem ciac i sam dochodzic
przetłumczyłem te najważniejsze informacje:
4. note: depending on the kind of vehicle, the function of 2* and 4* may be different. in this case, be sure to connect 1* to 4* and 3* to 2*.
5. connect leads of the same color to each other
6. yellow 2* back-up or accesory
7. yellow 1* connect to the constant 12 V supply terminal
8. red 4* accessory or back up
9. red 3* connect to terminal controlled by ignition switch 12 V DC
10. black chassis ground connect to a clean paint free metal location
When installing this unit in a vehicle without an ACC (accessory) position on the ignition switch, failure to connect the red cable to the terminal that detects operation of the ignition key may result in baterry drain.
4. Uwaga: w zależności od rodzaju pojazdu, funkcja 2 * i 4 * mogą być różne. w tym przypadku, należy podłączyć do 1 * 4 * i 3 * do 2 *.
5. podłączyć przewody tego samego koloru do siebie
6. żółty 2 * zapasowych lub wyposażeniu
7. żółty 1 * stałe podłączyć do zasilania 12 V terminal
8. czerwony 4 * akcesoria lub kopii zapasowych
9. czerwony 3 * połączyć terminal kontrolowany przez przełącznik zapłonu 12V DC
10. czarny mielony podwozia połączyć się z czystej farby wolne miejsce metal
Podczas instalacji tego urządzenia w pojeździe bez ACC (akcesoria) stanowisko w sprawie stacyjki, brak połączenia czerwony kabel do końcówki, która wykrywa działanie kluczyka zapłonu może spowodować baterry drenażu.
Nie czytaj tych głupot tylko sprawdź jak sie pojawia + na żółtym i czerwonym. Jeden powinien być caly czas a drugi po przekreceniu kluczyka. Proste jak je.......nie