RyysiuteQ
RyysiuteQ
  28 lutego 2010 (pierwszy post)

dobry wieczór,
mam problem, a, że zbytnio nie znam się na autach proszę o jakieś porady.
otóż rodzice kupili Fiata Qubo w zeszłym roku. Obecnie ma przejechane ok 6 tyś. km
problem? dużo spala. wg obliczeń i pokładowego komputera wyszło, że łyka +/- 9 litrów na setkę. to przecież bardzo duże. ale jak się okazuje silnik jest słaby. posiada 73 KM. zamierzam jechać z tym do salonu i doradźcie co mam im powiedzieć? wiem, że powiedzą to co ja, że słaby silnik itp itd. czy istnieje taka możliwość, aby w nowym aucie [nawet za własną dopłatą] zwiększyli KM?

z góry dziękuje za pomoc :)

whoreswanted
whoreswanted
  28 lutego 2010

widac ze nie znasz sie na motoryzacji... po pierwsze jaka pojemnosc silnika zima czy latem .. palujecie samchod czy nie.. wszystko bierze sie pod uwage moj samochod 1.4 benzyna 75km pali rowniez kolo 9 i to jest standardowe spalanie

KORARM
KORARM
  28 lutego 2010

Ojej weź sie zastonów czy masz problem czy nie masz zanim pojedziesz nie potrzebnie zawracać gitare!!
Ja Tobie mówie, ze problemu nie masz żadnego!!!
Auto przez rok przejechało

Konto usunięte
Konto usunięte: 6 tyś. km

to nie będzie palić mniej.
chyba, ze będzie więcej jeździć i nie tylko do kościoła na zimnym silniku bo wtedy oczywiście więcej pali.
Spalanie zależy głównie od stylu, warunków i ilości jazdy.

Konto usunięte
Konto usunięte: co mam im powiedzieć?

zapytaj się czy nie należy tutaj zrobić przeglądu technicznedo niech ci zrobią jak trzeba.
i nie mów, ze dużo pali bo pomyślą " ALE DAŁN "

Konto usunięte
Konto usunięte: czy istnieje taka możliwość, aby w nowym aucie [nawet za własną dopłatą] zwiększyli KM?

trzeba wybrać mocniejszą wersje jak chcesz kupić nowe auto.
są jakieś wynalazki zwiększające moc ale nie polecam.
whitestok
whitestok
  28 lutego 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: po pierwsze jaka pojemnosc silnika zima czy latem

pora roku nie ma nic do pojemności silnika :D

Konto usunięte
Konto usunięte: moj samochod 1.4 benzyna 75km pali rowniez kolo 9 i to jest standardowe spalanie

więc lepiej było kupić 2.0, tyle samo by Ci palił ale wiedziałbyś co poisz.
sunriseboy
sunriseboy
  1 marca 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: więc lepiej było kupić 2.0, tyle samo by Ci palił ale wiedziałbyś co poisz.

i co 130 koni nie powala : )
koledze chyba chodzi o benzyne w turbinie.. tam to chyba ok 200 km..
WujekBeton
WujekBeton
  1 marca 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: Fiata Qubo

9 litrów!!!! to przy spokojnej jeździe mój meszasty spali 10 w cyklu mieszanym.

Konto usunięte
Konto usunięte: zamierzam jechać z tym do salonu

jedź, będą mieli się z czego pośmiać:mrgreen: a jak chcesz zwiększać ilość KM to kup sobie coś co będzie miało fabrycznie więcej mocy.

Konto usunięte
Konto usunięte: koledze chyba chodzi o benzyne w turbinie

założenie porządnej turbiny w tym samochodziku po pierwsze mija się z celem, a po drugie będzie kosztować tyle, że mu się odechce
whitestok
whitestok
  1 marca 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: i co 130 koni nie powala : )

Primera GT z silnikiem SR20DE ma 150KM a pali tyle samo co ten 1.4 75KM.
więc co 150KM to nie 75KM! 150KM też nie powala ale różnica jest ogromna w porównaniu z 75KM mając to samo spalanie.

Konto usunięte
Konto usunięte: koledze chyba chodzi o benzyne w turbinie..

nie, mi chodziło o wolnossące benzyniaki made in japan a nie jakieś benzynowe słabizny z vw, które muszą mieć dodatkowo turbo aby przekroczyć 136KM.
ZX7RxNINJA
ZX7RxNINJA
  1 marca 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: Primera GT z silnikiem SR20DE ma 150KM a pali tyle samo co ten 1.4 75KM. więc co 150KM to nie 75KM! 150KM też nie powala ale różnica jest ogromna w porównaniu z 75KM mając to samo spalanie.


bmw 528i e39 193 konie - 8-12 litrow
AkaDwa
AkaDwa
  1 marca 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: zy istnieje taka możliwość, aby w nowym aucie [nawet za własną dopłatą] zwiększyli KM?

stożek i kolektor od mocniejszego modelu dałby może z 10KM
a jeśli nie ma mocniejszego modelu to kolektor 'tuningowej' firmy..
ale jeśli to wszystko tylko dla tego by było trochę więcej mocy to nie ma sensu..

jednostka może palić więcej bo ją męczysz za bardzo, ot stąd spalanie.
chociaż patrząc na gabaryty auta, a raczej jego rozmiarów to małe silniki
do nich wkładane były i czemu nie diesle?.

kiedyś mieliśmy Punto I 1.2Sx i na prawdę ciężko było wejść na spalanie powyżej 7l..

Konto usunięte
Konto usunięte: bmw 528i e39 193 konie - 8-12 litrow

ostatnio zainteresował mnie silnik M50B52 i czytając na forum BMW
natykam się często na takowego posty:
Cytat
Cytat: Mnie E-39 528i z 98 roku na manualnej skrzyni po mieście paliła 12-14 przy raczej normalnej jeździe litrów benzyny, jak sie ostro jeździło, to i 17 potrafiła wziąść, ale po mieście raczej cieżko zejść do 10, za to w trasie jak nie grzejesz to jest dość oszczędny :D . Auto jest dynamiczne. Ogółem świetny i bardzo trwały silnik, jest rozwinięciem 2,5l, polecam! :cool2:

;)

Konto usunięte
Konto usunięte: koledze chyba chodzi o benzyne w turbinie.. tam to chyba ok 200 km..

sama jednostka SR20DE ma 140KM reszta dają bajery jakie wychodzą z czasem.. - i tu mowa o Primerze, 100NX'ie czy Almerze. I to były od 91roku na każdy rynek..
A dopiero od 93 DET trafił w Europę.. i tu miewał 220HP +

chociaz nie wiem po co to napisałem..
ZX7RxNINJA
ZX7RxNINJA
  1 marca 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: ostatnio zainteresował mnie silnik M50B52 i czytając na forum BMW natykam się często na takowego posty:


ja nie wiem co czytasz i na jakich forach

ja wiem ile to pali bo 2 lata bylo takie u mnie.
whitestok
whitestok
  2 marca 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: sama jednostka SR20DE ma 140KM reszta dają bajery jakie wychodzą z czasem.. - i tu mowa o Primerze, 100NX'ie czy Almerze. I to były od 91roku na każdy rynek..

"The eGT was the sporting version, with a 2.0-litre 150 bhp (112 kW; 152 PS) engine."
"The 100NX came with two engine options, a 1.6 L and a 2.0 L.

The 1.6 liter, made from 1990 to February 1993 had a carburetor fitted which tended to consume excessive fuel as it aged. From April 1993 onwards, the 100NX was sold with a more efficient fuel injected setup.

* 1.6 carbureted — 90 bhp (67 kW; 91 PS)
* 1.6 fuel injected — 105 bhp (78 kW; 106 PS)
* 2.0 fuel injected — 150 bhp (112 kW; 152 PS)
* 2.0 fuel injected — 140 bhp (104 kW; 142 PS) North American version"

:)
whitestok
whitestok
  2 marca 2010

tak czy inaczej nie warto kupować 1.4 które pali 9 litrów :D

AkaDwa
AkaDwa
  2 marca 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: sama jednostka SR20DE ma 140KM reszta dają bajery jakie wychodzą z czasem.. - i tu mowa o Primerze, 100NX'ie czy Almerze. I to były od 91roku na każdy rynek.. A dopiero od 93 DET trafił w Europę.. i tu miewał 220HP + chociaz nie wiem po co to napisałem..

bosz. raczej co ja napisałem.

chodzi o to że nie było uturbionych seryjnie Primery..
whitestok
whitestok
  2 marca 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: chodzi o to że nie było uturbionych seryjnie Primery..

spoko, ja to wiem, latałem kiedyś Primerą P10 eGT 150KM :D żałuję, że brat ją sprzedał :)
AkaDwa
AkaDwa
  3 marca 2010

chociaż w sumie do tego NX'a mógłbym się doczepić że chodziło mi iż komputer z Primery daje 7KM, 10Nm i przesunięcie odcinki, ale tam za bardzo pijany byłem i dyrdymały wypisałem :mrgreen:

Konto usunięte
Konto usunięte: spoko, ja to wiem, latałem kiedyś Primerą P10 eGT 150KM :D żałuję, że brat ją sprzedał :)

Nie ma czego żałować.. Jeśli tylko się spełnia dalej w tym co chce mieć, to nic tylko zmieniać :kv3:
Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.