Witam mam opla vectre A 1,6 na wtrysku z katalizatorem.
Dziś przy wymianie czujnika od temp zauważyłem ze od wtrysku odchodzi przewod podcisnieniowy zaslepiony srubą,natomiast ten "talerz" przykrecony to kolektora ssacego mial króciec wolny.
Wyjołem śrubke z węzyka podłączyłem do tego urzadzenia do podcisnienia i samochód działa tak samo identyczne przyspieszenie rekacja na gaz itp.
Sprawdzałem zatykając palcem ten kruciec ale nie wyczułem żadnego zasysania,chyba ze jest ono tak słabe że nie czuc?
Do czego to podciśnienie służy? dodam że wcześniej przed założeniem węzyka spalanie też było w normie więc naprawde nie wiem do czego ono jest?
I jeszcze 1 pytanie, zaniża mi wskaźnik od temperatury na desce o ponad 10 stopni(termostat jest ok) wiatrak an chlodnicy sie włącza tylko ze przy 82* według wskaznika,podmieniłem dziś czujnik na używany ale ponoc sprawny lecz tamten zaniża jeszcze bardziej.
Czy oba te czujniki są wadliwe? czy moze w zegarach sie cos nie zgadza?
poziom paliwa w baku pokazuje ok.
Tajemniczy wężyk
GÓWNO WIESZ W NOGACH ŚPISZI O KUPIE JEŻA SNISZ
wreszcie sie doszukałem ze ten talerz to jest zawor recyrkulacji spalin
http://images.google.com/imgres?imgurl=http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/erg11.jpg&imgrefurl=http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/zaslepienieerg.html&usg=__SbJUomya v8cqL0KM4K6qwQtamPk=&h=480&w=640&sz=59&hl=pl&start=6&um=1&tbnid=uFSp_sd6Siqd-M:&tbnh=103&tbnw=137&prev=/images%3Fq%3DC16NZ%26hl%3Dpl%26lr%3D%26client%3Dopera%26rls%3Dpl%26sa%3DX%26um%3D1
i teraz mam pytanie,jak sprawdzić czy u mnie ten zawór jest sprawny?
czy jesli jest niesprawny wystarczy odpiąć wężyk? czy go zdemontowac i dac taka zaslepke jak na tych zdjęciach?
GÓWNO WIESZ W NOGACH ŚPISZI O KUPIE JEŻA SNISZ
Wskaźniki na desce rozdzielczej z regóły nie są dokładne. być może miałeś cofany licznik a ktoś go troche źle poskładał.
każda pierdoła jest warta uwagi bo możemy z nich coś wywnioskować.
oba są sprawne, zawsze jest jakaś tolerancja + -
kupiłem nowy czujnik i zaniza juz tylko o 8* tzn wentylator sie wlacza przy 92* a powinien przy okolo 100* ale przynajmniej jak pokazuje 85* to wiem ze auto jest juz nagrzane a nie jak przy poprzednich czujnikach caly czas ledwo nad niebieskim polem
GÓWNO WIESZ W NOGACH ŚPISZI O KUPIE JEŻA SNISZ