bonia87
bonia87
  24 października 2009 (pierwszy post)

witam, mam pytanie. przymierzam sie do kupna samochodu. nie mam pojecia czy kupic na rope czy benzyne?
jest jakas roznica w prowadzeniu auta?

InEveryMomentYour
InEveryMomentYour
  25 października 2009

kloca sie o to czy desel lepszy czy benzyniak :)

moim zdaniem jesli chcemy tanio to diesla a jesli psozalec to benzyne :) obecnie fan benzyny :> h22a mhmmm

KORARM
KORARM
  25 października 2009

Przecież każdy ma swoje wady i zalety a o to co wyjdzie lepiej to już w praktyce się okaże bo każde auto może okazać się bardzo awaryjne itp

kaziu4442
Posty: 471 (po ~240 znaków)
Reputacja: 3 | BluzgometrTM: 2
kaziu4442
  25 października 2009

hehe nom pewnie ze tak, ale to te nowej generacji diesle nie sa sparwdzone. H22a to tez w miare dobry przyklad ze diesel wcale nie jest mocniejszy, bo najnowsze diesle masowo produkowane o podobnej pojemnosci nie "doganiaja" tej jednostki, a w koncu ona tez jest zaprojektowana kilka ladnych lat temu... Mam podobne zdanie diesel do przemieszczania sie, a bendzyna do normalnej jazdy.

Tomek216
Posty: 20 (po ~199 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 0
Tomek216
  26 października 2009

kolego który twierdzisz że dizelki są mocniejsze od benzyn dla porównania daję ci dane techniczne vw passata 2.0TDI z 2003r i niepozornego fiacika punto 1.4 TB ( fakt że to wersja GT produkowana seryjnie) z 1994r

passat
Silnik
pojemność skokowa: 1968 ccm
moc: 136 km
moment obr.: 335 Nm
układ silnika, liczba cylindrów: rzędowy, 4
średnica x skok tłoka: 81.00mm x 95.50mm
typ: SOHC - wałek rozrządu w głowicy - pojedynczy wałek rozrządu w głowicy
stopień sprężania: 18.50:1
Osiągi
przyspieszenie 0-100 km/h: 9.80 s
elastyczność 80-120 km/h: brak danych
prędkość maksymalna: 211 km/h
stosunek mocy do masy: 0.093 KM/kg

punto
Silnik
pojemność skokowa: 1372 ccm
moc: 138km
moment obr.: 153 Nm
układ silnika, liczba cylindrów: rzędowy, 4
średnica x skok tłoka: 80.50mm x 67.40mm
typ: SOHC - wałek rozrządu w głowicy - pojedynczy wałek rozrządu w głowicy
stopień sprężania: brak danych
Osiągi
przyspieszenie 0-100 km/h: 9.90
elastyczność 80-120 km/h: brak danych
prędkość maksymalna: 200 km/h
stosunek mocy do masy: 0.136 KM/kg

i zwróć uwagę na lata produkcji tych dwóch samochodów fakt punto jest lżejsze o 400kg ale różnica w postępie technologicznym jest ogromna i włóż do paska silnik 1.4 tdi i to podstarzałe punto bierze go na wstecznym więc nie kłóć się o tym że dizel pod względem osiągów jest lepszy od benzyniaka bo zwyczajnie nie masz racji

whitestok
whitestok
  26 października 2009
Tomek216
Tomek216: kolego który twierdzisz że dizelki są mocniejsze od benzyn

najlepiej napisz nick osoby do której piszesz...
MusicMaker
MusicMaker
  26 października 2009

Ja pisze o seryjnych osobowych samochodach a Wy wylatujecie z GTi RS WRX i co jeszcze? Może zaczniecie porównywać nową supre z osobowym dieslem?
Prawda jest taka że Seat Leon TDI dokopał konkurencji na FIA WTCC(nie tylko), a Audi R10 TDI dokopało konkurencji na Lemans. Co jest lepszym wyznacznikiem... zapis w katalogu czy praktyka na imprezach wśród wyszkolonych zawodowców ?
Może większość tutaj umie tylko dusić gaz i hamować na 1/4 mili ?

kaziu4442
Posty: 471 (po ~240 znaków)
Reputacja: 3 | BluzgometrTM: 2
kaziu4442
  26 października 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: nową supre z osobowym dieslem

Nową:P mk4 byla produkowana juz 15 lat temu... i miala technologie ktore w dieslach próbuja wykorzystac dopier teraz... I to bendzyny sprzed kilkudziesieciu lat dorownuja najnowszym dieslą. Pomysl jak diesle bylyby pod kazdym wzgledem lapsze to po co produkuowaliby jeszcze bendzyny... Wiekszosc diesli na polskich drogach to 1.9 w golfach 3 ktore maja 90 koni, a rowniez dosc popularne auto to handa civic ktora ze zwyklego 1.6 ma 120 pare koni, a z vtec-a ma 160km.
lutek
lutek
  26 października 2009
Tomek216
Tomek216: fakt punto jest lżejsze o 400kg

I sam sobie odpowiedziałeś

Tomek216
Tomek216: podstarzałe punto bierze go na wstecznym więc nie kłóć się o tym że dizel pod względem osiągów jest lepszy od benzyniaka bo zwyczajnie nie masz racji

Jesteś widocznie kolejnym profesjonalnym teoretykiem tego forum który osiągi auta ocenia po mocy a to również świadczy tylko o tobie tak jak i porównywanie samochodów 2 różnych segmentów powyżej
SeboOxXx91
Posty: 8 (po ~313 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 0
SeboOxXx91
  26 października 2009

Wiecie co. . . Kłócicie sie jak dzieci. Chłopak musi sam sprawdzić jest lepsze czy diesel czy benzyna jak będzie miał okazje porównać te dwa silniki. Dla mnie Diesel to jest coś ! fajnie sie bokami stawia na ręcznym bo przód cięzki jak cholera ( w samochodach starszej generacji jak audi 80). Jeśli chcesz coś kupić kup to co ci sie podoba a teraz jest tyle kombinacji że szok, proponuje diesla bo różnica 30 groszy w cenie na litrze to jest jednak coś. :) pozdRo

ps. Sam worze dupe 2.0 Turbo dieslem starej daty (1996) i nie mam szans od świateł do świateł ale powyżej 120 zaczyna być fajnie ;)

Każdy ma swoje zdanie :)

SeboOxXx91
Posty: 8 (po ~313 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 0
SeboOxXx91
  26 października 2009

Aaa i chciałem dodać jeszcze że moc jest nie ważna!! ważne jest to co kierowca ma w głowie!! bo co mu z ~160 koni pod maską punto jak będzie wchodził 120na godzine, na luzie w zakręt na mokrej nawierzchni ;D;D a tak jak se pojedzie 90 konnym dieslem z głową to minie tego punciaka który rozpierdzielił sie na drzewie x] to co macie w głowach powinno decydować o tym czym sie jeździ ;P

Każdy ma swoje zdanie :)

kaziu4442
Posty: 471 (po ~240 znaków)
Reputacja: 3 | BluzgometrTM: 2
kaziu4442
  26 października 2009

No wlasnie czyli niech kupi sobie to co chce bo w koncu nie ma to byc auto do "sportu" tylko do jazdy na codzien wiec diesel moze starczyc, choc ja i tak polecam bendzyne:}

MusicMaker
MusicMaker
  26 października 2009
kaziu4442
kaziu4442:

Diesel to auto do sportu, a benzyna do jazdy na co dzień. Nie? Podaj stosowne argumenty którymi udowodnisz że Benzyna jest do sportu a Diesel nie. Ja już napisałem ze Diesel bije Benzyne w wyścigach. Tylko nie pisz że benzyna bije diesla na 1/4 mili bo to żaden "sport" :D Na 1/4 mili to sobie mogę zrobić tube odrzutową i nie będą to jakieś MEGA inwestycje a pogoni sie wszystkich(nie mówie że to bezpieczne i mądre).
SeboOxXx91
Posty: 8 (po ~313 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 0
SeboOxXx91
  26 października 2009

MusicMaker. . .Ten temat miał mu doradzić a nie droczyć sie o jakieś tam Gusta (o których nie powinno sie rozmawiec x])

offTop@
-Diesel bije na głowe na wyścigach długo dystansowych bo jest niezawodny :P
-Na 1/4 mili też daje rady (słynna polska skoda felicia pick-up:P)
i wyzwaniem jest ustukać PORZĄDNIE takiego potwora z diesla żeby dorównywał osiągami wielkim podkręconym przez agrotunerów Wieśwagenów golfów z gazem. . .
:P

Każdy ma swoje zdanie :)

kaziu4442
Posty: 471 (po ~240 znaków)
Reputacja: 3 | BluzgometrTM: 2
kaziu4442
  26 października 2009

Powiedz gdzie w rajdach masz diesle {sporadycznie}? W F1 masz diesle? Weź pod uwage jeszcze wytrzymalosc na moc tych silnikow? Ostatnio rozmawialem z kolesiem z polibudy wroclawskiej ktory testuje diesle i przykladowo dosc popularny 2litry turbo diesel z VW ktory wystepuje w bardzo roznych autach i ma w serii 150km wytrzyma nie wiecej niz 200km co o czyms tez swiadczy...

SeboOxXx91
Posty: 8 (po ~313 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 0
SeboOxXx91
  26 października 2009

W rajdach może nie ma bo są za ciężkie i muszą mieć turbine żeby miały jako takie osiągi ale mniejsza o to :D . Diesle starej daty, tak mniej więcej do roku "99 były trwałe bo nie posiadały takiej rozbudowanej elekroniki!! teraz to po prostu przesada jest. . .więcej elektryka waży niż sam silnik. Przykładem długowieczności mogą być gołe diesle z audi czy merca z lat 88-92 :) 400tys km i dalej śmigają na opale :)

Każdy ma swoje zdanie :)

Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.