bonia87
bonia87
  24 października 2009 (pierwszy post)

witam, mam pytanie. przymierzam sie do kupna samochodu. nie mam pojecia czy kupic na rope czy benzyne?
jest jakas roznica w prowadzeniu auta?

whitestok
whitestok
  24 października 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: Co to za bzdura ze wolnossąca benzyna jest mocniejsza od tej samej pojemności wysokoprężnego diesla :| ? "Chyba żeś się nie mył"


opanuj się człowieku...już raz się o to kłóciliśmy na forum...wysokoprężny diesel musi mieć turbo aby mógł podskoczyć benzyniakowi o tej samej pojemności i wszyscy o tym wiedzą.

bonia87
bonia87: witam, mam pytanie. przymierzam sie do kupna samochodu. nie mam pojecia czy kupic na rope czy benzyne? jest jakas roznica w prowadzeniu auta?


Jeśli chcesz Yarisa i jeśli Ci się podoba to kup takiego, a co do silnika to rób jak uważasz...myślę, że ani benzyniak ani diesel w tym samochodzie nie będzie Ci na kieszeń naciskał. W obu wersjach silnikowych auto w zupełności Ci wystarczy zwłaszcza jeśli ma być to Twoje pierwsze auto.
MusicMaker
MusicMaker
  24 października 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: opanuj się człowieku...już raz się o to kłóciliśmy na forum...wysokoprężny diesel musi mieć turbo aby mógł podskoczyć benzyniakowi o tej samej pojemności i wszyscy o tym wiedzą.

Mówimy o seriach nie moja wina że diesle seryjnie mają turbiny:) ba nowe jednostki mają twin turbo! Niech ruszy produkcja seryjnych benzyn z turbinami póki co tylko są w małych pojemnościach albo w sportowych seriach.
whitestok
whitestok
  24 października 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: Mówimy o seriach nie moja wina że diesle seryjnie mają turbiny:)

a ja myślałem, że napisałeś wtedy "wysokoprężny diesel" i nie wspomniałeś o turbo...

Konto usunięte
Konto usunięte: ba nowe jednostki mają twin turbo!

niektóre japońskie auta miały twin turbo montowane seryjnie w benzynowych silnikach już w latach 90'

Konto usunięte
Konto usunięte: Niech ruszy produkcja seryjnych benzyn z turbinami póki co tylko są w małych pojemnościach albo w sportowych seriach.


Dlatego, że normalne wersje aut z silnikami benzynowymi radzą sobie bardzo dobrze. Benzyniaki do normalnej i bardziej dynamicznej jazdy nie potrzebują "dopalaczy" typu turbo tak jak diesle.
WujekBeton
WujekBeton
  24 października 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: Yarisa


Konto usunięte
Konto usunięte: nie będzie Ci na kieszeń naciskał

tak male auto na pewno nie cisnie po kieszeni wiec bez roznicy czy diesel czy benzyniak, a osobiscie wole benzol :):)
MusicMaker
MusicMaker
  24 października 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: Dlatego, że normalne wersje aut z silnikami benzynowymi radzą sobie bardzo dobrze. Benzyniaki do normalnej i bardziej dynamicznej jazdy nie potrzebują "dopalaczy" typu turbo tak jak diesle.

No to nie pisz że należy porównać turbo diesla do turbo benzyny :)
Ice87
Ice87
  24 października 2009
bonia87
bonia87: witam, mam pytanie. przymierzam sie do kupna samochodu. nie mam pojecia czy kupic na rope czy benzynę? jest jakas roznica w prowadzeniu auta?

Podstawowe pytanie ile bedziesz przejeźdzac kilometrów rocznie.
-jeżeli mniej niż 20tys km to kupno dizla jest pozorną oszczędnością .
Auta napędzane olejem napędowym są droższe w zakupie i droższe w eksploatacji co rekompensują małym spalaniem , musisz wziąć pod uwagę też iz ceny benzyny i oleju napędowego są porównywalne .
Przy małych przebiegach rocznych kupno droższego dizla może sie nie zwrócić w porównaniu do tego samego auta z silnikiem benzynowym .
Sam osobiscie mam mocnego dizla ale zmieniam go na brere 3.2 V6 Q4 po prostu zmieniam kontekst i wchodzę w inną relację .
lutek
lutek
  24 października 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: diesel jest zawsze droższy w utrzymaniu oprócz paliwa

Jest droższy przy zakupie ale w utrzymaniu nie wiec nie wiem co wymyślasz

Konto usunięte
Konto usunięte: części do diesla są droższe

Przykład?
Tomek216
Posty: 20 (po ~199 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 0
Tomek216
  24 października 2009

każdy ma swoje wady i zalety dizelek jest oszczędny ale zimą ma sporo cięższy rozruch
cenę kosztów jazdy można łatwo zrównać kupując benzyniaka z LPG znam takich którzy twierdzą że gaz niszczy silnik ale sam mam pojazd zagazowany i tego nie mogę potwierdzić. Zrobisz jak uważasz ja osobiście wolę benzyniaka ma sporo ładniejszy dziwięk pracy silnika i tak jak koledzy już powiedzieli przy tych samych pojemnościach lepiej przyspiesza.

whitestok
whitestok
  24 października 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: No to nie pisz że należy porównać turbo diesla do turbo benzyny :)

a dlaczego nie? dlatego, że turbo diesel przy turbo benzynie szans nie ma tak samo jak zwykły diesel nie ma szans przy zwykłej benzynie? pffff koniec tematu....
Tomek216
Posty: 20 (po ~199 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 0
Tomek216
  24 października 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: No to nie pisz że należy porównać turbo diesla do turbo benzyny :)


to tak jak byś porównywał porsche do malucha aż zal czytać takie pierdoły
whitestok
whitestok
  24 października 2009
Tomek216
Tomek216: whitestok:No to nie pisz że należy porównać turbo diesla do turbo benzyny :)to tak jak byś porównywał porsche do malucha aż zal czytać takie pierdoły


Nie ja pisałem to co zacytowałeś.
Tomek216
Posty: 20 (po ~199 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 0
Tomek216
  24 października 2009

sorki troszkę się zapędziłem:)

bonia87
bonia87
  25 października 2009

tzn yaris to byla pierwsza mysl, sama nie wiem co kupic, komplenie sie na tym nie znam. to ma byc moje pierwsze auto. a czy duzo bede jezdzila hm. na uczelnie mam okolo 40 km. a jezdzic bede codziennie.

bonia87
bonia87
  25 października 2009

dodaj jeszcze ze na samochod moge przeznaczyc tak do 38 tys. moze pomozecie?

KORARM
KORARM
  25 października 2009
lutek
lutek: Jest droższy przy zakupie ale w utrzymaniu nie wiec nie wiem co wymyślasz

w zakupie wiadomo ale w utrzymaniu to stary diesel jakiś może być tani raz już pisałem Temat o dpf, niektóre auta dopalanie mają średnio co 1000km a producenci niektórych marek zalecają po dopalaniu wymienić olej
to już bardzo droga eksplatacja.
.
Jeśli chodzi o podzespoły silnika to na pewno są droższe
diesel ma drogie wtryski, turbine, świece, a w praktyce zawsze coś tam padnie przy dłuższej eksplatacji.
.
Poza tym silnik diesla musi być lepiej wykonany juz w samej produkcji.
Każdy materiał od panewki po tłoki, tam jest wymagana większa dokładność i lepsze materiały i dlatego są droższe, więc na logike droższe części

lutek
lutek: Przykład?

Nie chce mi się nic szukać, myśle, ze żaden przykład nie byłby tu stosowny ze względu na to, ze diesel ma troche inne podzespoły od benzyny.
Jeśli ktoś chce to niech sobie sam poszuka jakieś filtry do określonego modelu
1 z silnikiem diesla
2 z silnikiem benzynowym
Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.