PowracamxD
PowracamxD
  14 września 2009 (pierwszy post)

witam,
kłopot wygląda w ten sposób:
po kilkunastominutowej jezdzie robi sie duze cisnienie w ukladzie chlodniczym, wyrzuca wrzący płyn (temperatura na wskaźniku jest w normie).
ktos zasugerował że moze byc zatkane odpowietrzenie ukladu wiec wywiercili mala dziurke w korku, jednak dalej to samo, nie ubywa oleju, nie ma jakis przesadnych ilosci blota pod korkiem, płyn i olej czysty. jedna sprawa przy wyzszych obrotach kopci na bialo. samochod to vectra b 2.0 16v 1998r czy to mozliwe zeby do wymiany byla uszczelka pod głowicą?

przemol892008
przemol892008
  14 września 2009

Blad, nie wolno wiercic dziorki w korku, korek musi byc szczelny, on jest tak skonstruowany ze przy niebezpiecznie bysokim cisnieniu w ukladzie sam sie otwiera i wypuszcza cisnienie. Wez kup nowy korek, odpowietrz uklad, korek mogl juz byc uszkodzony, i dlatego ci wylewa wode, w ukladzie musi byc minimalne cisnienie zeby byl wymuszony obieg wody a kiedy to cisnienie ze zbiorniczka uchodzi wadliwym korkiem wtedy poziom plynu sie podnosi i wywala, zaloz nowy korek, jak dalej bedzie to samo to juz zostaje albo uszczelka albo pekniecie glowicy w ktoryms miejscu.

KORARM
KORARM
  14 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: Blad, nie wolno wiercic dziorki w korku

jak wyżej

Konto usunięte
Konto usunięte: Wez kup nowy korek

kup nowy korek i odpowietrz układ

Konto usunięte
Konto usunięte: po kilkunastominutowej jezdzie robi sie duze cisnienie w ukladzie chlodniczym

więc pewnie walnięta jest uszczelka pod głowicą
tymbardziej, ze

Konto usunięte
Konto usunięte: jedna sprawa przy wyzszych obrotach kopci na bialo

to prawie 100% uszczelka
może być jeszcze głowica gdzieś w środku pęknięta
podsumowując
Wątpie, ze wymiana korka coś pomoże ale jednak i tak musisz to zrobić
Potem wymienić uszczelke pod głowicą i głowice zawieść do sprawdzenia ewentualnie naprawy...... bo przecież przy wymianie uszczelki głowice powinno się sprawdzić chociaż i splanować u szlifierza
kaziu4442
Posty: 471 (po ~240 znaków)
Reputacja: 3 | BluzgometrTM: 2
kaziu4442
  14 września 2009

Wedle mnie uszczelka tym bardziej ze w tych vectrach padaly... co za pomysl z wierceniem dziory w korku to nie wiem... I uszczelka walnieta nie zawsze oznacze ze woda idzie do oleju badz odwrotnie...

MusicMaker
MusicMaker
  14 września 2009

Popieram wszystkie wypowiedzi :)

MeKaN
MeKaN
  16 września 2009

a skąd ten płyn "wyrzuca"? Może to po prostu sparciały/pęknięty wężyk?

spass
spass
  16 września 2009

100% walnięta głowica. Czyli naprawa + jej planowanie.

Nie zawracaj sobie głowy nowym korkiem i odpowietrzaniem układu !

Konto usunięte
Konto usunięte: witam, kłopot wygląda w ten sposób: po kilkunastominutowej jezdzie robi sie duze cisnienie w ukladzie chlodniczym, wyrzuca wrzący płyn (temperatura na wskaźniku jest w normie). ktos zasugerował że moze byc zatkane odpowietrzenie ukladu wiec wywiercili mala dziurke w korku, jednak dalej to samo, nie ubywa oleju, nie ma jakis przesadnych ilosci blota pod korkiem, płyn i olej czysty. jedna sprawa przy wyzszych obrotach kopci na bialo. samochod to vectra b 2.0 16v 1998r czy to mozliwe zeby do wymiany byla uszczelka pod głowicą?
KORARM
KORARM
  16 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: Nie zawracaj sobie głowy nowym korkiem i odpowietrzaniem układu !

ten korek już jest uszkodzony i też należy go wymienić

Konto usunięte
Konto usunięte: wywiercili mala dziurke w korku

poza tym dobry jesteś jak przez monitor wiesz wszystko

Konto usunięte
Konto usunięte: 100%
KaRoooLcIa25
KaRoooLcIa25
  16 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: czy to mozliwe zeby do wymiany byla uszczelka pod głowicą?

przy objawachw postaci białego dymu tak jak w/w na pewno jest to uszczelka raczej nie uzywaj juz samochodu bo ja uzywalam i skonczylo sie to peknieciem glowicy i generalnym remontem silnika
PowracamxD
PowracamxD
  17 września 2009

juz naprawione - był zapowietrzony uklad chlodzenia.

kaziu4442
Posty: 471 (po ~240 znaków)
Reputacja: 3 | BluzgometrTM: 2
kaziu4442
  17 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: jedna sprawa przy wyzszych obrotach kopci na bialo

To w akim razie zostaje jeszcze sprawa tego....
przemol892008
przemol892008
  17 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: Nie zawracaj sobie głowy nowym korkiem i odpowietrzaniem układu !


kolego jak sie nie znasz to nie wciskaj nikomu ciemnoty ze korek nie ma znaczenia bo sibie kolega kosztow tylko narobi!!!! w tym ukladzie chlodzenia korek ma duza role, nie tylko zeby se byl, a jak jestes niedouczony to sie doucz a nie ludzi w blad wprowadzasz swoja niewiedza.
KORARM
KORARM
  17 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: juz naprawione - był zapowietrzony uklad chlodzenia.

a nie kopci już na biało?
Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.