witam,
kłopot wygląda w ten sposób:
po kilkunastominutowej jezdzie robi sie duze cisnienie w ukladzie chlodniczym, wyrzuca wrzący płyn (temperatura na wskaźniku jest w normie).
ktos zasugerował że moze byc zatkane odpowietrzenie ukladu wiec wywiercili mala dziurke w korku, jednak dalej to samo, nie ubywa oleju, nie ma jakis przesadnych ilosci blota pod korkiem, płyn i olej czysty. jedna sprawa przy wyzszych obrotach kopci na bialo. samochod to vectra b 2.0 16v 1998r czy to mozliwe zeby do wymiany byla uszczelka pod głowicą?
uszczelka pod głowicą objawy
Blad, nie wolno wiercic dziorki w korku, korek musi byc szczelny, on jest tak skonstruowany ze przy niebezpiecznie bysokim cisnieniu w ukladzie sam sie otwiera i wypuszcza cisnienie. Wez kup nowy korek, odpowietrz uklad, korek mogl juz byc uszkodzony, i dlatego ci wylewa wode, w ukladzie musi byc minimalne cisnienie zeby byl wymuszony obieg wody a kiedy to cisnienie ze zbiorniczka uchodzi wadliwym korkiem wtedy poziom plynu sie podnosi i wywala, zaloz nowy korek, jak dalej bedzie to samo to juz zostaje albo uszczelka albo pekniecie glowicy w ktoryms miejscu.
jak wyżej
kup nowy korek i odpowietrz układ
więc pewnie walnięta jest uszczelka pod głowicą
tymbardziej, ze
to prawie 100% uszczelka
może być jeszcze głowica gdzieś w środku pęknięta
podsumowując
Wątpie, ze wymiana korka coś pomoże ale jednak i tak musisz to zrobić
Potem wymienić uszczelke pod głowicą i głowice zawieść do sprawdzenia ewentualnie naprawy...... bo przecież przy wymianie uszczelki głowice powinno się sprawdzić chociaż i splanować u szlifierza
Wedle mnie uszczelka tym bardziej ze w tych vectrach padaly... co za pomysl z wierceniem dziory w korku to nie wiem... I uszczelka walnieta nie zawsze oznacze ze woda idzie do oleju badz odwrotnie...
100% walnięta głowica. Czyli naprawa + jej planowanie.
Nie zawracaj sobie głowy nowym korkiem i odpowietrzaniem układu !