opel tigra 1,6
vs
ford puma 1,7
dwa auta w segmencie "B" o sportowych aspiracjach
teraz pytanie które lepsze
wielka wojna strona 2 z 4
hehehe chciałbym zobaczyć minę tego kolesia z lambo :D
a tak poza tym to w ktoś porównał civica z pumą, civic zwykły 1.6 i starszy niż puma a puma w usportowionej wersji hmmmm, ciekaw jestem c by było gdyby ktoś porównał do tej pumy civica type-r z tych samych lat co ta puma :D pewnie pumka nieźle by dostała po dupie :D
Tutaj chodzi o kwestię napędu. RWD na mokrych i śliskich nawierzchniach wypada po prostu kiepsko.
RWD dobre jest, ale na suchą nawierzchnię.
ten sam tylko że bardzo mocno zmodyfikowany dodałem ;)
owszem owszem ;] mi starcza ten mój 2.3 na dobrej sekwencji BRC :) też chciałem cossiego 2.9 v6 ale nie wybrałem go bo był tylko z automatem dostępny a ja bym wolał manuala przy takim motorze ;]
jak ktoś nie umie tego opanować to tak , dlatego to jest nazywane męskim napędem :)
i dlatego tak dużo beemek , merców ma wypadki przez ludzi którzy nie umieją uszanować RWD i zaczynać przygodę z beemka czy mercem czy innym RWD na spokojnie małymi kroczkami :D
przeciez to nie jedzie, nawkladalem lepkowi ode mnie z miasta moja cegla.
chyba nie do konca wierzysz w to co piszesz...
przeciez to fake, kreci kilka biegow w gore a predkosc sie nie zmienia, poza tym jak silnik znajdujacy sie nad tylna osia mialby sie znalezc nagle z przodu samochodu?
To czemu RWD jest uzywane we wszystkich praktycznie seriach wyscigowych? Tam tez pada deszcz, sa rozne nawierzchnie na torach, czyzby inzynierowie sie mylili?
jw, skoro jest najlepsze czemu malo kto uzywa ich do wyscigow?
1. Zastanów się, podczas ilu wyścigów (na 100) pada deszcz.
2. Zastanów się, na jakich nawierzchniach jeżdżą RWD (o kurde, tory i asfalt - to ciekawe, prawda?)
3. A teraz pomyśl - skoro RWD na asfalcie radzi sobie najlepiej, skoro wszystkie wyścigi odbywają się na torach (o powierzchni asfaltowej), to chyba jasnym jest, że takich aut będzie tam najwięcej. Po ką cholerę ktoś miałby budować auto z innym napędem, tylko po to, aby mieć przewagę w warunkach, które występują tam raz na jakiś czas.
Jak pada, to się zmienia oponki na deszczówki i jeździ ostrożniej.
4. Zastanów się, dlaczego w rajdach RWD prawie nie ma (może dlatego, że w trudnych warunkach nie daje sobie rady tak, jak AWD i FWD? Myślę, że to jest dobra odpowiedź).
Pogadaj sobie z ludźmi, którzy w rajdach jeździli RWD jak i FWD - mówią jasno, na asfalcie RWD daje radę, ale na mokrych, śliskich, luźnych nawierzchniach jest po prostu przepaść, FWD/AWD tak odstawiają RWD'eki, że się nie opłaca nimi jeździć (RWD'ekami).
Więc jeśli chodzi o suchy asfalt, to ok, RWD jest ok, ale na innych nawierzchniach to już dupa.
Nawet jakby byl to 1% to i tak zdarzaja sie takie, nie?
o kurde, sam poruszyles kwestie TORU, ciekawe, prawda?
o tym mowie, wiec nie wyskakuj mi ze jakies padlo ktore jest fiesta w innej budzie objedzie samochod ktory ma naprawde wrecz idealnie zestrojony uklad jezdny.
no comment to twoja wiedza. Jedna os skuteczniej przenosi moc na kola, bo naped na jedna os generuje mniej strat. Inna kwestia to juz przeniesienie tego na asfalt, trakcji
Wiadomo:D
Dlatego Murciélago LP670-4 SV ma napęd na 4 koła bo jakby miał na 2 to by setke robił w 2 sekundy a nie w 3 :D
Bugatti Veyron tak samo, pewnie z napędem na tył setke robiłby w sekunde :D
Równiez Lamborghini Reventón nie jest wyjątkiem.
ONI WSZYSCY SIĘ NIE ZNAJĄ!!
Śmiechu warte Twoje gadanie.
no jesli dla ciebie czas robienia setki jest najwazniejszym parametrem w tej kategorii aut to ja juz nie mam wiecej pytan. A idac twoim tokiem rozumowania- Pagani Zonda, Porsche gt2, Mclaren F1, Corvette ZR1, kazde Ferrari, Maserati MC12 itp itd to auta RWD.
PS. Murcielago tez srednio trafiony przyklad, bo R-GT startujace w wyscigach FIA GTR i AMLS jest RWD
Interesuje mnie to co jest najszybsze, czyli Veron :)
Jak myślisz jakie auto będzie miało szybsze odejście to które zacznie mielić tylnymi kołami czy to które zamieli przez chwile czteroma ? które będzie miało lepszą przyczepność? Odpowiedź jest prosta, a Ty próbujesz zaprzeczyć fizyce :D
Dodatkowo 2 najbardziej rozpoznawalne rajdowe auta Impreza i Evo oba mają napęd na czwórkę.
Widać nie jechałeś nigdy autem z napędem awd. Proponuje wsiąść do subaru i pojechać na 1/4 mili z autem o tej samej mocy z napędem na tył.
najszybsze? hmmm możliwe, możliwe też, że ma poważną konkurencję np. Koeningsegg CCX, który jest RWD i rozwija równie ogromne prędkości (na stronie producenta podane jest 395+ km/h i ma o ok 200KM mniej niż Veyron), poza tym Mclaren F1 też jest RWD a start ma dużo lepszy niż Veyron, co jak co ale Veyron to jak dla mnie bardzo przereklamowana zabawka i szczerze wolałbym takiego Koeninga przy którym ludzie nie robią takiego HALO jak przy Veyronie.