ivek
ivek
  7 września 2009 (pierwszy post)

opel tigra 1,6

vs
ford puma 1,7

dwa auta w segmencie "B" o sportowych aspiracjach
teraz pytanie które lepsze

ZnajdzieszMnieTu
ZnajdzieszMnieTu
  8 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: ...a może taka puma :D http://www.youtube.com/watch?v=Ni0gi1i6OGc&feature=related

hehehe chciałbym zobaczyć minę tego kolesia z lambo :D

a tak poza tym to w ktoś porównał civica z pumą, civic zwykły 1.6 i starszy niż puma a puma w usportowionej wersji hmmmm, ciekaw jestem c by było gdyby ktoś porównał do tej pumy civica type-r z tych samych lat co ta puma :D pewnie pumka nieźle by dostała po dupie :D
TexasRanger
TexasRanger
  8 września 2009

Tutaj chodzi o kwestię napędu. RWD na mokrych i śliskich nawierzchniach wypada po prostu kiepsko.

RWD dobre jest, ale na suchą nawierzchnię.

Wymiatacz220
Wymiatacz220
  8 września 2009
ivek
ivek: a pozatym 1,6zetec to nie ten sam silnik co 17zetec-sm co w pumie gdyż pumowy silnik 1,7 został wykonany blok silnika z aluminium i innych lekkich materiałów 1,6 z pumy a z foki( załóżmy )pasuje jedynie blok silnika reszta osprzętu jest również inna

ten sam tylko że bardzo mocno zmodyfikowany dodałem ;)

ivek
ivek: widzę ze również miłośnik forda scorpiaka chciałem jakiś rok temu kupić ale się wystraszyłem spalania v6 a inny silnik mnie wówczas nie interesował

owszem owszem ;] mi starcza ten mój 2.3 na dobrej sekwencji BRC :) też chciałem cossiego 2.9 v6 ale nie wybrałem go bo był tylko z automatem dostępny a ja bym wolał manuala przy takim motorze ;]
machu221
machu221
  8 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: Tutaj chodzi o kwestię napędu. RWD na mokrych i śliskich nawierzchniach wypada po prostu kiepsko.


jak ktoś nie umie tego opanować to tak , dlatego to jest nazywane męskim napędem :)
i dlatego tak dużo beemek , merców ma wypadki przez ludzi którzy nie umieją uszanować RWD i zaczynać przygodę z beemka czy mercem czy innym RWD na spokojnie małymi kroczkami :D
MusicMaker
MusicMaker
  9 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte:

... i tak najlepsze jest AWD
TexasRanger
TexasRanger
  9 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: jak ktoś nie umie tego opanować to tak , dlatego to jest nazywane męskim napędem :)


Hmm... a powiedz mi jak nazywany jest napęd AWD w takim powiedzmy Subaru Imprezce?
Corradolicious
Corradolicious
  9 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: Z tych dwóch wybrałbym mazdę MX-3 1,8 V6

przeciez to nie jedzie, nawkladalem lepkowi ode mnie z miasta moja cegla.

Konto usunięte
Konto usunięte: Zabawki, czy nie, ale to jakbyś się spotkał z taką pumą 1,7 16V na krętym torze (i na mokrej nawierzchni), to niezbyt miło byś te spotkanie wspominał (M-powerka by się kompleksów nabawiła).

chyba nie do konca wierzysz w to co piszesz...

Konto usunięte
Konto usunięte: ...a może taka puma :D http://www.youtube.com/watch?v=Ni0gi1i6OGc&feature=related

przeciez to fake, kreci kilka biegow w gore a predkosc sie nie zmienia, poza tym jak silnik znajdujacy sie nad tylna osia mialby sie znalezc nagle z przodu samochodu?

Konto usunięte
Konto usunięte: Tutaj chodzi o kwestię napędu. RWD na mokrych i śliskich nawierzchniach wypada po prostu kiepsko. RWD dobre jest, ale na suchą nawierzchnię.

To czemu RWD jest uzywane we wszystkich praktycznie seriach wyscigowych? Tam tez pada deszcz, sa rozne nawierzchnie na torach, czyzby inzynierowie sie mylili?

Konto usunięte
Konto usunięte: machu221: ... i tak najlepsze jest AWD

jw, skoro jest najlepsze czemu malo kto uzywa ich do wyscigow?
TexasRanger
TexasRanger
  9 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: To czemu RWD jest uzywane we wszystkich praktycznie seriach wyscigowych? Tam tez pada deszcz, sa rozne nawierzchnie na torach, czyzby inzynierowie sie mylili?


1. Zastanów się, podczas ilu wyścigów (na 100) pada deszcz. :mrgreen:
2. Zastanów się, na jakich nawierzchniach jeżdżą RWD (o kurde, tory i asfalt - to ciekawe, prawda?)
3. A teraz pomyśl - skoro RWD na asfalcie radzi sobie najlepiej, skoro wszystkie wyścigi odbywają się na torach (o powierzchni asfaltowej), to chyba jasnym jest, że takich aut będzie tam najwięcej. Po ką cholerę ktoś miałby budować auto z innym napędem, tylko po to, aby mieć przewagę w warunkach, które występują tam raz na jakiś czas.

Jak pada, to się zmienia oponki na deszczówki i jeździ ostrożniej.

4. Zastanów się, dlaczego w rajdach RWD prawie nie ma (może dlatego, że w trudnych warunkach nie daje sobie rady tak, jak AWD i FWD? Myślę, że to jest dobra odpowiedź).

Konto usunięte
Konto usunięte: chyba nie do konca wierzysz w to co piszesz...


Pogadaj sobie z ludźmi, którzy w rajdach jeździli RWD jak i FWD - mówią jasno, na asfalcie RWD daje radę, ale na mokrych, śliskich, luźnych nawierzchniach jest po prostu przepaść, FWD/AWD tak odstawiają RWD'eki, że się nie opłaca nimi jeździć (RWD'ekami).

Więc jeśli chodzi o suchy asfalt, to ok, RWD jest ok, ale na innych nawierzchniach to już dupa.
MusicMaker
MusicMaker
  9 września 2009

Tak wiadomo jedna oś przeniesie napęd lepiej niż dwie. No comment...

Uotr
Posty: 12193 (po ~64 znaków)
Reputacja: -5 | BluzgometrTM: 2
Uotr
  9 września 2009

Zależy w czym lepsze.

Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu, prawdziwi mężczyźni jedzą pszczoły !
Corradolicious
Corradolicious
  9 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: 1. Zastanów się, podczas ilu wyścigów (na 100) pada deszcz.

Nawet jakby byl to 1% to i tak zdarzaja sie takie, nie?

Konto usunięte
Konto usunięte: 2. Zastanów się, na jakich nawierzchniach jeżdżą RWD (o kurde, tory i asfalt - to ciekawe, prawda?)

o kurde, sam poruszyles kwestie TORU, ciekawe, prawda?

Konto usunięte
Konto usunięte: 3. A teraz pomyśl - skoro RWD na asfalcie radzi sobie najlepiej, skoro wszystkie wyścigi odbywają się na torach (o powierzchni asfaltowej), to chyba jasnym jest, że takich aut będzie tam najwięcej. Po ką cholerę ktoś miałby budować auto z innym napędem, tylko po to, aby mieć przewagę w warunkach, które występują tam raz na jakiś czas.

o tym mowie, wiec nie wyskakuj mi ze jakies padlo ktore jest fiesta w innej budzie objedzie samochod ktory ma naprawde wrecz idealnie zestrojony uklad jezdny.

Konto usunięte
Konto usunięte: Tak wiadomo jedna oś przeniesie napęd lepiej niż dwie. No comment...

no comment to twoja wiedza. Jedna os skuteczniej przenosi moc na kola, bo naped na jedna os generuje mniej strat. Inna kwestia to juz przeniesienie tego na asfalt, trakcji
MusicMaker
MusicMaker
  9 września 2009

Wiadomo:D
Dlatego Murciélago LP670-4 SV ma napęd na 4 koła bo jakby miał na 2 to by setke robił w 2 sekundy a nie w 3 :D
Bugatti Veyron tak samo, pewnie z napędem na tył setke robiłby w sekunde :D
Równiez Lamborghini Reventón nie jest wyjątkiem.
ONI WSZYSCY SIĘ NIE ZNAJĄ!!
Śmiechu warte Twoje gadanie.

Corradolicious
Corradolicious
  9 września 2009

no jesli dla ciebie czas robienia setki jest najwazniejszym parametrem w tej kategorii aut to ja juz nie mam wiecej pytan. A idac twoim tokiem rozumowania- Pagani Zonda, Porsche gt2, Mclaren F1, Corvette ZR1, kazde Ferrari, Maserati MC12 itp itd to auta RWD.

PS. Murcielago tez srednio trafiony przyklad, bo R-GT startujace w wyscigach FIA GTR i AMLS jest RWD

MusicMaker
MusicMaker
  10 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte:

Interesuje mnie to co jest najszybsze, czyli Veron :)
Jak myślisz jakie auto będzie miało szybsze odejście to które zacznie mielić tylnymi kołami czy to które zamieli przez chwile czteroma ? które będzie miało lepszą przyczepność? Odpowiedź jest prosta, a Ty próbujesz zaprzeczyć fizyce :D
Dodatkowo 2 najbardziej rozpoznawalne rajdowe auta Impreza i Evo oba mają napęd na czwórkę.
Widać nie jechałeś nigdy autem z napędem awd. Proponuje wsiąść do subaru i pojechać na 1/4 mili z autem o tej samej mocy z napędem na tył.
ZnajdzieszMnieTu
ZnajdzieszMnieTu
  10 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: Interesuje mnie to co jest najszybsze, czyli Veron :)

najszybsze? hmmm możliwe, możliwe też, że ma poważną konkurencję np. Koeningsegg CCX, który jest RWD i rozwija równie ogromne prędkości (na stronie producenta podane jest 395+ km/h i ma o ok 200KM mniej niż Veyron), poza tym Mclaren F1 też jest RWD a start ma dużo lepszy niż Veyron, co jak co ale Veyron to jak dla mnie bardzo przereklamowana zabawka i szczerze wolałbym takiego Koeninga przy którym ludzie nie robią takiego HALO jak przy Veyronie.
Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.