MusicMaker
MusicMaker
  2 września 2009 (pierwszy post)

Powiedzcie mi...
Czemu większości ludziom wydaje się ze wolnossąca benzyna np o pojemności 2 litrów pogoni turbodiesla o tej samej pojemności ? Przecież to jakiś obłęd... Przykładowo BMW 323CI E46 240nm i 180 koni diesel 2.0 po chipie 170 i 450nm bez szans :)
Pewnie ktoś zaraz wyskoczy z argumentem że w małym zakresie obrotów, jak się umie zmieniać biegi to nie ma problemu, a jeszcze lepiej jak przekładnia jest typu DSG.
Ciągle tylko czytam na forach wylewy typu "porobił mnie diesel jak to możliwe przecież mam bmw 525, czy z moim autem jest coś nie tak?"

ZX7RxNINJA
ZX7RxNINJA
  2 września 2009

Kiedyś tak było jak diesle były mało dopracowane.
W tej chwili w pojemnościach takich samych diesel robi benzyniaka.

constantine86
constantine86
  2 września 2009

no ale to nierowna walka jest, trza porownac diesla i benzyne ale z turbina wtedy wyjdzie kto jest gora. i od razu dodam ze ten pierwszy ma marne szanse.

MusicMaker
MusicMaker
  2 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte:

Ok to wyjaśnij czemu diesle wygrywają Lemans i rajdy ? ustawione? nie sądze...
KORARM
KORARM
  2 września 2009
MusicMaker
MusicMaker: Ok to wyjaśnij czemu diesle wygrywają Lemans i rajdy ?

jakie? .....?
MusicMaker
MusicMaker
  2 września 2009

Tutaj masz:
http://www.roadlook.pl/technika/bosch-ponowny-triumf-diesla-w-le-mans.html
Odnośnie rajdów pamiętam że chodziło o seata TDI ale który to już Ci nie powiem bo nie pamiętam

KORARM
KORARM
  2 września 2009

tym zaskoczyłeś mnie.....
a swoją drogą to dobra ta skrzynia dsg szybko zmienia nie czuć zmiany inne automaty sie chowają

MusicMaker
MusicMaker
  2 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte:

Ford zrobił coś podobnego ale nie pamiętam jak to się nazywa power shift czy jakoś tak.
kkryha07
kkryha07
  2 września 2009
To prawda że diesel o tej samej mocy co benzyna jest góra ale:
hola hola nie jestem żadnym zwolennikiem bmw bo dla mnie to już wiocha. Ale chcę tu zwrócić honor silnikowi benzynowemu
Gdyby tak to tej benzyny zamontować turbinę i chip tak jak siedzi w dieslu o porównywalnej mocy jaką dał dieslowi czyli załóżmy zwykły diesel 2.0 przy obecnej technice Common rail i tych ultra zajebistych wtryskach to jakieś przeszło 100 km czyli aż 70 km uzyskanych jest z turbiny i chipu to teraz dorzućmy te koniki do benzyny no i wtedy nie ma czego porównywać ;D
TheRealMrozek
TheRealMrozek
  3 września 2009
MusicMaker
MusicMaker: Czemu większości ludziom wydaje się ze wolnossąca benzyna np o pojemności 2 litrów pogoni turbodiesla o tej samej pojemności ?

bo są głupi i nie wiedzą, że jest jeszcze coś takiego jak moment obrotowy, i to on daje przyspieszenie, a moc daje prędkość maksymalną.

MusicMaker
MusicMaker: Ok to wyjaśnij czemu diesle wygrywają Lemans

bo są w stanie przejechać większy dystans na jednym baku, więc rzadziej pojawiają się na pit lane, w rzeczywistości są odrobinę wolniejsze

MusicMaker
MusicMaker: i rajdy

nie rajdy a wyścigi samochodów turystycznych

Konto usunięte
Konto usunięte: skrzynia dsg szybko zmienia nie czuć zmiany inne automaty sie chowają

to bardziej sekwencja niż automat. Sekwencje montowane w Nissanie GT-R, Ferrari, BMW czy Porsche są zdecydowanie lepsze od DSG robionej przez VW.

Konto usunięte
Konto usunięte: Gdyby tak to tej benzyny zamontować turbinę i chip tak jak siedzi w dieslu

prawda, jeśli mamy robić porównanie, to zestawmy osiągi silników atmosferycznych ze sobą i doładowanych ze sobą. Przy tej samej pojemności doładowana benzyna wygra z atmosferycznym dieslem, i odwrotnie.

MusicMaker
MusicMaker: Przykładowo BMW 323CI E46 240nm i 180 koni diesel 2.0 po chipie 170 i 450nm bez szans :)

OK, postaw dowolny seryjny 2,0TDI/HDI czy jeszcze jakiś inny turbodiesel, a obok seryjną 2,0 doładowaną benzynę z Miśka Evo X. Jak myślisz, czym to się skończy?
TheRealMrozek
TheRealMrozek
  3 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: OK, postaw dowolny seryjny 2,0TDI/HDI czy jeszcze jakiś inny turbodiesel, a obok seryjną 2,0 doładowaną benzynę z Miśka Evo X. Jak myślisz, czym to się skończy?

pewnie niektórzy powiedzą że zbyt dalekie porównania, może lepiej 1,4TDI w Skodzie Fabii albo 1,4 D4D w Toyocie Corolli kontra 1,4 TSI w nowym Golfie
MusicMaker
MusicMaker
  3 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte:

...wiecie to jeszcze kwiestia techniki prowadzącego.
ZnajdzieszMnieTu
ZnajdzieszMnieTu
  3 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: OK, postaw dowolny seryjny 2,0TDI/HDI czy jeszcze jakiś inny turbodiesel, a obok seryjną 2,0 doładowaną benzynę z Miśka Evo X. Jak myślisz, czym to się skończy?


hehe do tego diesla wystarczyło by 2.0 z Hondy S2000, która jest bez turba :D albo civikowe B16B też bez żadnych turbin :D

jeśli z diesli bez żadnych turbin osiągną tyle mocy i takie osiągi przy tych pojemnościach to wtedy możemy pogadać i przeanalizować jeszcze raz co jest lepsze...jak na razie to w większości porównujecie niemieckie benzyniaki(które są lipne) i niemieckie diesle(które niemcom ładnie wychodzą ale to wcale nie powód aby mówić, że diesel jest lepszy) a przecież świat jest ogromny i na każdym kontynencie jest jakaś marka produkująca samochody i często mająca własne rozwiązania.
MusicMaker
MusicMaker
  3 września 2009

Nie był bym taki pewien czy te 240km/208nm(przyspieszenie do setki jakieś 7 sekund) dało by rade 2.0tdci po chipie 180km/425nm(przyspieszenie do 100 jakieś 7-8sekund) Niby 60 koni więcej ale za to tylko 200nm to bardzo mało jak na tyle koni, wolno sie rozpędza. Ciekawe jakby wyglądał wyścig powyżej 100km/h

ZnajdzieszMnieTu
ZnajdzieszMnieTu
  3 września 2009
MusicMaker
MusicMaker: Nie był bym taki pewien czy te 240km/208nm(przyspieszenie do setki jakieś 7 sekund) dało by rade 2.0tdci po chipie 180km/425nm(przyspieszenie do 100 jakieś 7-8sekund) Niby 60 koni więcej ale za to tylko 200nm to bardzo mało jak na tyle koni, wolno sie rozpędza. Ciekawe jakby wyglądał wyścig powyżej 100km/h


hmmm a bez chipa? a co jeśli taką hondę zchipować i uturbić?
Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.