witam. ostatnio gdy jechałem swoim simkiem na 4 biegu to zaczął gwałtownie spadać z obrotów, więc zredukowałem go na 3 i wszystko było ok. następnego dnia gdy jechałem i po przejechaniu 600 metrów zgasiłem go i gdy odpaliłem to zaledwie 10 m podjechał i zgasł potem znowu odpaliłem i znowu zgasł i od tamtej pory nie wiem co jest bo nie chce wcale palić, proszę o jakieś podpowiedzi co jest przyczyną?
nie mogę odpalić simsona!!!
Hm miałem to samo w swoim złomie zawalone dysze :) ale od razu wyczyść cały gaźnik samą wodą lub benzyną/rozpuszczalnikiem, a możesz jeszcze zobaczyć iskrę może zapłon się przestawił :) mi się przestawił więc przy okazji możesz sprawdzić.
Szerokości!
sprawdz swiece i kompresje bo cos mi sie wydaje ze zatarłes silnik albo scioles klin na magnecie i zaplon masz przestawiony i dlatego nie pali
i jeszcze jedno pytanko: czy jeśli wsadzę wał z wypełniaczami, cylinder 60, zębatkę 17 i gaźnik 16n1 to będzie szybszy? i czy będą jakieś skutki uboczne? może lepiej wstawić 16n3-4?? podpowiedzcie jak mieliście z tym do czynienia z góry dzięki
widze ze nie masz bladego pojecia o mechanice skoro pytasz o doslownie podstawy ;/ wykrec swiece uloz ja tak aby stykala sie z glowica lub cylindrem uzyj rozrusznika noznego (łopatologicznie 95% wiary mowi na to "kopka" a jak dla mnie kopnac to mozna kogos w d .... ) świeca powinna miec kolor taki kawowy to oznacza dobre spalanie moze byc ew lekko brazowawy jezli bedzie nagar usun go swieca koloru czarnego swiadczy o nieprawidlowym spalaniu i kompletnym jej zuzyciu wtedy pomalutku rozgladaj sie za nowa nie polecam bosha najlepsza do takich komarow to polska iskra oznaczenie chyba f 75 lub 95 (nie pamietam dokladnie) jesli masz szczelinomierz to odleglosc miedzy elektroda a katoda powinna byc od 0.4 - 0.5 mm a na aparacie zaplonowym "platynkach" 0.15 - 0.2 max 0.25 a bylbym zapomnial iskra powinna miec kolor niebieski kazdy inny swiadczy o zuzyciu swiecy badz przebiciach (czyt. spadkach napiecia) gaznik rozbierz na czesci pierwsze przy czym srobke od powietrza dokrec do maxa liczac ilosc obrotow a pozniej ja odkrec tak samo jak bedziesz skladal zrob przy czym jak ja dokrecisz odlicz ilosc obrotow srobokretem zeby byla odpowiednia dawka wyczysc filtr powietrza a mycie gaznika zrob w bezynie lub bezynie extrakcyjnej zeby szybko odparowalo poelcam jeszcze przedmuchac kompresorem jesli masz po tych zabiegach zycze przyjemnego smigania bo te silniki sa tak proste w bydowie ze przedszkolak moze je naprawic :)
łozyska jak najbardziej maja duzao wspulnego z takim zjawiskiem a jak nie masz pojecia o tuningu silnika to sie nie biez za to bo wladujesz kupe kasy i nic nie osiagniesz odrazy ci mowie ze gazniki 16mm mozesz odrazu wyzucic jak myslisz o tuningu zapłon powinien byc ustawiony 1.8mm przed GPZ a jak chcesz nowa swiece to tylko NGK gdyz silnik simsona jest silnikiem wysoko obrotowym i polska iskra suiadzie ci po paru kilosach jesli na swiecy masz iskre inna niz niebieska sprubuj odpalic go w nocy i patrzna na cewki pod magnetem moze tam byc przxebicie jak wystapi taka sytlacja rozbierz zapłon i wymyj w rozpuszczalniku przy rozbieraniu gaznika uwarzaj na plywak nie pokrzyw go bo bedziesz mial potem duzo problemow zeby ustawic dobry poziom