choccolate
choccolate
  15 listopada 2009 (pierwszy post)

Hej :)
Na jutro mamy oddać bibliografię i plan wydarzeń naszej prezentacji o.O. Mam temat "Językowe środki perswazji w reklamie. Zanalizuj wybrane przykłady z radia, telewizji i prasy". Znacie może jakieś książki dotyczące użycia perswazji językowej w reklamie?
w ogóle to jestem zielona jak to napisać :d

mirko2772
mirko2772
  15 listopada 2009

dość trudny temat wybrałaś (językowy), nigdy nie spotkałem się z takimi książkami i wątpię żebyś coś znalazła. Próbuj w necie szukać, albo kombinuj na własną rękę. Powodzenia :-)

choccolate
choccolate
  15 listopada 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: dość trudny temat wybrałaś (językowy)

:O wydawało mi się, że łatwy, bo lektur nie czytałam :mrgreen:
mirko2772
mirko2772
  15 listopada 2009

ja też zazwyczaj nie czytałem lektur, ale jest dużo dokładnych streszczeń i można napisać prezentację bez problemu, a tutaj to raczej trzeba dużo z głowy pisać ;p;p;p

choccolate
choccolate
  15 listopada 2009
Konto usunięte
Konto usunięte:

wole z głowy pisać :D coś wymyślę ;p tylko najgorsze, że nie wiem jak się zabrać do tej bibliografii i planu wydarzeń...
mirko2772
mirko2772
  15 listopada 2009

co prwda to z glowy lepiej, bo potem łatwiej będzie Ci się nauczyć na pamięć, a co do tego jak się zabrać do planu i bibliografii to jest wiele stron z przykładowym planem np. http://matura.kujon.net/txt/7/konspekt_prezentacji_plan.html , ale najlepiej robić tak jak polonistka mówiła, bo potem i tak się czegoś czepi, ja kilka razyoprawiałem :)

oBaRtOlInI89Lbn
oBaRtOlInI89Lbn
  15 listopada 2009

zawsze mozesz zmienic temat na łatwiejszy..... xD

choccolate
choccolate
  15 listopada 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: zawsze mozesz zmienic temat na łatwiejszy..... xD

nie ma łatwych ;) nad każdym trzeba trochę popracować
oBaRtOlInI89Lbn
oBaRtOlInI89Lbn
  15 listopada 2009

są łatwe.... ja tak samo jak Ty do czytania lektur sie nie przykładałem..... a miałem temat zawierajacy 4 lektury..... 3 z nich to kują od podstawowki... ;]

joaquin69696969
Posty: 21 (po ~313 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 0
joaquin69696969
  15 listopada 2009
PlayStation 3, iPod 30GB, netbook HP i inne; chcesz wygrać te nagrody? Wystarczy wejść na stronę podaną w poniższym linku, podać swojego maila i klkinąć: "wyślij"

http://konkursowisko.pl/referral/1277

grajcie i wygrywajcie, to takie proste ;) pozdrawiam ;)
shamaramorgan
shamaramorgan
  15 listopada 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: :O wydawało mi się, że łatwy, bo lektur nie czytałam

tematy językowe są najtrudniejsze. Nie wiem dlaczego rzuciłaś się na taki temat i dlaczego poloniści Ci go nie wybili z głowy.

Konto usunięte
Konto usunięte: "Językowe środki perswazji w reklamie. Zanalizuj wybrane przykłady z radia, telewizji i prasy"

może jakieś podręczniki dot. marketingu.
RexMundi
Posty: 68918 (po ~126 znaków)
Reputacja: -46 | BluzgometrTM: 13
RexMundi
  15 listopada 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: :O wydawało mi się, że łatwy, bo lektur nie czytałam

nie widzę powodów do śmiechu
z perspektywy matury to bardzo źle tym bardziej że matura z polskiego to nie tylko prezentacja

Konto usunięte
Konto usunięte: ylko najgorsze, że nie wiem jak się zabrać do tej bibliografii i planu wydarzeń...

a wiesz cokolwiek ?
bo jak na razie Twój wybór "łatwego tematu" okazał się tragiczny

Konto usunięte
Konto usunięte: Znacie może jakieś książki dotyczące użycia perswazji językowej w reklamie?

Bibliografia podmiotu

Wypisz ok. 10 haseł reklamowych, które będziesz analizował lub podawał jako przykłady. Same hasła jednak nie wystarczą, powinieneś spisać dokładnie całą treść wybranych 2 - 3 reklam, np. dialogu kobiet używających dwóch różnych proszków do prania lub chwytliwej piosenki reklamowej. Pamiętaj, że możesz wybierać spośród reklam prasowych, telewizyjnych i radiowych - najlepiej, abyś korzystał z różnych przykładów. A może chciałbyś posłużyć się przykładem reklamy internetowej?

Trudno sporządzić listę konkretnych przykładów, gdyż nie chcielibyśmy ograniczać Twojego wyboru i prawa do decyzji - każdemu inna reklama może wydać się godna uwagi.

Czym się kierować przy wyborze? Przykłady jakich reklam powinieneś uwzględnić?

- Takich, których elementy weszły do języka potocznego, np. "A świstak siedzi i zawija je w te sreberka" (reklama czekolady Milka) - mówisz jak wariat, wymyślasz niestworzone historie

- Znanych każdemu, choć pozornie banalnych (np. "Zawsze coca-cola", "Co Knorr to Knorr")

- Tych, które na Ciebie działają (np. na mnie działa hasło "L'Oréal - jesteś tego warta")

- Wyjątkowo Twoim zdaniem nietrafionych

Bibliografia przedmiotu

1. Jerzy Bralczyk, Język na sprzedaż, Warszawa 1999 - błyskotliwa i przystępnie napisana analiza języka reklamy autorstwa znanego i cenionego znawcy języka polskiego. To pozycja obowiązkowa, jeśli zdecydowałeś się na takie zagadnienie. Profesor Bralczyk udowadnia, jak bardzo język reklamy różni się od tego, którym posługujemy się na co dzień. Obnaża także mechanizmy rządzące światem wykreowanym przez reklamy

2. Jan Goślicki, Sztuka reklamy, Kraków 1993 - jeśli uważnie przejrzysz tę książkę, na pewno natrafisz na interesujące fragmenty. Niestety, tylko do przejrzenia ze względu na trudny, enigmatyczny język

3. Marek Kochan, Slogany w reklamie i polityce, Warszawa 2002 - ponieważ autor podaje "równolegle" przykłady z polityki i reklamy (prawdę mówiąc, tej pierwszej poświęca trochę więcej miejsca), będziesz zmuszony do nieraz mozolnego wyłapywania ważnych informacji. Ale naprawdę warto!

4. Stanisław Kuśmierski, Reklama jest sztuką, Warszawa 1996 - przystępnie napisane (prawie kawa na ławę); jeśli tę pozycję przeczytasz jako pierwszą, zdobędziesz podstawowe wiadomości i łatwiej Ci będzie przebrnąć przez kolejne opracowania

5. Ewa Szczęsna, Poetyka reklamy, Warszawa 2001 - ta książka stała się bardzo modna i warto, byś umieścił ją w swojej bibliografii. Jest nie tylko modna, ale i mądra, wartościowa, wiele można się z niej dowiedzieć. Lekturę może utrudniać skomplikowany język i fachowe pojęcia; jednak spróbuj podjąć to wyzwanie

google nie boli
...Ignorance is bliss...
margotka
margotka
  15 listopada 2009
RexMundi
RexMundi: 1. Jerzy Bralczyk, Język na sprzedaż, Warszawa 1999 - błyskotliwa i przystępnie napisana analiza języka reklamy autorstwa znanego i cenionego znawcy języka polskiego. To pozycja obowiązkowa, jeśli zdecydowałeś się na takie zagadnienie. Profesor Bralczyk udowadnia, jak bardzo język reklamy różni się od tego, którym posługujemy się na co dzień. Obnaża także mechanizmy rządzące światem wykreowanym przez reklamy


bez tego nie napiszesz tej pracy!! to podstawa...i tłumaczy czym rózni sie manipulacja od persfazji... reszta ksiazek, tkroe podał RExiu tez jest pomocna... i Ewa Szczęsny również zajmuje sie takimi problemami...

jeszcze akt komunikacji Jacobsona, który mozesz znaleźć w ksiazce Umberto Eco "Nieobecna struktura" - bardzo przystepnymjezykiem jest omowiony...

weź kilka ksiazek o manipulacji...

no i oczywscie teorie de Soussira... no i jeszcze Roland Barthes "Mit i znak" ... :>
margotka
margotka
  15 listopada 2009

a i jeszcze dość istotna pozycja "Semiologia życia codziennego" Umberto Eco... bardzo dobrze się czyta... i prezentuje mechanizmy manipulacji przze środki masowego przekazu/kulture masowa...miedzy innymi...

shamaramorgan
shamaramorgan
  15 listopada 2009
RexMundi
RexMundi: Czym się kierować przy wyborze? Przykłady jakich reklam powinieneś uwzględnić? - Takich, których elementy weszły do języka potocznego, np. "A świstak siedzi i zawija je w te sreberka" (reklama czekolady Milka) - mówisz jak wariat, wymyślasz niestworzone historie - Znanych każdemu, choć pozornie banalnych (np. "Zawsze coca-cola", "Co Knorr to Knorr") - Tych, które na Ciebie działają (np. na mnie działa hasło "L'Oréal - jesteś tego warta") - Wyjątkowo Twoim zdaniem nietrafionych

ja bym jeszcze dała zaczerpnięte z literatury (autorkę jednak nie ominie czytanie lektur :kv3: ) "ociec prać?"
Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.