XxXJacekJXxX
XxXJacekJXxX
  16 marca 2009 (pierwszy post)

Witajcie . Chciałem sie z Wami podzielić pewną dygresją na temat filmu o ks. Jerzym Popiełuszku . Film , jak film , jednych bardziej zainteresował, drugich mniej . Chodzi mi mianowicie o samo spojrzenie na PRL . Jak wiadomo rządy w Polsce Ludowej sprawowała partia i praktycznie każda kategoria życiowa była jej podporządkowana,niemniej czasy te ,jak mniemam niebyły aż takie złe. Wszyscy ludzie mieli zapewnioną pracę , niemusieli się o nią bać tak jak teraz. Na pewno rzeczywistość filmowa wiele różniła się od tej , która na prawdę istniała. Takie jest moje zdanie , a co Wy myślicie o PRL-u ?
Pozdrawiam

Jakob
Posty: 13700 (po ~83 znaków)
Reputacja: -42 | BluzgometrTM: 22
Jakob
  16 marca 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: Witajcie . Chciałem sie z Wami podzielić pewną dygresją na temat filmu o ks. Jerzym Popiełuszku . Film , jak film , jednych bardziej zainteresował, drugich mniej . Chodzi mi mianowicie o samo spojrzenie na PRL . Jak wiadomo rządy w Polsce Ludowej sprawowała partia i praktycznie każda kategoria życiowa była jej podporządkowana,niemniej czasy te ,jak mniemam niebyły aż takie złe. Wszyscy ludzie mieli zapewnioną pracę , niemusieli się o nią bać tak jak teraz. Na pewno rzeczywistość filmowa wiele różniła się od tej , która na prawdę istniała. Takie jest moje zdanie , a co Wy myślicie o PRL-u ? Pozdrawiam
Nie wiem nie było mnie tam:) Ja jestem dzieckiem Polskiej wątpliwej demokracji:)
UneCharogne
Posty: 549 (po ~260 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 1
UneCharogne
  16 marca 2009

Nie mam pojęcia, urodziłam się tuż po upadku komunizmu(; Nie żyłam w tamtych czasach, więc pozostaje mi tylko mniemać...
Moi rodzice twierdzą, że koszmar był w stanie wojennym i pod koniec lat 80 też nie było różowo...a tak poza tym okresem nie było aż tak źle (chociaż dla nas, pokolenia '90 "źle" to pojęcie względne i dość abstrakcyjne - ja np. nie wyobrażam sobie, jak odnalazłabym się w życiu, gdyby np. teraz nagle nastał komunizm...)
Ale! moim zdaniem co innego historyczne wydarzenia, życie ludzi zaangażowanych politycznie (przeciwko panującemu wtedy ustrojowi) a co innego życie zwykłego, nie wadzącego nikomu szarego człowieka...Ci pierwsi na pewno mieli o wiele gorzej, wiadomo dlaczego. I dla nich to były ciężkie czasy.
btw: muszę obejrzeć film, bo mnie interesuje...oglądał już ktoś?

RexMundi
Posty: 68918 (po ~126 znaków)
Reputacja: -46 | BluzgometrTM: 13
RexMundi
  16 marca 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: a co Wy myślicie o PRL-u ?

PRL znam tylko z komedii S. Barei i kabaretu Tey
...Ignorance is bliss...
Avatar użytkownika BujajacaWoblokachhBujajacaWoblokachh
Posty: 44939 (po ~170 znaków)
Reputacja: -10 | BluzgometrTM: 12
BujajacaWoblokachh
  16 marca 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: oglądał już ktoś?

W ten weekend ogladalam... :)

Jesli o mnie chodzi, to film sie podobal...
Fajnie zrobiony i w jakims stopniu oddaje klimat tamtych czasow...

W ogole po seansie bylam zaskoczona reakcja ludzi, ktorzy jeszcze rpzez dobre kilka minut siedizeli w milczeniu na miejscach...

Nie mam czasu nienawidzić ludzi, którzy mnie nienawidzą,
bo jestem zbyt zajęta kochaniem ludzi, którzy mnie kochają ;)
Caliburn69
Posty: 752 (po ~131 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 5
Caliburn69
  17 marca 2009

no ja raczej nie obejrze...jestem uczulony na tego typu filmy, podobnie jak na ekranizacje lektur...jakos mi to smierdzi perfidnym skokiem na kase

Im/...^(.V.)^...Im/
"when you have noone, noone can hurt you" Katatonia

PrzezDuzeEn
PrzezDuzeEn
  17 marca 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: co Wy myślicie o PRL-u ?
nie mam zdania, nie było mnie jeszcze na świecie.
Konto usunięte
Konto usunięte: oglądał już ktoś?
oglądałam wczoraj. świetny. :tak:
bardzo mi się podobał. łzy w oczach miałam w kilku scenach, a na koniec się już popłakałam.
po wyjściu z kina reakcje uczniów były nie do poznania w porównaniu z tymi, jakie były podczas oglądania filmu.
dagmara666666
dagmara666666
  17 marca 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: oglądał już ktoś?

Ja nie ale się wybieram...;P
pauline321
pauline321
  17 marca 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: a co Wy myślicie o PRL-u ?


Gdybym była temu bliższa, to może bym coś mądrego powiedziała.
Jestem za młoda :C

Konto usunięte
Konto usunięte: oglądał już ktoś?


Ide w poniedziałek :woot:
UkladInercjalny
UkladInercjalny
  20 marca 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: Witajcie . Chciałem sie z Wami podzielić pewną dygresją na temat filmu o ks. Jerzym Popiełuszku . Film , jak film , jednych bardziej zainteresował, drugich mniej . Chodzi mi mianowicie o samo spojrzenie na PRL . Jak wiadomo rządy w Polsce Ludowej sprawowała partia i praktycznie każda kategoria życiowa była jej podporządkowana,niemniej czasy te ,jak mniemam niebyły aż takie złe. Wszyscy ludzie mieli zapewnioną pracę , niemusieli się o nią bać tak jak teraz. Na pewno rzeczywistość filmowa wiele różniła się od tej , która na prawdę istniała. Takie jest moje zdanie , a co Wy myślicie o PRL-u ? Pozdrawiam


Film mi nie przypadl do gustu.
Co mysle o PRL-u?
Niewiele, bo mialam 2 lata, gdy upadł
Jednakże nie zmienia to faktu, iz uwazam, ze PRL jest duzo gorszy od naszej jak juz ktos to okreslil 'watpliwej' demokracji.
Wlasciwie mysle tak glownie z jednego wzgledu, teraz sam za siebie odpowiadasz, zeby cos osiagnac, trzeba na to zasluzyc ( no i miec odrobine szczescia, na co zwalam przydomek 'watpliwa'), a za komuny sztucznie tworzono miejsca pracy, gdzie np. w sklepie siedzi kilka pan sklepowych a na polkach stoi sam ocet :zonk:
To nie pomaga ani gospodarce, ani leniwym ludziom, bo przeciez "czy sie stoi, czy sie lezy, to wyplata sie nalezy"
Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.