JamaisVu
JamaisVu
  31 marca 2017 (pierwszy post)

Jestem laikiem czy powinienem dostawać za nadgodziny. Te 50% PRACUJE.po 10 godz około.
Czy są. Jakieś wyjątki?

Ksawiera
Ksawiera
  4 kwietnia 2017

Takie umowy z najniższą stawką zawiera się też wtedy, kiedy np pracodawcy zależy na pracowniku(po wcześniejszym uzgodnieniu między stronami)a ten pobiera różne świadczenia socjalne typu 500+, stypendia, zasiłki rodz. itd..... Oficjalnie ma stawkę minimalną a różnica pokrywana jest poza monitoringiem Urzędu Skarbowego. Wilk syty i owca cała, ale o takim czymś głośno (jak kolega) się nie mówi...:)

silentiumuniversi
silentiumuniversi
  6 kwietnia 2017

Hesus Maria ależ Wy pieprzycie głupoty.
Stawkę za nadgodziny pomijając kodeks pracy reguluje przede wszystkim regulamin płacowy zakładu, z którym musicie się zaznajomić podpisując umowę. Chyba, że jesteście debilami. Każdy pracodawca jest obligatoryjnie zobowiązany do ustanowienia regulaminu płacowego oraz czasu pracy i musi udostępnić go pracownikom do wglądu. Sam kodeks pracy jest bardzo elastyczny w tej dziedzinie i płaca za nadgodziny jest uzależniona od systemu w jakim pracujecie. Inaczej to wygląda w firmach o ciągłym systemie pracy, a inaczej w typowych etatówkach (poniedziałek-piątek) Np. liczba godzin pracy w tygodniu nie powinna przekraczać 40 dla umowy o etat, ale to pracodawca decyduje w jakiej formie i w jakim okresie rozliczy z wami godziny nadliczbowe. Czytacie w ogóle umowy, które podpisujecie?

@Ksawiera
To o czym piszesz to przestępstwo skarbowe i zarówno pracodawca jak i pracownik mogą za to nieźle po dupie dostać.

Belormoroth
Posty: 721 (po ~143 znaków)
Reputacja: -12 | BluzgometrTM: 34572
Belormoroth
  6 kwietnia 2017
Konto usunięte
Konto usunięte: Hesus Maria ależ Wy pieprzycie głupoty. liczba godzin pracy w tygodniu nie powinna przekraczać 40 dla umowy o etat.